Ons dochtertje is inmiddels al 6 maanden. Na de bevalling kon ik mijn urine niet meer ophouden. Nu is dit voor het grootste gedeelte weer voorbij. Behalve als ik nies. Ik heb net weer een schone broek aan kunnen trekken nadat ik geniest had. Is dit iets om naar een fysiotherapeut te gaan na een half jaar? Of hebben de meeste vrouwen hier nog last van na een half jaar en trekt het nog weg?
Ik heb dat in het begin gehad tot 2 maanden ongeveer. Als je er nu nog last van hebt, is een bezoekje aan een bekkenfysio misschien toch wel een goed idee. Of je moet merken dat het langzaamaan beter gaat, dan kan je het nog even aankijken.
Ik heb het ook gehad, veel erger zelfs. Maar ik zou naar een bekken fysio gaan. Juist nu, hoe langer je wacht hoe lastiger het wordt om het weer helemaal goed te krijgen.
Ik raad je aan om je bekkenbodem te trainen. Ik heb het ook gehad en op advies van de bekkenfysio was dit het enige wat ik kon doen. Je moet dan liggen of zitten, je bekkenbodemspieren aanspannen ('intrekken' als het ware) en weer ontspannen. Dit doe je 10x4 tellen ontspannen-aanspannen, een paar dagen lang, en na die paar dagen bouw je het op naar 5 tellen. Zo ga je verder tot 10x10 tellen ontspannen-aanspannen.