Vervolg verliefde vriend..

Discussie in 'De lounge' gestart door nerdygirl123, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nerdygirl123

nerdygirl123 Actief lid

20 jun 2014
    295
    60
    28
    2 weken geleden had ik een topic over mijn vriend, die sinds kort verliefd is op een ander..
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/518123-mijn-hart-luchten.html
    Kort samengevat. Hij had alleen met haar geappt en zo zijn ze verliefd geworden, nadat zij het net uit had gemaakt met haar (nu) ex. Daarvoor hebben zij en mijn vriend elkaar een paar keer gezien in gezelschap, maar was er verder nog helemaal niets. Fysiek is er niets gebeurd, ze zijn 'alleen' verliefd op elkaar.

Na de eerste bekentenissen leek het even goed te gaan. Hij had voor ons gekozen en het ging die week beter dan ooit. Dat vond hij ook.
    Tot hij op een avond met zijn werk een drankje ging doen. Het ging over deze vrouw waar hij verliefd op is (ex van collega van hem), hij wist van te voren dat het hier over zou gaan.
    Om de verhalen die hij die avond hoorde te verifieren, heeft hij haar daarna (toch) gebeld..

Ik had t direct door en hij was weer totaal niet zichzelf, huilen en dat hij er niet tegen kon dat haar ex zoveel over haar zat te liegen.. Hoe heerlijk het gesprek was en dat hij haar geweldig vindt..?!
    Ik wilde het niet horen, want hij was duidelijk niet zichzelf (half dronken) en ik vond t vreselijk om hem zo over haar te horen.

Daarna ging het weer redelijk, maar zijn verliefdheid was en bleef heviger dan de week ervoor. We hebben een paar heftige gesprekken gehad, op zich heel goed wel (voor ons), en ik ben ook een paar keer heel boos geworden (en dan zeg ik gemene dingen).
    Gisteren kwam ik er weer achter dat hij met haar had zitten app-en.

Ik ben zo boos! Hij zegt dat hij tijd nodig heeft, om over ons/alles na te denken en wat hij verder wil. Die tijd wil ik hem geven. Ik wil er voor vechten. Ik snap dat zo'n gevoel niet zomaar weg is.
    Maar ik wil dan dat hij geen contact meer met haar zoekt. En dat kan hij niet, zegt hij.

Gisteren heb ik hem daarom een ultimatum gesteld. Prima als je na wil denken, ik geef je alle tijd. Maar dan wil ik dat je geen contact meer met haar hebt. Dat accepteer ik niet. De verliefdheid gaat daar zeker niet van over en zo heeft het geen zin om voor ons te vechten. Mijns inziens de enige manier om er overheen te komen en weer helder te zien wat en of je 'met ons' verder wil.

Zijn conclusie was dat ik hem dus dwing om nu te kiezen en op dit moment, hoe hij er nu in zit, kiest hij er niet voor om het contact te verbreken. (Met alle gevolgen van dien; voor ons, voor onze kinderen, ons bedrijf en dus ook financieel).

Ik vind het ongelooflijk. Maar ik ga niet met lede ogen aanzien hoe hij gaat uitzoeken of het tussen hun iets kan worden.
    Dus ik heb hem gezegd dat ik weg ga, zodra het schooljaar is afgelopen (2 weken). Met de kinderen. En dit meen ik ook. Tenzij hij geen contact heeft met haar.
    Is het zo raar van mij om dit te zeggen?

Heel verhaal weer. Bedankt voor het lezen :)

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Nee, ik vind dit juist heel knap van je! Wat denkt hij wel niet?! Als hij echt voor jullie wil gaan dan moet hij het contact ook echt afkappen en niet van twee walletjes blijven eten.

Sterkte meid! Ik hoop dat hij in die twee weken bij zinnen komt!

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik geef je groot gelijk.
    Hij wil gewoon even een vriendinnetje erbij hebben en dat heb jij maar goed te vinden? Is hij nou helemaal...

Heel veel sterkte!

4. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Moeilijke situatie! Ik vind t goed dat je hem een ultimatum hebt gesteld!
    Sterkte in deze weken!

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Nee, ik geef je groot gelijk! Sterkte ermee!

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb je vorige post niet gelezen, maar wat lijkt het me een lastige situatie. Ik heb niet echt advies voor je, maar denk dat je aardig goed bezig bent. Ik hoop voor jullie dat het goed gaat komen en dat je hem weer kunt gaan vertrouwen. Heel veel sterkte!

7. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Halverwege jou verhaal, bedacht me dat ik dit tegen jou zou zeggen.
    Nu ook doen, laat hem maar goed nadenken zonder jullie.

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee, ik vind het dapper en verstandig van je. Sterkte!

9. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Heel goed van je! Let goed op jezelf :)

10. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik vind het ook dapper en verstandig van je!! Hij wil gewoon eerst zeker weten of ze wel wat is. Is dat het geval verlaat hij jou , is dat niet zo wilt die jou toch terug. Maar je bent toch geen tweede keus??

Ik heb dit met mijn huidige vriend ook mee gemaakt in het begin van onze relatie ( minder heftig wij hadden geen kinderen zaak ed) maar goed even in het kort, hij koos ook voor mij maar hield contact met haar. Was echt en en. Pas op moment dat ik bij hem weg ben gegaan drong het tot hem door. Heeft alles gedaan om me terug te krijgen en vertrouwen terug te winnen. Dit is dus gebeurd en zijn nu 5 jaar veder en verliefder en gelukkiger als ooit.

