Mijn kat heeft de vliegenvanger gevangen! We hadden zo'n lange plakstrip hangen in de keuken om de vliegen te vangen. Hij hing idd nogal dicht bij de etensbak van de katten, maar het ging al ruim een week goed. Maar vanmorgen lag er alleen nog maar een punaise op tafel en was de vliegenvanger weg! Nergens meer te vinden! En wat ik al vreesde: 1 van onze katten is eraan vast blijven plakken De plakstrip heeft íe er zelf al afgekregen, maar hoe krijg ik nou al dat kleefspul uit z'n haar?! Iemand een idee? Ik vind 'm zo zielig zo!
Ik zou hem gewoon douchen. Want is dat spul niet giftig? Heeft ie veel op zijn vacht? Meestal likken ze zichzelf wel schoon, maar weet niet of dat zo verstandig is met dat spul.
nee, het is niet giftig. Heeft mijn man nog speciaal naar gekeken toen hij het kocht poes en douche gaat hier niet helemaal samen! shampoo is eigenlijk ook niet goed he?
nee maar dat was hier de enige oplossing want ik wou hem douche maar dat was meer bloed als water en ik heb shampoo voor hond en kat dus niet zo heel schadelijk
Hebben wij ook eens gehad alleen zat gelukkig niet de hele kat eronder- we hebben het gewoon zo gelaten en ik geloof dat het niet zo lang geduurd heeft of alles was eraf. Er blijft natuurlijk wel zand enzo aan plakken, maar dat is voor de kat volgens mij minder erg dan gewassen worden! Succes!
hahahaha sorry maar moest even lachen, terwijl t niet eens een leuk probleem is als je t zelf hebt haha maar goed, ik denk idd ook gewoon met lauw water even proberen.. als dit niet lukt misschien even een dierenarts bellen? want zomaar champoo gebruiken op je dier lijkt me niet zo gezond eigelijk.... suc6 meid!
Als het niet giftig is likt hij het er zelf wel af binnen een paar dagen. (behalve als het op zijn hoofd zit ) Onze katten worden om de paar maanden wel gedoucht dus zijn het ook wel gewend. Als dat niet lukt, kan je het inderdaad proberen met een nat doekje met wat shampoo of zeep (ontvet nog beter). En daarna een met alleen een nat doekje de shampoo resten weg vegen. Je kan dit het beste doen als ie ergens ligt te slapen.
Euuuhhh denk als je shampoo gebruikt wel aan anti-roos shampoo anders heb je van die schilfertjes op de grond is ook zo wat .. hahahah sorry TEZZZZZZZ 8)
als íe weer boven water is, zal ik het eerst maar eens proberen met lauw water Hij ziet er nou niet uit! Is natuurlijk buiten geweest in de regen en modder en onder struikjes door enzo Heeft allemaal losse plukken haar en takjes aan 'm vast zitten. Sielug!
wassen met Dreft is de enige oplossing, daarna nog een keer wat Zwitsal shampoo of kattenshampoo erdoorheen. Dat spul is zo kleverig dat als je alleen met water wast, het alleen maar vetter en erger wordt. Dus gewoon onder de douche of alles afknippen. Wij hebben 4 katten, 3 daarvan vinden de douche zalig maar 1 wordt knettergek, wij doen het dan zo: Mn vriend houdt nekvel vast en alle 2 de voorpoten, ik hou vast aan de staart en in andere hand de douchekop, en zo wassen we dan. Is niet anders...
hahahaha sorry maar ik stel me onze poes voor hoe zij het zou vinden. Waarschijnlijk vind ze zichzelf ook heel sielug of valt dat wel mee?
@Ellenk: het is onze knuffelkat. Nou mag ik hem aan de ene kant wel aaien, maar als ik aan de andere, kleverige kant kom gaat 'ie heeeeeel sielug kijken
agossiee.. haha, ik zie ook meteen mijn kat voor me. die kan ook van die "Puss in boots"ogen opzetten.. Ik weet niet in hoeverre het over de kat heen zit, maar ik denk dat hij/zij het zelf binnen een paar dagen er wel af'scrubt'. Kijk t gewoon even een daggie aan, daarna kun je alsnog met wat dreft in de weer.. succes!
Hahhahahhahah ooo srry tess! Een washandje nat met HARA (ken je dat) is het er volgens mij binnen een mum van tijd uit!
Mijn kat vindt het niet zo erg om onder de douche te gaan. Me vriend heeft haar 2x meegenomen onder de douche, en ze vond het wel lekker geloof ik. Als ik ga douchen staat ze al bij de douchedeur te trappelen dat ze mee wil, rare kat Maar als jou kat niet van douchen houdt, zou ik hem even goed proberen door te kammen, elke dag even. Gaat het spul er vanzelf wel uit.