Ik drink sowieso nooit, dus alcohol laten staan is voor mij tijdens mijn zw.schap erg makkelijk Maar nu vroeg ik me af .. je hebt in restaurants wel eens gerechten waar bijvoorbeeld een wijnsaus bij zit of dat er wijn / likeur of wat dan ook doorheen zit (dat is van tevoren zo'n scheutje waar het mee afgeblust is, zodat de alcohol verdampt). Mag dat dan eigenlijk wel? En ik zag bijvoorbeeld net een heeeeeeeeeerlijk recept van een vispotje, wat me heerlijk leek om dit weekend te gaan maken. Dat moet worden afgeblust met 1dl witte wijn. Iemand een mening? Lijkt me dat van zo'n klein beetje het geen kwaad kan. En het is tenslotte afgeblust (dus alcohol is verdampt). Maar ik dacht, ik vraag het toch ff...
Ik denk niet dat het kwaad kan en heb in de afgelopen maanden wel eens een keertje iets gegeten waar alcohol inzat (verdampt of niet). Het is maar heel weinig wat je binnenkrijgt. Natuurlijk kan je proberen alle risico's helemaal uit te bannen maar ik vrees dat dat niemand helemaal zal lukken. Dus waarom dan niet even lekker eten in de tussentijd? De regel 'geen alcohol' is ingesteld omdat de medische wereld niet kan bepalen welke hoeveelheid alcohol geen risico met zich meebrengt en welke wel, om die reden maar geen.
oppassen dames met wat we beweren http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... vraag=8556 alcohol verdampt niet geheel in het eten, bij even mee laten koken, zoals bij de meeste gerechten het geval is, verdampt slecht 15%, na een uur is 75% verdampt. het is aan jezelf waar je je grens legt natuurlijk en welk risico je wilt lopen én hoeveel alcohol er in het eten zit, maar alcohol verdampt dus zeker niet goed in het eten, ga daar niet klakkeloos van uit. nu gaan er heel veel mensen roepen dat er nauwelijks alcohol in een saus gaat en dat af en toe een glaasje alcohol best mag en dat je geen gevangene van je eigen lijf moet worden........... maar ik wil je enkel de juiste informatie geven mijn mening wil ik hier ook best geven: ik neem geen énkel risico na het zien van een documentaire over een fas klinkiek hier in nederland en de wetenschappelijke onderzoeken die zij hier doen, ook naar kleíne hoeveelheden alcohol. 9 maandjes zonder, da's toch niet zo'n punt, dat sausje is er volgend jaar ook nog ik zou niet met mezelf kunnen leven als er wel iets mis zou gaan en dat kán! altíjd! bij welke hoeveelheid dan ook! maar zoals gezegd....... da's míjn mening, dus ehm.... laten jullie me wel leven?!
Gos meis, zijn we zo erg hier op het forum? Jeetje.. mmm.. misschien moeten we ons toch even achter de oren krabben. Goed hoor dat je het zegt. Het is belangrijk om alle informatie te hebben zodat iedereen zijn eigen keuze wel overwogen kan maken! Enne.. jij wordt heel gelaten, net zoals die ene die 3 glaasjes wijn drinkt over haar hele zwangerschap of een keertje een gerecht neemt met een beetje afgeblust, niet volledig verdrampte alcohol. Ja toch, dames?
Nooit geweten dat het niet geheel verdampt. Ben ik even blij, eindelijk heb ik iets om mee te slaan als mensen zeggen dat ik "niet moet zeuren" als ik geen wijnsausje wil. (ik drink normaal ook nooit, zelfs geen champagne met oud&nieuw, moet je eens kijken wat een gezeur je daarover krijgt, haha)
Ik hou graag van een drankje, maar kan het gelukkig makkelijk laten staan nu ik zwanger ben. Ik drink helemaal geen alcohol nu, maar eeeh, af en toe een kersenbonbon; die pak ik wel! ...mag zeker eigenlijk ook niet....