Au onze oren !

Discussion in 'De lounge' started by Shawarma, Aug 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

Nov 2, 2008
    1,853
    127
    63
    In een huis
    Wij zitten momenteel in Turkije in een mooi resort.
    Nu is het zo dat we echt alle 4 pijn in onze oren hebben.
    Zo jammer dit..En de kindjes hebben 's avonds ook wat verhoging.
    Ik ben langs de arts op het resort geweest, en die heeft ons antibiotica druppels meegegeven voor in het oor. Ook heeft hij 2 andere drankjes meegegeven maar wil daar niet aan beginnen. Omdat ik weet dat hij ons dat ook extra aansmeert, terwijl het mij lijkt dat het om die oordruppels gaan. Wel weer een domper op de vakantie dit.. Iemand anders nog wat tips voor ons? Zodat we in ieder geval nog een paar dagen van de vakantie kunnen genieten buiten ons hotelkamer?

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Is het zwemwater wel in orde? Klinkt niet zo goed..

Tips, ehm.. Neusspray misschien? Paracetamol heb je neem ik aan? Wel heel rot zeg :(

3. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

Nov 2, 2008
    1,853
    127
    63
    In een huis
    Ik heb hier zoutoplossing en uiteraard paracetamol.
    Het is inderdaad erg vervelend dit.. Gezien we het ook alle 4 hebben twijfel ik ook aan de kwaliteit van het zwemwater.
    Ik denk dat ik zo nog even naar de apotheek ga en xylometazoline haal. Meer dan dit kan ik denk ik nu niet doen. Maar goed op een gegeven moment heb je je hotelkamer wel gezien.

4. Cathelijne1986

Als ik google kan ik verder alleen vinden dat je veel moet drinken :(

5. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

Nov 2, 2008
    1,853
    127
    63
    In een huis
    Bedankt cathelijne,

Ik vind het al fijn dat ik het ff van me af kan typen.
    Lucht ook wel op. Je verwacht natuurlijk niet dat je vakantie zo verloopt.

6. CSI

CSI Bekend lid

Jun 7, 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met oordoppen gaan zwemmen anders word t nog erger. Hier geven wij trouwens altijd en druppels en drank ab dan is t sneller over.

Beterschap

7. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

Nov 2, 2008
    1,853
    127
    63
    In een huis
    Ik heb 2 soorten ab drank gekregen en druppels.
    Ik gebruik nu alleen de druppels..

8. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    Ik zou toch de ab drank ook gaan gebruiken. Want anders kan je terugvlucht weleens zeer pijnlijk gaan worden.
    Zwemwater in turkije is inderdaad niet overal even goed.
    Wij hebben vorig jaar zelfs van vrijdag tot maandag in side in het ziekenhuis gelegen omdat mijn zoontje dubbele longontsteking, keelontsteking en beginnende longontsteking had. Ze zijn daar inderdaad wat sneller met extra antibiotica (maar anders hadden wij de dinsdag ook niet terug kunnen vliegen en ons verblijf moeten verlengen)

9. Cathelijne1986

En let op je anticonceptie met de antibiotica ;)

10. mei2013mama

mei2013mama Actief lid

Jul 11, 2013
    181
    0
    0
    Dat is niet nodig. Is volledig veilig. Alleen overgeven en.diarree maken de pil eventueel onbetrouwbaar. De antibiotica zelf heeft geen invloed op de werking van de pil.

11. mumija

mumija Niet meer actief

Klinkt als een zwembadbacterie. Snel met het AB drankje beginnen!

12. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

Nov 2, 2008
    1,853
    127
    63
    In een huis
    Ik ben er toch mee begonnen.
    Voor ons alle 4.
    Het zijn 2 verschillende drankjes 1 ab kuur en 1 paracetamol drankje voor de pijn.
    De verpleger sprak niet goed Engels en kon hem niet goed begrijpen.
    Ben net naar een apotheek geweest hier, en die heeft het me goed uit kunnen leggen.
    Gelukkig kan ik gewoon zonder recept deze drankjes halen mocht ik niet uitkomen met z'n 4en

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou ook even met je reisverzekering bellen en ze op de hoogte stellen, wellicht kunnen ze je ook nog even naar een goede kliniek sturen. En de reisorganisatie om te melden dat jullie last hebben van je oren, misschien zijn er meer mensen met klachten.
    Beterschap!

14. Cathelijne1986

Weet je dat zeker ja? Want een vriendin van mij is door de pil heen zwanger geraakt met Ab. Haar zoon is eergisteren geboren. Maar zal ook wel per Ab verschillen.

15. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Mijn zoon had hier altijd last van tijdens het vliegen naar NL en terug naar huis altijd ziek en hangerig.. Beetje neusspray en ik had ineens m'n kind terug.. Als iemand me dat nou had verteld vanaf de eerste keer dat ik met hem vloog!

16. Kersenvlaai

Apr 21, 2014
    71
    0
    6
    Alleen door de bijwerkingen hevig braken of diaree kan de pil ontbetrouwbaar worden. Niet door de antibiotica zelf. Dat is bij elke antibiotica hetzelfde.

17. mei2013mama

mei2013mama Actief lid

Jul 11, 2013
    181
    0
    0

Zie reactie van kersenvlaai. De antibiotica zelf doet niets met de werking van de pil. Maar als je er hevige diarree van krijgt of flink moet braken binnen 3 uur na inname van de pil dan kan de betrouwbaarheid verminderen.

18. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Wat enorm balen, kan me voorstellen dat dit een domper op je vakantie is. Hoop dat jullie er alle 4 binnen no time boven op zijn met de ab.

19. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    mee eens Terugvliegen met oorpijn is zoo pijnlijk.
    Ik had voor de terugvlucht oordopjes gekocht om in elk geval minder druk op je oren te hebben. Dat scheelt iets!

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    Officieelmag je ook niet vliegen met oorontsteking. En beginnend longontsteking ook niet.

Share This Page