lekker eten voor bij de tv

Discussie in 'De lounge' gestart door Stinkerbell, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Heeft iemand een idee voor wat lekker dingen die je echt als zeg maar maaltijd kunt eten bij de tv?
    Ik vind het niet erg om even in de keuken te staan. Iemand dus ideen voor lekker kleine hapjes?

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Bij de C1000 hebben ze tapas-pakketten. Kan je dus zelf tapas maken. Het kost wel wat werk, maar het is super makkelijk en lekker.

3. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Toastjes met salades/vis, een slaatje/sla erbij en een stukje meloen ofzo. Snel/makkelijk en niet super ongezond! ;)

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    pizza, quiche, broodjes gezond, tosti's, wraps!

5. maak dit af en toe voor bij de tv is wel zo heerlijk :)

Kan ook met qorn voor de vegetarische variant
    150 gram gehakt rullen . casa fiesa kruiden erdoorheen en een fijngesneden uitje meefruiten. teentje knoflook erover persen even meebakken en een pot witte bonen in tomatensaus mee verwarmen .

Ovenschaal een laag tortillachips daaroverheen heel fijn gesneden ijsbergsla, het gehaktmengsel en evt een laagje creme fraiche een fijngesneden tomaat en een klein blikje mais erover kiepen. dan weer een laag tortillachips als laatst geraspte kaas. Even in een voorverwarmde oven onder de grill tot de kaas gesmolten is.

zelfgemaakte guacamole erbij
    avocado fijnprakken een tomaat zonder zaadjes fijngesneden en een teentje geperste knoflook erbij .klein beetje creme fraiche, tomatenketchup scheutje citroensap, maggi peper en zout om op smaak te brengen

en smullen maar

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    @Daantje dat is een complete maaltijd joh!

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik vind een hartig preitaartje lekker voor bij de tv.
    of een lekkere pizza, of kip ragout
    of toastjes met iets erop.

iniminie saucijsbroodje maken kan ook ;)

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Een schaal met allemaal verschillende hapjes..

Kaasjes, worst, worteltjes, augurk etc.. Dipsausje, toastje er bij!

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Gevulde pepers met roomkaas...
    warme dadels gevuld met roomkaas omhuld met spek uit de oven
    stukjes oude kaas
    olijven met knoflook

chocoladefondue?

10. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hmmm krijg trek als ik dit zo lees!

Wij eten bijna nooit meer voor de tv sinds we kids hebben (toch het goede voorbeeld geven he) maar soms lekker stokbrood met Franse kaasjes en tapenade enzo. Heerlijk!

11. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    wij eten regelmatig kaasfondu voor de tv..

wat ook lekker is zijn bladerdeeg pakketjes (met of zalm,paprika,en philidelphia of gekruid gehakt,mozzerella en philidelphia)

gevulde eieren,

gehakt balletjes

knakworstjes

gefrituurde gemarineerde visstukjes

12. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik zat er vandaag ook aan te denken om hier een topic over te openen, dus dan maar hier vragen:D

Waarmee vul je die eieren dan? En wat voor lekkere wraps kan ik maken? Met shoarma en worstjes maak ik weleens, echt heerlijk!
    Ik heb weleens iets gezien op tv met zalm en roomkaas geloof ik, maar dan wel koude wraps..weet alleen niet meer precies hoe die gemaakt werden..;)

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

wraps maak ik weleens met kruidenroomkaas (Philadelphia bijv. of de goedkopie variant ervan) en ham. Je kan het natuurlijk ook met roomkaas en zalm doen, maar dat mag ik nu niet, dus die maak ik niet, haha. Gewoon die wrap insmeren met een laagje roomkaas, paar plakken ham/zalm erop doen, oprollen en in stukjes snijden.

Gevulde eieren kun je heel simpel maken door het eigeel te prakken en te mengen met mayonaise en beetje zout en peper. Of je googled even op gevulde eieren en dan krijg je vast ook allerlei ideeën.

14. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    hoe maak jij de wraps met shoarma? of gewoon shoarma en saus erin? dat doe ik ook wel eens

gevulde eieren maak ik door het eigeel te mengen met mayonaise, een heel klein beetje ketchup en kerriepoeder, worden erg lekker

nadeel vind ik dat eieren zo stinken als je ze bv in de koelkast zet...

15. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    je kunt de gevulde eieren ook vullen met bijv zalm, tonijn, salami, noem maar op.
    zo heb je een mooi variatie aan eieren.
    gevulde eieren met mayo,ketjap en kerrie zijn ook lekker..
    wat de eieren altijd zo lekker maken (vind ik) zijn kruiden.

wraps zijn heel simpel te maken (koud zijn lekker als snack op tafel ja)

wat de wrap met roomkaas en zalm lekker maakt, is rucola blaadjes en verse fijn gehakte bieslook.

oh om de wrap te rollen, gebruik ivan dat doorzichtig plastic folie wrap om het strak te rollen en aanspannen.. als het eenmaal in de koelkast heeft gekoeld is het ook makkelijker te snijden in hapmaat plakjes (stokje erin klaar)

16. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Bedankt voor de tips dames! Ga zo beginnen:D

Missym; lekker veel shoarma kruiden erop doen en een rode/ oranje paprika in een koekepan, daarna de shoarma erby doen en gaar laat worden. De wrap opwarmen en de shoarma + ketchup erby en dan oprollen en smullen maar haha. Je kan natuurlijk ook andere saus erby doen.

17. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Weet iemand of ik de mayo kan vervangen door yoghurt? Of wordt dat niet lekker? (als vulling voor de eieren)

Andere dingen die je kunt maken; zelfgemaakte loempia's, gevulde champingions. ook makkelijk en lekker.

18. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    ik zou dat niet doen nee..lijkt mij niet lekker.

19. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Allemaal bedankt voor de tips. :D

20. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0