Hallo! Mijn kleine man moet morgen weer voor z'n prikjes.. En mama ziet er zoooo tegenop!!! Ik heb gewoon een hekel aan naalden,prikken enz.. Vorige x was mijn vriend gelukkig mee, die hield m ook vast..en ik keek de andere kant op en een traan rolde over me wang.. Maar er gaat me ook een naald in! Ow wie kan mij even moet in praten Voel me zo een mietje hierin.. Gelukkig gaat manlief morgen ook weer mee! Liefs! xxx
ZOOOOO herkenbaar... Bij mijn oudste was ik precies zo.. ik ging zelfs weg tijdens de prikken maar bij mijn dochter gaat het heel anders. Zij is met 4 dagen in het ziekenhuis beland en moest toen aan een infuus (meerdere keren aangeprikt in 10 dagen tijd), een ruggeprik (punctie), bloedafnames etc etc.. Sinds die tijd vind ik die twee prikjes bij het CB nog wel een beetje zielig maar ik kan het nu prima zelf 'aan'. Natuurlijk is het sneu maar het duurt maar heel even en het is veel meer de schrik dan echte pijn die een babietje laat huilen (sommige babies huilen zelfs helemaal niet) Als je er echt niet tegen kan.. dan laat je het toch lekker je man doen? Ik ben er ook nooit bij geweest bij mijn zoontje. Ik spurtte gewoon weer naar binnen als het voorbij was en dan trooste ik hem natuurlijk gelijk! Wat nog wel mee speelt (OOK bij die hele kleintjes)... de spanning van mama neemt een kind absoluut over. Probeer dus te ontspannen of laat je man het inderdaad doen. Dat is voor jou en dus voor je kindje dan beter! (en nee je hoeft je daar niet voor te schamen... er zijn veeeeeel meer mama's die dat doen!)
Dankjewel voor je lieve reactie! En jeetje wat had je dochtertje dan?? Alles wel weer goed gekomen?? Ja dan ben je er mischien wel wat makkelijker in geworden ja.. Het is gewoon het gevoel van dat je niet wilt dat je kleintje pijn heeft! :x bah,verschrikkelijk! En inderdaad vorige x viel het met huilen ook wel mee... alleen het was zo een andere huil ging me echt door merg en been! En als ik er nu aan terug denk, dan staan de tranen te drukken in me ogen! Hoop dat ik er wel wat makkelijker in wordt.. En ja, ik laat het ook helemaal over aan me vriend! En dat is inderdaad zo dat de kleintjes de spanning van mama voelen. En ik weet dat bijna iedere mama dit heeft.. Maar het voelt dan net alsof je de enige bent.. Liefs! xxx
veel suc6 morgen, ik begrijp je gevoel compleet. Misschien idd wel verstandig om je man te laten gaan.
Maar het moet toch even gebeuren. Je kindje heeft nu nog geen weet van morgen en is het snel weer vergeten als het achter de rug is. Probeer uit te ademen als ze prikken. Dan ben jij meer ontspannen en je kindje dus ook. En je vriend is erbij. Dus die kan het overnemen van je als je dat zou willen.
Is zo dat het moet gebeuren, zegt mijn vriend ook! En dat is een goeie tip, uitademen als ze prikken.. ik verstok altijd Dankjewel! Liefs! xxx
wij zijn vandaag geweest voor onze eerste prikjes! Arme man wist niet wat hem overkwam en zette het op een brullen! Vond het erg zielig. Ons mannetje was het sneller vergeten dan ik want hij lag 10minuten later alweer te lachen in de kinderwagen :S:S Alleen nu ligt hij op zn bed met verhoging! Succes meid!! xxx
Hou hem lekker op schoot, knuffel hem, zing voor hem of praat gezellig tegen hem, kijk zelf niet en voila: Klaar! Daarna lekker een slokje drinken en hij kan er weer tegen
Ow mijn vriend houd m op schoot.. ikke niet! Kan ik ech nie aan Maar mijn vriend troost m ook lief hoor! En daarna mama weer! Liefs! xxx
ik vond de eerste prikjes super zielig!!! en ik moest ook echt tranen laten erom... zo hard had ik hem nog nooit horen huilen. nu heeft hij pas de 2de gehad, en die vond ik meevallen. het blijft niet leuk en is ook niet leuk. maar hij reageerde er ook anders op. het is niet leuk, maar het moet! niet te veel plannen en lekker bij je nemen!
Ik vind het ook drama met m'n eigen naaldenfobie...ik ga dus ook echt niet alleen, mijn man moet mee. Ik wil haar liefst juist wel zelf vasthouden (maar houd wel m'n ogen dicht en 'kijk' ook de andere kant op), want ik wil niet dat ze denkt dat mama haar op dat soort momenten in de steek laat. 'k zet mezelf dan maar opzij... Wij moeten volgende week weer...vind dat dubbel erg, omdat het dan voor het eerst ook in de arm is... Ik word nu al eng en misselijk bij het idee...
Ik vond het de eerste keer helemaal niet zo erg en Irem hoefde toen ook bijna niet te huilen. De tweede keer was ze vreselijk overstuur, dat was wel heel zielig! Gelukkig was ze daarna zo moe dat ze lekker een paar uur heeft geslapen en toen was het weer goed. wat ik vooral zielig vind is dat tweede prikje - heeft ze de eerste gehad, komt er nog een! Maar goed, alles beter dan een nare ziekte straks!
Hier ook een mietje hoor Volgende week moet mijn mannetje ook weer, vreselijk. Nou ja, moet maar zo denken als je het niet doet en ze worden ziek dan moeten ze veel meer prikjes. Kreeg toen Jathan net geboren was een brief met de vraag of ik mee wilde doen met een onderzoek van de RIVM. Of het ook met een pneumokokkenprik minder kan. (Denk dat alle jonge ouders die brief krijgen.) Mijn reactie was gelijk "ECHT NIET!!!!, in mijn kind word niet meer geprikt dan nodig is." Vraag me af hoeveel moeders hier wel aan meewerken, misschien maar eens een topic openen
Ik wil dus ook niet dat ie denk dat ik hem op dit soort momenten in de steek laat! Maar hij voelt t heel goed aan als ik stress of iets heb... dus dan kan beter mijn vriend hem beet houden. En daarom voel ik me dan ook verschrikkelijk natuurlijk.. Ik was gisteravond ook misselijk van de spanning hoor.. bah! Liefs! xxx
Blijf ook lkkr de hele dag thuis! En hij mag de hele dag bij mama knuffelen! Mag ie anders ook altijd wel hoor Liefs! xxx
Precies, het moet,anders worden ze ziek! En zeker dat ik ook niet onnodig in mijn kind laat prikken! Je zou er inderdaad een topic over kunnen openen! Liefs! xxx
Ja onze zoon is t ook wel zo vergeten.. Lag wel de hele dag bij me te kreunen enzo, en einde van de dag verhoging ja! :x En dat is shit! Maarja..moeten er doorheen... Hopelijk gaat t vandaag met jouw kleintje beter! Liefs! xxx
Nu weet ik weer waarom ik er zo tegenop zag... dikke drama hier in huis!!!! Ongelooflijk mijn ventjuh heeft zo een last! Liefs! xxx
he bah die prikjes idd. kan er nog steeds niet aan wennen!!! erg zielig voor die kleintjes maar bedenk maar zo...het is even vervelend maar ze zijn wel berschermd tegen die ziektes..die zijn nog vervelender dan dat prikje. hele veel succes en doe je ventje maar lekker extra verwennen nadat hij zijn prikjes heeft gekregen.