Hallo ik heb nu al een paar dagen een drukkend gevoel echt binnen in men vagina. En een paar keer per dag steekt het ook heel fel. Ik heb een hematoom en nu 3 bloedingen gehad vanaf men 24ste week. Het is nu al wel weer 14 dagen rustig. Af en toe wat oud bruin verlies. Doe erg rustig aan dus daar kan het niet aan liggen. Bij de bloedingen deed mijn vk ook of het niks voorstelde en wou mij niet doorsturen naar gynaecoloog. ( heb hier al eens eerder over geschreven) Nu zegt ze ook weer dat het er bij hoort en het waarschijnlijk indalen is. Maar heb niet zoveel vertrouwen meer in haar. Ik vind dit zelf wel erg vroeg. Ben pas 28 weken. wat denken jullie hiervan?
Hoi Demie, het drukkende gevoel is op zich niet vreemd. Het is een klacht die we in de zwangerschap wel vaker horen. Zeker als de baarmoeder een flink gewicht begint te krijgen zo vanaf de 20 weken. Als het nu een keer zo is dat je én druk én (wat) bloed hebt, zou ik de vk toch weer eens bellen. En sowieso zou ik mijn gebrek aan vertrouwen eens met haar bespreken. Het is hartstikke lastig voor je om zo met je ongerustheid rond te lopen. Ik hoop dat je vk het ook waardeert dat je gewoon zegt wat je dwarszit. Kan zij ook weer op anticiperen, anders blijft het sudderen ben ik bang. Groetjes Brigitte
Dankjewel voor je reactie. Ik heb de vorige keer ook al een flinke discussie met mijn verloskundige ge had over dat ik het niet vertrouwde en voor mijn gerust stelling een controle wou. Ze vond dit echt onzin maar gaf na heel wat aandringen van mijn kant uiteindelijk wel toe. Heb haar heel duidelijk uitgelegd waarom ik dit wou. Kreeg vooral het gevoel dat ze het maar irritant vond dat ik het niet gewoon van haar aan wou nemen dat het waarschijnlijk niks ernstigs was. Maar nu knaagt het inderdaad toch wel weer een beetje. Vind u het verhaal van indalen met 28 weken ook wel aannemelijk? Ik vind het zelf zo vroeg. Heb over 10 dagen weer een echo ter controle van het hematoom. Maar het begint nu al weer een beetje te spoken in men hoofd met, als ik maar geen ontsluiting of iets begin te krijgen.. Bij de laatste echo 3 weken geleden was men baarmoedermond nog mooi 4.9 cm. Het bloeden is echt alleen nog wat donkere afscheiding. Vind het gewoon wel prettig om ook de mening van een andere vk te horen. Zeker weten doe ik het toch pas weer na de volgende echo. Gelukkig is men kleine meisje erg bewegelijk en dat stelt me wel gerust.