ik vraag me af of ik dit dus mag eten? kan namelijk niks op de verpakking vinden of het met rauwe melk is gemaakt ik denk dat het wel mogelijk is te eten,want kwam dit stukje tegen op internet Verreweg de meeste kaas die in België en Nederland wordt verkocht, kan veilig worden gegeten tijdens de zwangerschap. Zachte kaas van Belgisch en Nederlands fabrikaat is bijna altijd gemaakt van gepasteuriseerde melk. Dat geldt ook voor de meeste buitenlandse kaassoorten die in België en Nederland te koop zijn. Nederlandse boerenkaas is weliswaar gemaakt van rauwe melk, maar omdat dit een harde kaas is, kan de listeria-bacterie hierin niet overleven of groeien. Kwark, cottage cheese, Hüttenkäse, feta, smeerkaas en kruidensmeerkaas zijn geen schimmelkazen en dus veilig
ja er stond op internet dat meeste kaas in nl en blgie toch al goed zijn gemaakt om te kunnen eten alleen boerenkazen enzo niet ik zie er niks van op de verpakking,dat is het gekke ervan staat alleen bij ingredienten dat er camambert inzit in droge(poedervorm)voor 55% en die word smeuig van het bakken,zit ene korstje omheen
Nou, ik weet 't niet hoor... Laatst had ik verpakte kaas gepakt en daar stond op als ingrediënt; melk... Tja, wat moet je daar dan mee? Dus ik naar de winkeleigenaar, met de vraag of het rauwe melk of gepasteuriseerde melk is. Hij zei; als er alleen maar "melk" op staat, is het niet gepasteuriseerd. Ik heb het maar teruggelegd.
Je hebt camembert die wel en niet van gepasteuriseerde melk is gemaakt. Volgens de richtlijnen moet het op de verpakking staan. Doet het dat niet; dan gewoon niet kopen. Feit is wel dat je de camembert en croute verwarmd, dus de eventueel aanwezige listeria-bacterie kan daardoor wel verdwijnen (als je goed genoeg verhit iig).
nu ben ik aan het twijfelen zeg ik ga toch is proberne na vraag te doen bij de winkel waar ik het vandaan heb,op internet kan ik er niks over vinden namelijk ook
En als je het dus bakt, maakt het niet uit dat het rauwmelkse kaas is, want dan gaat die listeriabacterie hardstikke dood door de warmte, Voor de goede orde: kaas waarop staat au lait cru mag dus niet, tenzij je het verhit.. Ik neem bijvoorbeeld nog regelmatig een broodje mozzarella uit de oven... Heerlijk! Dat kan dus gewoon dan!
ik heb camambert van de lidl en er staat achter dat het van gepasturiseerde koemelk is gemaakt dus...
Je kan ze een email sturen of bellen, want bij de productinformatie staat het niet (is in Belgie kennelijk niet verplicht): Antwerpse Kaas Centrale Ter Stratenweg 46 B-2520 Ranst België Tel: +32 (0)3 470 11 80 Fax: +32 (0)3 204 10 80 info@akcbelgium.be
ooh erg bedankt voor deze info en gegevens ga nu gelijk een mail sturen,krijg ik na maandag niks terug,ga ik ze even opbellen nu wil ik het weten ook
nu heb ik nog even een vraagje,want ben nu echt toch erg voorzichtig nu zat ik vanavond aan de sinaasappelsap,van de aldi staat er bij ingredienten,licht gepasteuriseerd,maar het is toch geen melk? hoe kan dit dan erbij staan? snap er geloof ik echt even niks meer van
zover ik weet heb je ook gepateuriseerde sinasappelsap. Heeft te maken met de houdbaarheidsduur denk ik.(zo is het langer houdbaar) Anders even gepasteuriseerde sinasappelsap googlen en dan zal je vast wel wat vinden.
Je kan alles parteuriseren = kortstondig verhitten zodat de bacterieen gedood worden zonder het product te beschadigen.