Daar dacht ik ook aan, zou gewoon morgen de HAP bellen als je huisarts niets doet, gewoon sneu voor je kind toch zulke plekken en jeuk.
Bedankt voor alle reacties. Ik heb echt geen idee hoe ik iemand een prive bericht stuur... Voel je vrij om mij een PB te sturen dan kan ik reageren (daar krijg ik een melding van ergens toch?) Ik heb vandaag een doorverwijzing gevraagd en gekregen maar de dermatoloog heeft pas over een week plek. Hopelijk is het niet verergerd dan...
Over een prive bericht: Je moet op de blauwe envelopje rechts bovenaan je scherm klikken, naast het vlaggetje. Het heet “start nieuwe conversatie” tegenwoordig. Het is net als een nieuw topic starten, maar dan selecteer je welke leden het kunnen zien. Zou het impetigo bullosa kunnen zijn? Blaarvormende krentenbaard, ziet er ook heel naar uit. Toen mijn zoontje een hevige huidontsteking kreeg heeft de huisarts m gewoon ingestuurd naar de spoedeisende hulp. Vervelend dat je huisarts zo traag is!
Heb totaal geen idee wat het kan zijn, maar zou geen week wachten op de dermatoloog. Vanavond de hap bellen en hopen/vragen of zij de dermatoloog oproepen.
Waar staat dat de huisarts weigert door te sturen? Misschien dat ik er overheen lees hoor. Sneu voor je zoontje TS! Hoop dat er snel een oplossing komt.
Wat ontzettend sneu zeg.... heb geen tips voor je mbt de plekken, maar zou toch echt morgen de HAP bellen. Het wordt ook weer warmer dit weekend en dat is natuurlijk helfmaal geen pretje. Gewoon zeggen dat het nog erger geworden is en jullie met de handen in het haar zitten. Ik heb ook goede ervaringen met Betadine Scrub (wat overigens gewoon een soort vloeibare zeep is...). Werkt goed om te ontsmetten en verdere uitbraken te voorkomen. Maar gezien het best heftig klinkt allemaal zou in je dat nu niet adviseren. Wel handig om in huis te hebben en evt aan de HAP voor te leggen.... Sterkte...
Stom verwoord, bedoelde als de huisarts besluit niet door te verwijzen Sowieso bizar dat @Popke07 zelf om een doorverwijzing moest vragen. Aangezien de klachten behoorlijk heftig zijn, er na drie bezoeken nog geen verbetering is en het ook nog eens om een jong kind gaat die nu zelfs gepest wordt op school.
Is er geen krentenbaard bij gekomen?!? Mijn dochter had eens waterwratjes die stuk gegaan waren en de plekken werden razendsnel groter, er was dus krentenbaard bij gekomen. Zo naar!! Na de juiste behandeling ging het snel beter. (Zie nu dat iemand anders het ook al over krentenbaard heeft, sorry)
Misschien ben ik niet heel duidelijk geweest, het gaat niet om blaren, het begon alleen met 1 blaar en toen we die doorprikte was er een gigantische schimmelinfectie (of dat vermoed ik dat het is) ontstaan. De huid is rood, kapot en jeukt. Eromheen zijn allemaal witte puntjes en ook op haar knieen en handen, Op een gegeven moment werden die witte puntjes op haar handen week (alsof ze te lang in het water gezeten had) en ging het open (waarschijnlijk door het krabben). Ik heb hier nu al heel vaak betadinescrub gehoord dus dat heb ik vanavond direct gekocht en daar mag ze haar voeten en handen mee wassen nu, als dat niet afneemt dit weekend ga ik inderdaad even naar de eerste hulp toe dit weekend.
Google anders even op afbeeldingen van blaasjeseczeem. Misschien herken je dat? Klinkt ook zo en kan ook echt geïnfecteerd raken.
Herkenbaar, zoontje heeft exact hetzelfde gehad en drie keer de verkeerde diagnose gekregen.. Hoe het inmiddels TS? Heb je al besloten wat je gaat doen?
De symptomen klinken mij bekend, maar of jou zoontje hetzelfde heeft als mijn dochter had kan ik niet zeggen zonder foto. Bij mijn dochter werd de plek ook steeds groter en groter op haar voet, op den duur kreeg ze ook uitslag op haar handen en dacht de huisarts dat het een voetschimmel was. Voor de huisarts waren er 2 opties, of een voetschimmel of exceem. Het was niet te zien, dus we moesten de eerst zalf gebruiken voor schimmel. Het zalfje voor de schimmel hielp na een maand niet, toen bethamethason zalf gekregen voor exceem. Dit moest ik 2x daags smeren en 1x daarvan wisselde ik regelmatig af met vaseline als er wat hardere korstjes op zaten. Toen de korstjes grotendeels weg waren en er verbetering was, moest ik af bouwen met de bethamethason naar 1 x pd( omdat het een zalf is die de huid dun maakt) toen om de dag , 2x pw, 1x pw tot het weg was. Het zag er uit als een wit schilferige rode wond en het jeukte. Het heeft zeker een half jaar geduurd voor het niet meer zichtbaar was. Wellicht dat het bij jou zoontje ook om exceem kan gaan. Zou dit en de andere opties bij de huisarts voorleggen.
Nu denk ik helemaal dat het mogelijk impetigo is. Dit heb ik namelijk precies zo gehad als kind (en dat was toen ook op mijn handen, etc.). Aanleiding bij mij was dat ik ging zwemmen met een klein open eczeemplekje op mijn hand. Binnen een paar dagen zat ik helemaal onder. Ik weet dat men niet zo happig is op de HAP (of Eerste Hulp), maar in jullie geval heb ik echt het gevoel dat het beter is om niet af te wachten, maar gewoon gelijk te gaan dit weekend.
Vind het erg naar voor jullie maar hier is de spoedeisende hulp natuurlijk niet voor, tenzij ze er ziek van wordt met koorts. HAP zou je wel kunnen proberen maar is ook eigenlijk niet de bedoeling. Tenzij de huisarts je duidelijke instructies heeft gegeven wanneer je aan de bel moet trekken.
Hier ook verkeerde diagnose, toen het groter bleef worden terug gegaan en toen wilde de arts in opleiding ons weg sturen met de woorden “nog maar even lekker door smeren met de zalf” nou! Dat dacht ik niet!!! Toen heeft ze mijn huisarts er maar bij gehaald omdat ik het er niet mee eens was. Ze kwam binnen, gaf ons een hand, wierp 1 blik op de plekken en zei meteen” oh jee, hier is een krentenbaard bij gekomen, die zalf gaat idd niet werken,er moet een kuur aan te pas komen!” I love mijn eigen huisarts! Met die kuur ging jet snel beter maar het heeft weken geduurd voor het echt weg was...