Hallo, wij hebben online Ingecheckt. Er staat op website dat je dan alleen nog bagage bij dropoff hoeft af te geven. In ons geval kan dat niet aangezien wij het gewicht van 100 kilo over 4 koffers verdeeld hebben. Hebben 5x 20 kilo officieel. Maar nemen er 4 mee. 2 van 20 2 van 30. Ik hoefte dit niet te wijzigen van tui omdat het niet koffer koopt maar kilo's. Dus mocht zo blijven staan. Alleen dropoff systeem kan dat niet. Die rekent gewoon per koffer 20 en zal overbagage zien.Hij de balie kijken ze naar totaalgewicht eenheid. Nu had ik de vraag gesteld of het ook mogelijk was als je online I ngechekt was toch bij de balie koffers af te geven. Ze zeiden van wel. Maar nu zit ik net mijn boardingpas te kijken staat er enkel dropoff op aangegen. Nu twijfel ik weer.
Klopt, je kan nu gewoon naar de incheckbalie gaan en daar zullen ze de koffers voor je labelen en op de band zetten. Fijne reis alvast!
Ja, dat is gewoon bij de incheckbalie. Maar omdat veel mensen tegenwoordig online inchecken en de bagage via de dropoff doen, zijn er meestal niet meer zoveel inchevkbalies meer.
Toevallig belde ik zelf klm vandaag ivm onze koffers. Maar wij mogen de kilo's niet verdelen onder de koffers maar het mag echt maar maximaal 23 kilo pet koffer. De mevrouw gaf als reden dat dat te maken heeft met de arbo wet en wat ze mogen sjouwen. Ik zou dus nog maar een extra ( schriftelijke!) check doen of je het echt mag verdelen
Dat verschilt wel per maatschappij, er zijn maatschappijen waar je tot 32 kg per koffer mag. Maar inderdaad even goed checken. Logisch ook dat er een limiet aan zit om arbotechnische reden want een koffer van 30 kilo is echt niet lollig om te sjouwen. Laat staan dat je er meerdere moet tillen op een dag voor je werk.
Bij tui mag je max 32. Ik heb over de koffers denk ' k wel 6x gebeld hihi. Ik had namelijk 5 koffers a 20 kilo opgegeven en wilde dat veranderen in 4 koffers 2 van 20 2 van 30. ( ik dacht omdat 30 kg duurder is met boeken ik het moest wijzigen. Maar hun zeiden dat ik het gewoon mocht laten staan omdat totaal gewicht alsnog gelijk blijft. Ze noemde aan de telefoon al neem je 20 koffers a 5 kilo mee mag het nog.. als je naar niet boven de 100 kilo komt en niet zwaarder per koffer van 32. Hoe je het verdeeld moet je zelf weten. Het rottige is dat niet iedereen weet dat dropoff dan niet kan. En veel mensen betalen dan onterecht bij. Jammer dat ze dat niet vermelden bij tui. Ik heb ook een chat gestart met tui en de vraag nogmaals gesteld zodat ik het kan tonen mochten ze toch moeilijk doen. Zowel over koffers als checkin.