Zwanger zijn met een kleintje thuis.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Allahinkulu, 3 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten hoe jullie het ervaren om zwanger te zijn en nog een kleintje thuis te hebben.
    En hoe ervaren jullie het na de zwangerschap met twee kindjes in huis?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    heeey gulay

zwanger? :p

nou ben nu 24 weken
    vindt het eigenlijk nog wel meevallen
    alleen youame hangt steeds aan me wil steeds bij mij zijn enz
    gelukkig loopt youame nu dus hoef der niet steeds te tillen

3. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Mij valt het best zwaar.....
    Ik voel me dan ook erg slecht dus het zal daar wel mee te maken hebben.. Kan niet zomaar even gaan liggen slapen want d'r loopt nog een peuter rond die erg ontdeugend kan zijn ;) vooral als mama even niet oplet.....
    Maar het is soms ook wel mooi dat ze al weet dat ik me zo ziek voel, want ze is wel minder aanhankelijk als vroeger dus ze zal wel een beetje merken dat ik wat meer rust nodig heb....

4. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48

Hier hetzelfde nu 25 weken zwanger maar opzich gaat alles wel lekker!
    Zodra ze zelf lopen scheelt het allemaal wel een hoop!

s'middags als kaye gaat slapen ga ik zelf soms ook nog wel eens even om uit te rusten!

5. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik heb er hier ééntje van 3 jaar rondlopen. Het gaat eigenlijk best wel goed. Alleen hem 's ochtends douchen en aankleden kost me veel energie. Heb ook best wel veel last van m'n rug dus dat is wat minder. Hij slaapt 's middags niet meer maar mag van mij zo'n drie kwartier even tv kijken tussen dus middag en dan doe ik even m'n ogen dicht nasst hem op de bank ;) Beetje improviseren dus.

6. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    nee niet zwanger:)
    Maar het is nog in overleg :p

bedankt voor de antwoorden..

Ja dat het moeilijk is en zal zijn dat weet ik wel zeker..ben er een beetje bang voor..maar ja als ik blijf wachten omdat er dingen zijn waar ik bang voor ben kan ik nog lang gaan wachten..hehe

7. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik vind het wel zwaarder als de eerste keer. Ben ook nog steeds veel moe.
    Maar ga inderdaad ook vaak 's middags gelijk even met de kleine naar bed...

8. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb er tot nu toe geen last van heb er 1 rond huppelen van 2 en vind het nog niet zo zwaar als iedereen zegt

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik ben nu bijna 23 weken zwanger en het gaat me tot nu toe goed af met zo'n klein mannetje erbij. Hij loopt gelukkig nu zelf, dus dat scheelt een hoop gesjouw. "s middags als hij in bed ligt doe ik ook even lekker rustig aan. Maar het scheelt wel dat ik me nog steeds helemaal top voel. Bij mijn eerste zwangerschap had ik nu al allemaal kwalen en nu gelukkig niet.

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben nu 34 weken zwanger en Sam is 15,5 mnd. Ze loopt nog niet en is erg aanhankelijk.
    Ook is ze erg eigenwijs en opstandig hihihihi.

Dus ik vind het eigenlijk best wel zwaar. Heb nu ook last van mijn bekken, en dit komt toch wel grotendeels omdat ik Sam nog vaak moet optillen wat soms echt met pijn en moeite gaat.
    Denk dat ik pas over een tijdje kan zeggen dat het kleine leeftijdsverschil zo fijn is, maar nu nog niet...

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Eslem loopt gelukkig al vanaf dat ze 11 maanden is dus dat is een voordeel. Ik hoop dat mochten we er echt voor gaan dat mijn zwangerschap makkelijk verloopt insaAllah (als god het wilt)

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb er zelf natuurlijk nog geen ervaring mee, maar mijn mama wel. Wij zijn thuis met 5 kinderen en er zit steeds maar 11 maanden leeftijdsverschil tussen (wel allemaal gepland hoor, mijn ouders wilde graag dat we niet te veel zouden verschillen in leeftijd).
    Voordeel was wel dat bij ons thuis iedereen al kon lopen met 9 à 10 maanden, wat wel wat vroeger is dan gemiddeld. Maar mijn moeder heeft nooit meer last gehad van latere zwangerschappen dan bij mij (de oudste). Ze kon het allemaal goed combineren, ook bij de laatste, toen er 4 kleintjes rondliepen thuis!

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    wow wat moet jouw moeder een vreselijk geduldige vrouw zijn :)

heb echt bewondering voor zulke vrouwen!

14. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Ik ben bijna 38 weken zwanger en heb een dochter, Annika, van net 16 maanden. Ze begint net wat met lopen, maar wil nog niet loslopen. Ik vind het heel zwaar, omdat ik deze keer ook last van mijn bekken en rug heb. Tillen van Annika lukt bijna niet meer. Gelukkig leert ze nu om zelf de trap op en af te gaan.

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Deze zwangerschap valt mij helaas ook wel zwaarder dan m'n eerste. Onze dochter is net 2 en heeft erg goed in de gaten dat mama niet zo vlot kan reageren als normaal en kan soms flink uitproberen tot hoever ze kan gaan.

16. minke

minke Actief lid

Ik ben nu 34 weken zwanger van ons tweede kindje en we hebben een zoontje van ruim anderhalf. Ondanks dat mijn zoontje nog niet los loopt (wel aan de hand) valt het me echt 100 % mee! Ik had gedacht dat het best zwaar zou zijn, maar ik vind dat dus echt heel erg meevallen. Wel heb ik heel bewust, toen ik net zwanger was, mijn zoontje geleerd om zelf de trap op te klauteren, en zelf zijn bedje in en uit te klimmen. Dat scheelt een hele hoop tilwerk. verder laat ik hem zo veel mogelijk zelf lopen, ipv tillen. Verschonen doe ik, als ik wat last van mijn rug heb, even op de bank want daar kan hij met een beetje hulp ook zelf opklimmen. Tussendoor wat eten en drinken doe ik in zijn stoeltje aan de salontafel, ipv aan de eettafel.
    Met al die kleine aanpassingen, gaat het hier dus uitstekend.

Minke

17. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    bij mij viel het tot nu toe eigenlijk wel mee.
    Elyesa is best druk maar kan zich ook zelf vermaken.
    maar nu ik op mijn eindjes loop vind ik het enorm zwaar, net op die dagen dat ik me smiddags lekker in bed zou willen leggen slaapt meneer natuurlijk niet smiddags...
    maar voor de rest valt het me echt enorm mee.
    hoe het na de bevalling zal gaan daar heb ik echt geen idee van.
    de ene moment denk ik dat hij stik jaloers gaat zijn omdat het een echt mama's kindje is maar langs de andere kant is Elyesa een kindje dat zich enorom snel aanpast dus het word gewoon afwachten.

18. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik vind het de ene dag heerlijk gaan en dan andere dag voor geen meter. Je kunt niet effe gaan liggen als je het effe echt niet meer trekt. Daan ging op de wc en was ver zinnelijk nu doet ie het weer op de pot want hij ziet de wc nu als iets om in over te geven.

De slapen lozen nachten vind ik moeilijk maar ik merk wel dat daan het volgens mij wat van door krijgt stampt niet meer als je hem op je schoot heb staan enz.

19. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Hier ook,
    de ene dag gaat het goed de andere dag wordt ik langzaam gek en net als ik denk het gaat me niet meer dan....liggen ze alle drie in bed hahaha

Ik heb een zoontje van 5 een opstandige peutermeid van 3 en een zoontje van 11 maanden die nog niet loopt en ben zwanger van nummer 4 en laatste

Moet er wel bijzeggen dat ik het bij de vorige zwangerschappen makkelijker vond, maar had dan ook bijna geen kwaaltjes.
    Nu vreselijk moe, vaak misselijk en constant hoofdpijn.
    Gelukkig hebben ook wij kunnen improviseren, ik werk thuis en heb 10 uur meer gepakt (voor de rust hahaha ) en werk nu dus 30 uur per week.
    Mijn man werkt buitenshuis en kon regelen dat hij 25 uur per week ging werken in plaats van 35 dus we compenseren mekaar en hij doet wat meer in het huishouden.

Soms kan ik dus tussendoor wel eens gaan liggen, maar dat is dan altijd op de bank aangezien de kids me echt niet met rust laten anders

Och jah als deze uk geboren is dan zijn de twee oudste op school en zal de jongste hopelijk lopen, anders is het gewoon even aanpassen. Komt allemaal goed :)

20. mama33

mama33 Actief lid

11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Hey Gulay,

Wij waren bij Eslem en Esben tegelijk zwanger en ongeveer gelijk bevallen. Leuk om je weer te zien.
    Inmiddels ben ik bevallen van nr. 3 hier. Moet zeggen dat ik het alleen op het laatst zwaar vond. Maarja, wat is er dan niet zwaar. Het meest vervelende vond ik dat als je 1 of 2 kleintjes hebt rondlopen je niet even lekker je bed in kunt duiken als je dat wilt. Heel vervelend, vooral in het begin en op het laatst van de zwangerschap.
    Ik wens je een fijne zwangerschap toe!

Deel Deze Pagina