Ik sta in dubio. Onze AEG van 11 jaar oud geeft een foutmelding.... het komt er op neer dat de deur niet meer vergrendelt (wel dicht maar niet op slot). Ga ik een mannetje bellen die morgenmiddag kan komen? (Ik had gevonden dat 45,- wel een standaard starttarief is) of is het beter om een nieuwe te kopen (vandaag besteld morgen in huis)? Qua geld is erop gerekend dat het ding ooit vervangen moet worden... Tips?
Wees eens eerlijk, wil je een nieuwe? Een nieuwe zal waarschijnlijk zuiniger zijn, maar de afschrijving de eerste jaren is hoger dan de ongeveer 100 euro die ik schat dat de reparatie je gaat kosten. En met een beetje geluk gaat hij daarna nog een aantal jaren mee. Edit: 100 euro waren de reparatie kosten die wij laatst voor onze droger hebben betaald.
Wij hebben 2 AEGs gehad, die hebben beiden de 11 jaar niet gehaald, dus ik zou een nieuwe kopen. Een nieuwe kost je 500 euro, dat is 50 euro per jaar als hij 10 jaar meegaat, ik zou echt geen 100 euro gaan betalen voor een wasmachine die al redelijk “op” is.
Nieuwe T mannetje kostte mij veel geld ivm voorijdkosten en t mannetje zei ook: koop maar een nieuwe, levensduur is gewoon op. Alle belangrijke onderdelen vervangen die onderhevig zijn slijtage, is prijzig ivm uurloon en materiaalkosten. Kun je net zo goed nieuwe kopen
Nieuwe, die van ons was 2 maanden geleden kapot gegaan na 13 jaar en ze waren allemaal verbaasd dat hij al zo lang mee ging. Repareren zou veel kosten en de kans dat de machine binnen korte tijd alsnog kapot gaat is groot. Nu blij met mijn Siemens met 7 jaar garantie!
Nee ik wil geen nieuwe, ik kan momenteel niet goed tegen veranderingen en kan ook niet goed dingen uitzoeken... Maar eerlijk is eerlijk hij stinkt wwl met de was op 60gr en dat is er nier meer uit te halen... Alleen al het idee van eentje die anders werkt... Mijn man heeft er een uitgezocht en hem afgezet tegen het duurdere model, ik mocht kiezen uit 2 om het beperkt te houden. Het wordt weer hetzelfde merk en het is geen wereldbedrag gelukkig. Met een kleuter die nog in zijn broek plast is helaas iedere dag extra zonder wasmaxhine eentje te veel... Hij komt morgen "pas"