Dagje Zwolle (centrum) winkelen...

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Buitenleven, 29 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Wie is er bekend in Zwolle en weet leuke plekken om te winkelen, dus niet de bekende zaken als H en M maar ook de minder bekende?
    Wat zijn leuke kinderkledingzaken en waar is het parkeren het makkelijkst dat je zo het centrum in loopt? Is het te doen in 1 dagje of ben je er zo doorheen/ juist te kort.
    Ik zat aan Zwolle centrum te denken maar andere centa in Zwolle is ook welkom qua tips!

2. Buitenleven

Topictitel even aangepast.

3. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #3 maansneeuw, 29 feb 2016
    Laatst bewerkt: 29 feb 2016
    Leuk, welkom alvast! ;)

Parkeren is makkelijk en dichtbij en goedkoop in parkeergarage 'Eiland / Diezerpoort' of op parkeerplaats 'Turfmarkt'. Nog dichterbij is het 'Maagjesbolwerk', maar dat parkeert wat minder fijn vind ik, zo echt ín het stadscentrum. Is ook duurder.
    Of als je gratis wilt parkeren, deze straten liggen nét buiten de betaalzone:
    Menistenstraat / Huygensstraat / Vondelkade / Borneostraat / Soendastraat / Sumatrastraat / Bilitonstraat / Meppelerstraatweg / Kamperweg
    Moet je wel iets verder lopen naar het centrum dus, maar ik vind het best te doen. De Menistenstraat ligt bijvoorbeeld nét naast de parkeerplaats van de Turfmarkt - maar er is wel maar erg weinig plek.
    Zie ook: https://www.prettigparkeren.nl/kaart/#!Zwolle/ voor een fijn overzicht! :)

Winkels:
    - Pogo Kids; kinderspeelgoed (Oude Vismarkt)
    - Villa Tovertoren; veel kinderdingen (Sassenstraat)
    - Waanders in de Broeren; een legendarische boekwinkel, super mooi, moet je echt gezien hebben (Achter de Broeren)
    - Soortvanwinkel; hebbedingenwinkel (Gasthuisplein)
    - Op Tafel; keukenhebbedingenwinkel (Sassenstraat)
    - Kunst en Klieder; vrolijke snuisterijen (Sassenstraat)
    - Blauwdruck; kunst- en woonwinkel (Sassenstraat)
    - 101Winkels; van-alles-watwinkel (Nieuwstraat)
    - Søstrene Grene; woon- en hebbedingenwinkel (Melkmarkt)
    - Pistache; warenhuisachtige winkel (Eiland)
    - Moonloft; kleding- en hebbedingenwinkel (Spoelstraat)
    - Loft; woon- en kledingwinkel (Koningsplein)
    - Huisgemaakt; woon- en kledingwinkel met koffie ;) (Roggenstraat)
    - Ruimtetuig; ruimtelijk vormgevers in een ruimte (Klokkensteeg)
    - Kootuur Boetiek; kledingwinkel (Grote Markt)

Eten:
    - Café Foyé; voor koffie, lunch of avondeten (Blijmarkt)
    - Engel; winkel en lunchcafeetje in éen (Grote Markt 3)
    - Hier en Daar; voor koffie of lunch (Oude Vismarkt)
    - Smooth Fruit Therapy; voor een lekker vers sapje (Grote Markt)
    - GrandCafé Public; voor koffie, lunch of avondeten (Blijmarkt)
    - La Liguria; Italiaans restaurant / pizzeria (Rodehaanstraat)
    - Holland; pannenkoekenrestaurant (Thorbeckegracht)
    - De Plataan; pizzeria (Oude Vismarkt)
    - Salute; de lekkerste ijsjes! (Diezerstraat)
    - De Gillende Keukenmeiden; voor taart (en meer)! (Meerminneplein)
    - Van Orsouw; voor een Zwols gebakje (Grote Markt)

Kinderkleding weet ik verder niet zo goed, behalve Villa Tovertoren en Hema haha :)
    Ik vind het centrum wel echt het mooist trouwens. En volgens mij is het makkelijk in 1 dag te doen. Kun je nog een keertje terugkomen ;)

4. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Schiet me nog een kinderkledingwinkel te binnen: Twinkel, aan het Meerminneplein (achter de V&D, of ja, wat de V&D was...)

5. xEsther

xEsther Actief lid

19 feb 2012
    172
    0
    0
    Ik kom uit een dorpje 10 minuten van Zwolle en heb daar ook op school gezeten, dus ik ken Zwolle aardig goed.
    Ik moet zeggen dat ik Zwolle niet zo'n leuke stad vind.
    Het is niet erg groot hoor, je hebt de winkelstraat (diezerstraat), en een paar zijstraatjes maar dat is het wel zo ongeveer.
    Naar mijn mening heeft Zwolle vooral de "standaard" winkels, weinig leuke kleine boetiekjes.

6. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Haha ik woon er nu vier jaar en vind dat juist wel meevallen, er is veel dat niet opvalt, maar het zit er wel degelijk, check mijn lijst hierboven! Dat zijn dus juist wel wat kleinere winkeltjes die toch écht heel leuk zijn (vind ik :p)

7. grasspriet84

grasspriet84 Niet meer actief

Kinderkledingwinkels zijn er niet zoveel. Op de website van Google wordt vermeld dat er een positiekledingwinkel zit, maar deze is al een hele tijd weg. Erg vervelend als je er speciaal voor naar toe gaat, zoals ik deed ;)
    Het zaakje Twinkel is erg leuk voor kinderkleding. Verder heb je inderdaad de reguliere winkels in de Diezerstraat. Dit alles in Zwolle centrum.
    Parkeren zou ik in Maagjesbolwerk (afslag centrum en je ziet het al op de borden) doen. Ja, het is wat duurder, maar je staat midden in het centrum. Ik vind het met mijn grote buik niet te doen als ik van buiten het centrum nog een stuk moet lopen, terwijl het al slenteren is in de winkelstraat. Maar goed, dat is persoonlijk.

Al eens wezen winkelen in Apeldoorn? Persoonlijk vind ik dat veel mooier en groter. Misschien een tip voor een volgende keer. :)

8. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier een inwoner van Zwolle :) Vindt zelf niet al te veel leuke winkels maar mischien ook omdat ik in Zwolle woon, Wel een erg gezellige stad !

9. Buitenleven

Bedankt Maansneeuw en grasspriet voor de tips tot zover!
    Wat weten jullie van de andere winkelcentra in Zwolle, ik las AA-landen, Zwolle Zuid en standshagen. Is dat wat? Mits jullie er bekend zijn natuurlijk.

10. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Ik vind winkelcentra vrij doods / zielloos, daar zit al helemaal niets niet-reguliers...

Ik ken alleen Aa-landen echt goed, maar dat is écht heel erg klein hoor. En zielloos, vind ik dus. Je hebt daar drie supermarkten, een dierenwinkel, een Zeeman, een slager en een visboer, een kaaswinkel, een slijterij, een reisbureau, een Primera en een Bruna, De Tuinen, een Etos en een Kruidvat, een kleine Hema en Blokker, twee kledingwinkels die niets voorstellen (HIER mode en hoe die andere heet weet ik even niet), twee bakkers (waarvan een met kleine lunchroom), een groenteboer, een kapper, een Hans Anders en een Beter Horen, een fietswinkel, een snackbar en een Chinees. En een bibliotheek en een apotheek.
    Zo op een rij klinkt het best veel (goeie test wel ;)), maar echt: het stelt geen drol voor.

De andere winkelcentra zijn volgens mij net zo, al zijn Zwolle-Zuid en Stadshagen wel iets uitgebreider. Maar alsnog is het niet zoals in de grote steden dat zo'n winkelcentrum buiten het centrum ook daadwerkelijk wat voorstelt haha :p

11. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Hier de websites van de winkelcentra in de wijken van Zwolle:

Zwolle-Zuid https://winkelcentrumzwollezuid.nl/ - ik denk dat dit winkelcentrum nog het grootst en interessantst is
    Stadshagen Winkels - Stadshagen

Aa-landen heeft nog geen eigen website, maar de winkels staan hier benoemd: https://www.wugly.nl/winkelcentra/155119/aa-landen-zwolle/winkels en op hun Facebookpagina krijg je ook wel een goed beeld.

Je hebt ook nog Winkelcentrum Holtenbroek (Bachlaan in Zwolle), redelijk vergelijkbaar met Aa-landen denk ik, gewoon niet heel groot, heeft volgens mij wat meer toko's en buitenlandse kraampjes.
    Winkelcentrum Holtenbroek - Winkels
    https://www.facebook.com/winkelcentrumholtenbroek

12. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    In Zwolle-Zuid zit Villa Kalkelbont. De leukste kinderkledingwinkel van Zwolle :)

13. Buitenleven

Zo je weet het wel op te noemen:) maar idd de standaard zaken zo te lezen die je overal hebt. Niets mis mee, maar niet voor een hele dag lekker winkelen in een "onbekende" plaats.

14. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Ik heb er gewerkt dus ging alles even af, haha :D

15. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Nou alles is al gezegt, zelf mijn jeugd in zwolle gewoond en kom er nog bijna wekelijks, (familie). Ik zelf ga er hooguit 2 keer per jaar winkelen in de uiverkoop. Opzich een aardig centrum hoor, de leuke winkels zijn al genoemd. Daarnaast nog een paar groten waar je toch ook door kan lopen. Ik zou ook een bezoekje aaan zwolle zuid brengen, dat centrum vind ik ook zo verkeerd nog niet (is niet groot hoor leuk voor erbij) Parkeren vind ik erg duur, maar goed ben dan ook gewend om niet te hoeven betalen (emmeloord) dus val steeds achterover. Wij parkeren altijd achter een hotel geen idee hoe het er heet, dan is het niet mega ver lopen maar toch buiten de grachten waardoor het parkeren wat goedkoper is, (nog steeds duur vind in). Alvast veel plezier, het is best een gezellig centrum verder vind ik.

16. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Ik kom een paar keer per jaar in zwolle en vind het altijd erg leuk winkelen de auto zet ik altijd in de emmagarage niet super duur en een stukje lopen naar de stad maar wel leuk. Nog wat tips
    Er zit een lego winkel in de sassenstraat
    Dille en kamille loop ik ook altijd binnen op t eiland
    Pipoos zit er tegenover altijd leuk
    Kort om genoeg voor een leuke dag veel plezier

Deel Deze Pagina