Ik hoop dat dit ook bij joi gebeurd. En als dat niet gebeurd , ben je beter af zonder hem. En vind ik het zo knap van je dat je deze stap neemt voor jezelf en uiteindelijk ook voor je kindjes.

Heek veel sterkte in deze tijd het zou zwaar worden maar ik geloof dat je een hele sterke vrouw bent en dat je er wel uit komt.

11. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Wat naar voor je dat hij je zo in de steek laat voor "een verliefdheidje via de app"
    Maar wel heel goed van jou dat jij de knopen doorhakt, hij was het zo te lezen niet van plan.
    Maar aan de andere kant, het feit dat hij zegt dat jij hem dwingt te kiezen terwijl je alleen maar ervoor wilt zorgen dat hij goed over na kan denken door met haar geen contact te hebben zou voor mij al een signaal zijn dat hij zelf al een keus heeft gemaakt.

Sterkte met alles.

12. nerdygirl123

nerdygirl123 Actief lid

20 jun 2014
    295
    60
    28
    Wow, bedankt...!

Ik hoop dat hij het ook in ziet.. maar ik vrees met grote vrezen. Hij zegt dat hij verder probeert te kijken dan de verliefdheid. Dat het anders ook vroeg of laat mis was gegaan.
    Terwijl ik juist vond dat het de laatste maanden beter ging, doordat we weer echt iets samen hadden (werk, wat super goed gaat). Maar hij miste de intimiteit (die we de afgelopen weken enorm hebben ingehaald).
    Snap ik, ik ben veel ziek geweest, had de tijd voor mezelf nodig. Dat snapt hij ook. Maar hij vind dat het al heel lang, veel te lang niet goed zit. Dat we beiden hieraan schuld hebben, omdat we veranderd zijn.
    Ik vind dat hij hier nu, door de verliefdheid, veel te gekleurd in zit..

13. nerdygirl123

nerdygirl123 Actief lid

20 jun 2014
    295
    60
    28
    Hij zegt dat hij zoiets als deze verliefdheid nog nooit gevoeld heeft. Ze zijn allebei 'in de war'. ;)
    Moet er wel bij zeggen dat hij in al die jaren dat wij samen zijn nog nooit verliefd is geweest op een ander. Hij zegt dat ze in zijn hoofd zit. En iemand die in mijn hoofd zit, gaat er nooit meer uit.. Er zijn maar een paar mensen die in mijn hoofd zitten.
    Tja, ik denk dan. Nú kun je er nog voor zorgen dat het niet doorzet, maar als je het gaat onderzoeken loop je het risico dat er no way back is.

Ja, ik vind t ook enorm zielig klinken, een verliefdheidje over de app. Maar hij (en zij ook) zitten er dus heeel anders in. Ik kan moeilijk anders doen dan geloven wat ze voelen.
    Maar ik sta het niet toe dat hij dit verder gaat onderzoeken. Dan ben ik weg. Hoe verschrikkelijk ik het ook vind voor onze kinderen.

Overigens heeft zij zich in eerste instantie wel gehouden aan de hun afspraak, toen hij zei voor mij/ons te kiezen. Ze had alles weggegooid incl zijn nummer. Zij is dus kennelijk wel sterk genoeg.

14. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Ik geef je groot gelijk, hier was de hel ook losgebarsten. Zo te lezen hebben jullie al veel gepraat, maar blijft hij bij zijn standpunt...

Ik vind het heel erg dapper van je.

15. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Wat lijkt me het verschrikkelijk moeilijk om je eigen man dat allemaal te horen zeggen over een andere vrouw :(

Jouw reactie vind ik ook bewonderingswaardig. En je ultimatum is ook niet meer dan redelijk. Hij kiest voor de gevolgen, jij niet. Jij kiest voor wanneer je bent op het punt van "tot hier en niet verder".
    Echt respect voor jouw manier van handelen!

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik vind het al vreselijk knap dat je op deze manier bij hem kan blijven en hem tijd gaf hiervoor.... Ik had het niet gekund.. Dus ik vind het niet meer dan normaal dat je nu deze ultimatum stelt.

Sterkte, wat lijkt het me moeilijk om in zo'n situatie te zitten..

17. XennaMae

XennaMae Niet meer actief

Ik geef je groot gelijk.
    Hele moeilijke situatie..maar goed dat je voor jezelf en je kinderen kiest !
    Heel veel sterkte !!

18. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Goed van je zeg, wat denkt hij wel niet!

Sterkte...

19. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed van je!! Laat niet met je sollen!!

20. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    hij heeft allang gekozen...
    door contact met haar te hebben.. kijken of het wat kan worden.. (ze is dus zijn eerste keus)
    wordt het niets.. ja dan blijft hij natuurlijk bij jou. (tweede keus)

wat een slappe zak.. verliefd worden over de app..
    een vrouw die hij helemaal niet kent boven zijn vrouw en kinderen verkiezen..

ik geef je groot gelijk dat je zegt.. IK OF HAAR.. een logisch dat je ' verbied ' dat hij contact met haar heeft

je gaat toch niet zitten wachten of ze goed genoeg is voor hem.. en anders ben jij er altijd nog!

ik vind het soieso al raar.. hoe hebben ze elkaar nummer gekregen?
    waarom begin je met appen met een vreemde vrouw?
    dat is ook iets dat ik echt niet snap!

Deel Deze Pagina