Schisis: Verschil in behandeling

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Landa, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Landa

Landa Lid

16 jan 2013
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    We moeten de intake met het schisisteam nog hebben, maar zou graag alvast wat reacties/ervaringen horen van lotgenoten.

Het ene schisisteam opereert met 3 en 9 maanden (eerst lip, daarna gehemelte) Het andere team doet deze twee operaties in één keer met 6 maanden.

Wat is het verschil? Waarom juist het één of juist het ander?

2. Landa

Landa Lid

16 jan 2013
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand??

3. Illy30

Illy30 Actief lid

15 mei 2012
    220
    0
    16
    Hoi Landa,
    Bij mijn dochter hebben ze in de eerste operatie bij 4 maanden de lip en een gedeelte van het gehemelte gesloten. Wij zitten bij het team in Tilburg. Bij 11 maanden is de rest van het gehemelte gesloten. Mijn dochter had een dubbele spleet in het gehemelte en dat is dus in 2 keer gedaan. Wat het verschil is zou ik eigenlijk niet weten. Wel dat de resultaten in Tilburg super zijn! Logopedie is daar bij de meeste kindjes niet meer nodig door de techniek van de plastisch chirurg. En de lip is zo mooi gesloten. Vanaf het begin bijna niet zichtbaar en niet rood, opgezet en hoefden ook niet te masseren.
    Ik ben over hen dus heel tevreden!! Let wel dat het behandeltraject van jouw kindje anders kan zijn. Pas na de geboorte kunnen ze vaak pas meer vertellen.
    Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust!

4. Landa

Landa Lid

16 jan 2013
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie!

Wisten jullie ook al voor de geboorte dat ze een schisis had? Aan de ene kant is het fijn om te weten ivm voorbereiding, aan de andere kant teveel tijd nu om erover te piekeren...

Maar omdat we centraal wonen, hebben we de keuze uit verschillende schisisteams. Ik wil heel graag een goede keus maken. En toch blijft het lastig...

Ik ben benieuwd naar de techniek van jullie plastisch chirurg. Je zou toch denken dat als dat goed werkt, dat alle schisisteams het zo gaan doen...?

Je moet je echt overleveren aan hun expertise, lastig voor een controle-fan als ik.

5. Illy30

Illy30 Actief lid

15 mei 2012
    220
    0
    16
    Nee, wij wisten het voor de geboorte niet. Absoluut geen leuke kraamtijd gehad doordat we niets wisten en omdat ons ziekenhuis weinig wist van de speciale speen op de habermann feeder. Daardoor heeft ze anderhalve week in het ziekenhuis gelegen. Dus vooraf weten is zeker ook fijn, maar ik snap je zorgen wel. Er komt nu zoveel op je af.

Kijk eens op Facebook. https://m.facebook.com/groups/134154273274590?ref=bookmark&__user=100000671687856

Hier zitten veel anders ouders van kindjes met schisis. Zul je zeker ook wat aan hebben! Misschien kunnen zij je ook meer vertellen over de andere teams.

Maar blijf vooral ook genieten van je zwangerschap. Je krijgt straks sowieso het mooiste kindje!

6. Illy30

Illy30 Actief lid

15 mei 2012
    220
    0
    16
    Hoi Landa,
    Ik was even benieuwd of je al gesprek hebt gehad met de schisisteams. Gaat het verder goed met je Zwangerschap?

7. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Onze zoon heeft alleen een enkelzijdige lipspleet en zijn neusje is aan 1 kant iets platter, dit was dus ook niet te zien op de echo's..
    Wij zijn een week na zijn geboorte in het WKZ geweest, waar naar mijn mening een kundige plastisch chirurg heeft gekeken hoe en wat.
    Wij moeten in januari nu terug en dan kijken ze hoe het er dan (vooral zijn neusje) uitziet en met een jaar wordt zijn lip dan gesloten.

Misschien anders eens bellen naar de verschillende teams met je vragen?

Deel Deze Pagina