Welke fiets voor een bijna 4 jarige? 12 inch?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chocolaatje, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

We willen voor ons zoontje een fietsje kopen voor zijn 4e verjaardag. Welk merk of misschien ook non merk is goed en hoeveel inch is het beste? 12 of 16 inch? Hij is rond de 108 cm schat ik.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Met 108 zou ik zeker voor de 16 inch gaan. Mijn dochter zit nu op een 12 inch, ze is 105 en haar zadeltje staat nu al behoorlijk hoog.
    Ben bang dat die met zijn 108 binnen een jaar van zijn 12 inch fiets is afgegroeit.

3. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    16 inch!
    Wij hebben een Loekie van marktplaats.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter is 105 cm en heeft een 16 inch

5. chocolaatje

Bedankt meiden, we hebben nu een leuke Loeki 16 inch op het oog op marktplaats. Hopelijk hebben ze hem nog.

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

onze zoon fietste met 3,5 al op een 16 inch. Dus kan prima

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    waarom geen 14 inch? Die hebben wij toen voor onze dochter gekocht en zij is ook niet een van de kortsten

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Voeten moeten op de grond kunnen en elke fiets is anders..
    Passen dus maar ik zou eerder denken aan 14 inch, zeker wanneer het kind nog moet leren fietsen. Kan het kind al fietsen (zonder zijwieltjes en goed remmen) dan misschien 16 inch

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wij hebben met 3 jaar een 12inch Loekie fiets gegeven. Die was toen goed. Ze heeft er van de zomer op leren fietsen en daarvoor was het een prima maat.

Ik vind m nu wel echt aan de kleine kant (ze is 107cm). Zadel staat heel hoog en op zich kan ze zo nog goed bij de grond, niet te laag. Maar ze moet zoveel omwentelingen maken om snelheid te houden.. Ik moet haar veel duwen als ze naast me fietst, omdat ze snel moe wordt. Nu is dat ook wel een beetje luiheid/gewenning hoor ;)
    Maar ik wil dr met dr verjaardag ook een 16 inch geven.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Het probleem met 14 inch (en ook de 18 inch van onze zoon) is dat het tussenmaten zijn. Als je kindje er dan vanaf is gegroeit dan is het vaak al te groot voor de 16 inch maar nog te klein voor een 18 inch.

Tenminste dat is onze ervaring nu met onze zoon. Vorig jaar een 18 inch fietsje gehaald. En nu is hij er al vanaf gegroeit. Zijn zadel staat nu op de hoogste stand en komt boven een 20 inch fietsje uit. En hij past nog net niet op een 24 inch fietsje.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Onze dochter kon nog niet los fietsen en is gestart op een 16 inch (zij was toen ook 1.08 ongeveer). Maar omdat ze daarbij niet met haar voetjes bij de grond kon, lukte het maar niet en zelfs met zijwieltjes viel ze af en toe (in een kuiltje in de bocht). Drama dus..

Bij oma echter stond een 12,5 inch fietsje, knieen bijna aan het stuur, maar uiteindelijk heeft ze op een verjaardag samen met m'n'broer, op die fiets leren losfietsen.
    Fietsje dus mee naar huis en het heeft nog een week of 6 geduurde voor ze ook op de grote kon los fietsen.

Ik zou dus in jullie situatie voor een 14 inch gaan.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Wij hebben een 16 inch maar nog wel met zijwielen (dochter is 102 cm)

13. chocolaatje

Het word toch de Loeki 16 inch met zijwieltjes van mp. Hij kan nog niet fietsen, maar dat komt wel. Tegen die tijd dat hij het kan is een 12/14 inch te klein en dan kun je over een half jaar weer een andere kopen. (achterstand motoriek) Dus eerst gaat hij met zijwieltjes leren fietsen en gezien zijn lengte kan een 16 inch.

Deel Deze Pagina