Hoe lang Dethol/Sterilon bij baby oorbelletjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ytest, 1 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Voor de mama's die hun baby'tje oorbelletjes hebben gegeven: hoe lang gebruikte jullie Dethol/Sterilon?

Ik nu 1,5 week 3 tot 5 keer per dag en het gaat prima, was benieuwd hoe lang je dit moet blijven doen? 2 weken? Maand? :)

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

6 weken werd ons aangeraden. 6 weken de oorbellen dag en nacht dragen en twee keer per dag sterilon en eraan draaien. Dus dat hebben we braaf gedaan ;).

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Bedankt! Dan gaan wij dat ook braaf doen! :)

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij volgens mij ook 6 weken, maar moesten weer absoluut niet draaien aan de knopjes.

5. kleinesara

Dat hoor je inderdaad verschillend. Wij moesten juist wel draaien om te voorkomen dat ze vast gingen zitten, anderen moeten absoluut niet draaien. Wij deden altijd net na het druppelen even 1 keer voorzichtig rond.

6. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hier inderdaad ook het advies om even te draaien na het druppelen.

En de kleine korstjes die onstaan, halen jullie die weg of laat je je het zitten? Ronddraaien lukt gewoon.

7. kleinesara

Als er iets naast het gaatje zat veegde ik dat voorzichtig even weg. Maar als ik er niet goed bij kon liet ik het zitten. Ik wilde net te veel gaan zitten pulken. Dus alleen als het makkelijk ging haalde ik het weg.

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier juist geen Sterilon etc gebruikt, bijtend rotspul.
    Alleen maar een week of 6 iedere morgen en avond knopjes zachthes gedraaid. Het heelde als een tierelier. :)

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Oh ik deed het 6 weken lang 1x pd

denk ik haha.
    was nogal een ramp hier.

10. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Je kan beter schoonmaken/ spoelen met zeezout, sterilon is erg agressief, draaien kan je het beste doen onder de douche/in bad, anders beschadig je misschien de huid als het knopje wat vaster zit!

Deel Deze Pagina