hallo... ik heb een probleem ik heb dus verschillende datas gekregen dat ik uitgerekend kan zijn maar het gaat niet om een paar dagen verschil en nu?? mijn dokter zegt de 10e van aug nu heb ik een 3d echo laten maken waar ze zeggen de 29 juli zelf heb ik uitgerekend aug 3 maar wat is het nu?? ik heb dus geen idee wanneer ik nu eigen 40 weken ben.... help!!!!
hoi Christel, als je een regelmatige cyclus had wordt de datum die wordt berekend met de kalendermethode als uitgerekende datum beschouwd. Een vroege echo, tot 14 weken, kan die datum bevestigen. Als de echodatum meer dan een week afwijkt (van die vroege echo) dan wordt de echo-datum aangehouden. Latere echo' s, zoals de 3 D-echo, kunnen wel iets zeggen over de grootte van je kindje maar veranderen niets meer aan je uitgerekende datum. Overleg met je dokter/verloskundige welke datum het nu wordt. Mirjam
ok dankjewel... en ik had dus totaal geen regelmatige menstruatie... het verschilde bij mij nogal soms een paar dagen maar meestal had ik een cyclus rond 33 dagen geen 28