Schiphol, vraag over afstand trein - panoramaterras

Discussion in 'De lounge' started by Felice, Aug 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,507
    8,436
    113
    Zoals de titel al aangeeft, ik wil graag weten hoe ver het lopen is van trein station Schiphol naar het panorama terras :)

Het lijkt ons leuk om binnenkort een dagje met de kinderen (jongste is drie jaar) met de trein naar Schiphol te gaan. Nu zat ik zo te denken, ben ik een buggy nodig op Schiphol qua afstanden?
    Als het niet nodig is nemen we die liever niet mee, maar heb natuurlijk ook geen zin om de jongste continue te moeten dragen ...

Aangezien ik er zelf nog niet geweest ben weet ik dat niet, hihihi!

En dat vliegtuig wat je kunt bekijken, is dat daar in de buurt? :)

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vind het wel een flink stukje en zou de buggy meenemen! Ook voor het geval je nog meer zou willen zien daar. Schiphol is best groot; net een mini-stadje.

3. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,257
    11,862
    113
    Ik zou ook de buggy meenemen. Het zijn best aardige afstanden.

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dat vliegtuig wat je kunt bekijken staat buiten op het panorama teras. De afstand vanaf het station valt reuze mee. 5 minuten denk ik. Verder ga je naar boven met een heel licht omhooggaande roltrap grotendeels. Je kunt daarna kiezen voor de trap of lift.
    Het terras is wel erg groot en loopt in een u-vorm.

Schiphol zelf is idd erg groot en als je daar rond wil lopen om nog de winkels te kijken ed, dan heb je het wel over wat langere afstanden en is een buggy wel handig.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik vind het meevallen. Dat vliegruig staat idd op het panoramic dak. Wij zijn er vorig jaar wezen kijken met de meiden. Vonden ze interessant.

Als ze niet gewend zijn te lopen zou ik de buggy meenemen. Julia was toen ook drie maar aardig gewend te lopen dus ze liep gewoon mee.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Als ze drie jaar is lijkt het mij zwaar overbodig. Het is echt maar 5-10 minuutjes lopen en je kunt overal zitten/eten/drinken. Het gebied vóór de douane is nou ook weer niet zó groot. 😉

7. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    Ik ga 2-3x per jaar met de kinderen een dagje trein-schiphol doen en wij nemen nooit een buggy mee. De jongste is bij ons ook 3 jaar.
    Naar het panoramaterras heb je zeker geen buggy nodig, en als je andere dingen wilt doen (bij onze kinderen is "incheckende passagiers en vallende koffers op de lopende band kijken" altijd favoriet, maar daar moet je tegenwoordig voor naar vertrekhal 3 omdat dat de enige hal is waar nog handmatig wordt ingecheckt) ben je wel wat verder aan het lopen. Maar ach, ik heb nooit haast, we hoeven het vliegtuig niet te halen....
    Ik vind zelf een buggy in de trein gewoon zo onhandig.

8. Marti

Marti Fanatiek lid

Apr 18, 2014
    2,385
    867
    113
    wij zijn er afgelopen vrijdag nog geweest. Ook met de trein gegaan. Onze oudste heeft alles gelopen. Ik vind het qua afstanden helemaal niet groot, maar mijn zoon wil sowieso niet meer in een buggy oid. Hij loopt zo 10 km mee dus dit was een eitje voor hem. Wij gingen wel overal met de lift omdat dochter nog wel in de kinderwagen zat. (en gedeeltelijk in de draagdoek)
    en de winkels stellen niet zoveel voor, vooral winkels van dure merken. Leuk om even langs te lopen maar echt winkelen hebben wij daar niet gedaan. We waren er met 1,5 uur weer weg.

9. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,507
    8,436
    113
    Dank jullie wel dames! :)
    Dan denk ik dat die mooi in de auto blijft!
    Want als ze er niet in zitten is het inderdaad een onding ...

10. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    Wij wonen practisch onder (de rook van) Schiphol dus wij komen er nog wel eens :D

Het valt idd erg mee hoor, zo groot is het er echt niet.
    En als je dat modelvliegtuig in wilt, moet je ook een trap op dus moet de buggy beneden blijven staan.

11. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik ga heel vaak naar Schiphol als vliegtuigspotter. Je loopt vanaf de treinen in de richting van spoor 1, daar ga je de trap op en dan sta je op het panoramaterras. Buggy niet aan te raden want je krijgt te maken met trappen en roltrappen. Liften zijn er ook wel maar vaak vol met mensen met koffers. En het is echt 2 minuten lopen naar die trap en van bovenaan de trap nog geen minuut lopen naar het panoramaterras.

12. koala28

koala28 Niet meer actief

Het is inderdaad niet ver naar het Panorama terras. Ik zou zonder buggy gaan. Deed ik ook toen mijn jongste 3 was.

Wat ik zelf ook altijd doe is even op zoek gaan naar het outlet winkeltje. Daar verkopen ze vaak merkdingen uit vliegtuigarrangement van verschillende maatschappijen. Laatst weer 2 horloges voor de jongens van Planes gekocht. Waren 2 voor 5 of 10 euro.
    PM000016032301213202040269SGG660VL.jpg
    Toen zat het winkeltje bij Arrival 4.

13. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt eraan hoeveel de jongste zelf kan lopen. Mijn dochter zat met 2,5 niet meer in de buggy, ze loopt heel veel, hele dag rondwandelen in de dierentuin is bv ook geen enkel probleem, dat stukje op Schiphol zou echt geen enkel probleem zijn.

Share This Page