psygoloog om op gewicht te blijven?/

Discussion in 'De lounge' started by linda81, Feb 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda81

linda81 Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Zijn er mensen die naar een psygoloog gaan om op gewicht t blijven??Ik ben nu al maanden op gewicht maar de strijd wordt al zwaarder.Ik denk erg veel na over eten en eet niet echt slechte dingen maar gewoon teveel.zijn er mensen met ervaring hiermee??

2. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Zelf geen ervaring mee maar ik vind het helemaal geen gek idee van je om hiermee naar een psycholoog te gaan. Lijkt me een goede ondersteuning, zie het als een coach.

3. flerk

flerk Niet meer actief

Een psycholoog is geen dietist. Als je wilt praten over de onderliggende problematiek lijkt het me een goed idee.

4. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Een vriendin van me gaat naar een obesitas verpleegkundige, is inmiddels veel afgevallen, maar blijft onder begeleiding om haar nieuwe leefstijl vol te kunnen houden. Dat is in het Wilhelmina ziekenhuis in Assen, maar ga er vanuit dat ze dat in de meeste grotere ziekenhuizen wel hebben.

5. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,386
    860
    113
    home sweet home
    Ligt denk ik aan de achterliggende reden of een psycholoog de juiste persoon is.

6. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Als het dwang gedachten zijn bijv dan wel, maar is het meer je motivatie dan kun je beter een coach zoeken/diëtiste.

7. Username

Username Niet meer actief

Vooral bij zaken als emotie-eten kan een psycholoog heel goed helpen om af te vallen. Je leert omgaan met in plaats van overeten om te vergeten/verdoven/je lekker te voelen.
    Mijn ervaring is dat je motivatie vanuit jezelf moet komen, daar kan een diëtiste niks aan veranderen. Zij kan je helpen met het zoeken naar alternatieven en een gezonde eetstijl. Maar het psychologische stukje moet vanuit jezelf komen, eventueel met behulp van een psycholoog. Mij heeft het goed geholpen in elk geval :)

Share This Page