hallo dames. Ik heb hulp nodig. In deze zwangerschap is er al heel vroeg zwangerschapsdiabetes vastgesteld en inmiddels spuit ik al insuline. Nu moet ik naast het spuiten ook op mijn voeding letten en bij aardappels pasta rijst brood melk en rozijnen krenten piekt mijn bloedsuiker. Ik moet dus koolhydraatarm gaan eten. Nu ben ik opzoek naar lekkere ontbijtjes lunches en warme hap ideeen dus heb je een lekker koolhydraat arm recept roept u maar. T hoeft niet perse calorie arm zijn want ik moet wel mijn energie binnen krijgen.
Bij de action heb je zero, is spaghetti, noodles of rijst zonder koolhydraten. Kost een euro per pakje en zit voor 2 pers in. Het is gemaakt van een plantje. Wel goed saus en groeten bij doen. Hoef je alleen maar even met water te spoelen en mee roerbakken. Verder koolhydraat arm brood eten, normaal zitten er 15 kh in brood, maar in kh brood 5 kh. Dus een derde minder. Verder inderdaad eieren. Ik ontbijt altijd met een bakje Griekse yoghurt. En lunch 2 boterhammen kh. Avond eten veel groente. Verder 6 keer per dag eten. Verder salade eten, ik weet nu meer sla ed. En zit daardoor meer vol. En ik hou mezelf voor in het weekend een keertje iets lekkers, het is pittig, maar vanaf mei ben ik al 7 kilo kwijt. Niet snel, maar wel effectief. Als je nog wat wilt weten, dan hoor ik het wel.
Als hoofdgerecht kun je heel goed groentes vullen. Bijvoorbeeld paprika of courgette. Dit kun je dan vullen met van alles. Google heeft veel ideetjes ☺
groenten yoghurt/kwark vlees eieren salades Dit zijn de 1e dingen die in mij opkomen Ik hou echt van ontbijten met de milde kwark van de jumbo, vult voor mij echt een paar uurtje. Tussen de middag kun je bijvoorbeeld omelet eten En 's avonds gewoon lekker veel groenten wokken bijvoorbeeld met kipfilet erdoor.
Pailienskeuken heeft veel tips. Leuke blog ook En koolhydraatarmrecepten.nl Er zijn ook facebookgroepen hiervan (bijv voedselzandloper) waar veel te vinden is
stukjes kipfilet paneren (eerst door de ei en dan door een mengsel van wat bloem, paneer en kruiden) en dan samen met champignons opbakken. Spitskool met spekjes, champignons en ui roerbakken met kerrie, paprikapoeder, scheutje ketjap, zout en peper en soms doe ik er nog wat room bij.
paneermeel is niet echt kh arm... Verder wat ik heul lekker vind: broccoli zalm quiche: broccoli en blokjes zalm in een ingevette ovenschaal, 4 eieren met bakje creme fraiche mengen, kruiden en peper en zout erdoor en over de broccoli en zalm gieten, aftoppen met wat geraspte kaas en dan de oven in op 180 graden totdat je mengsel gestold is. Dit kan je met alle soorten groenten en vlees/vis doen! Uit 1 zo'n bereiding gaan 4 porties, dot sla ernaast en je hebt een heerlijke lunch. Verder kun je ook veel soepjes maken, aanvullen met vlees/vis. Wat ik ook heerlijk vind is: spekjes bakken, flink kerrie eroverheen strooien, dan spitskool in dunne reepjes erbij wokken tot dat alles geslonken is. Pompoen uit de oven met komijn, zout, peper, olie. lekker met een stukje vlees erbij en nog wat andere groenten. Zeker nu je heel kh arm gaat eten moet je erop letten dat je voldoende eiwitten en ook vooral je (gezonde) vetten binnen krijgt, anders gaat je lichaam het niet trekken op den duur.
enne.. ik zou, als je geen honger hebt, ook gewoon geen tussendoortjes nemen! Elke keer als je namelijk iets eet, gaat je suikerspiegel weer wat omhoog, wat je met je diabetes juist niet wil hebben.. door voldoende eiwitten en vetten te eten zal je langer verzadigd zijn (mits je tijdens je hoofdmaaltijden eet tot dat je verzadigd bent en niet stopt omdat je DENKT dat het genoeg moet zijn) en zal je suikerspiegel ook constant blijven.
Regelmaat is belangrijk. Maaltijden overslaan is niet goed. Zeker niet als je ook nog een kindje in je buik hebt groeien. Tussendoortjes aanpassen aan je dieet dus. Gewoon 6 maaltijden per dag tot je nemen.
Bedankt dames. Ik heb via de diëtist het een en ander gekregen maar aan gezien ik nog een hele poos moet ben ik dus op zoek naar variatie. Ik ben niet gek op kwark en yoghurt dus omdat de aankomende maanden als ontbijt te eten zie ik niet zitten. Vandaar mijn vraag wie heeft er ideeën. Ik ga eens rond kijken bij de fb groepen
Ja ik heb nog wel wat ideeen voor ontbijt...kun je ook voor lunch nemen Hummus met sla, paprika, komkommer en kalkoen Ik eet deze heel graag...veel smaak en vult goed.. Sla wrap met hummus en kalkoenfilet - Koolhydraatarmerecepten.info Verder eet ik deze ook wisselend: Geroosterde broccoli - Francesca Kookt Kidsproof: Bloemkool nuggets - Uit Paulines Keuken Oopsie brood - Koolhydraatarmerecepten.info Ik maak mijn ontbijt meestal van te voren al een beetje klaar ( voorsnijden et cetera...) Geroosterde broccoli is echt heerlijk...zo'n lekkere smaak. Oopsie brood is wel wat slap maar het komt echt in de buurt van brood. Ik eet het altijd met een beetje kaas of met kip.