Ik had al een topic lopen over dat mijn oudste zijn diploma gehaald had. Een fantastisch resultaat, maar.... Ik was vanmorgen aan het kijken op dat diploma en zie in eens dat er een verkeerde geboorteplaats op staat. Moet dat nog veranderd worden, is het diploma dan wel geldig? En hoe ze nou bij die geboorteplaats komen is me een raadsel..... Wij hebben inderdaad vroeger in die plaats gewoond, zijn vader woont daar nog steeds, maar het is niet zijn geboorteplaats.... En nu? Gewoon school even bellen en dan wordt dat opgelost, of zo laten?
Kunnen ze dat zo omzetten dan? En hoe ze er nu bij komen? alhoewel ik zoon er zo voor aan zie om die plaats gezegd te hebben als geboorteplaats, maar zoiets kijken ze normaal toch even na? Beetje suf hahaha
Gewoon even bellen of mailen met school. Kost ze minder dan een minuutje om het aan te passen en opnieuw af te drukken.
Vraag mij af of het echt zo makkelijk is om een nieuwe te maken. Aangezien ze ook bij DUO/Rijksoverheid vastgelegd worden.
Nee. Hij moest wel zijn legitimatie mee nemen (en laten zien denk ik) en daar staat echt wel de goede geboorteplaats op
Hij moet idd opnieuw gemaakt worden. Dat staat op de site van DUO. Geboorteplaats moet juist overgenomen worden van legitimatie (staat er letterlijk). Alleen ik vroeg mij af of dat binnen een minuutje gedaan is.
Je drukt de diploma's zelf af, dus je kunt er gewoon een opnieuw afdrukken. Wijziging geef je inderdaad door aan DUO, althans zo ging het bij de gevallen die ik heb meegemaakt. In het geval van TS gaat het echter niet om een Centraal examen, maar om een deelcertificaat als ik het goed heb begrepen. In de regel is dat nog makkelijker op te lossen
ja klopt, het is een certificaat. Maar hebben jullie dan enig idee, hoe ze deze fout gemaakt hebben? Ik mag toch aannemen dat zoiets gecontroleerd wordt?
Blijkbaar is er dan toch iets verkeerd gegaan met de inschrijving. Op het moment dat je wordt aangemeld moet je een formulier invullen (met heel veel vragen) dus de kans is groot dat het daar verkeerd is gegaan. Het kan zijn dat jullie het verkeerd hebben ingevuld of dat de administratie een foutje heeft gemaakt bij het invoeren van het formulier (kans lijkt me groter, aangezien er meestal flink wat formulieren in korte tijd moeten worden ingevoerd). Edit: bedoel dus de inschrijving bij de opleiding, niet voor het examen
Okee, nou ik denk dat de fout dan bij de administratie ligt, aangezien ik wel weet in welke plaats hij geboren is Uiteraard is er ook de vraag waar vader woont, die woont dus in die plaats, en ik denk dat er daar een fout in is geslopen. De 2 plaatsnamen lijken ook erg op elkaar.
Maar je weet in ieder geval dat het makkelijk op te lossen dus school maar even bellen maandag, maar goed dat je zelf soms oplet . Oja en nog gefeliciteerd