Hoi allemaal, Ik vraag me af wanneer begin je eigenlijk met het gebruik van een beker? Rietjesbeker, antilek, tuit enz enz... En hoe pak je dat aan? Ons ventje zit namelijk sinds een dag of 4 ineens op 4 flessen. Ik wil dus eigenlijk tussendoor proberen of hij een paar slokjes water wil. Hellupie!
Wij oefenen vanaf de 6 maanden met een tuitbeker en gewone beker. Gaat nog niet zo geweldig met beiden, gaat beiden te snel waardoor ze zich verslikt, dus ze krijgt water gewoon uit een fles..
Ik heb alleen ervaring met de zachte tuitbeker van Nuby. Toen het zo heet was een tijdje terug wilde ik welp wat water geven. Heb er gewoon een beetje water in gedaan, de handvatten van de beker in zijn handjes gestopt en aangezien hij toch al alles wat los en vast zit in zijn mond propt ging de rest vanzelf Ik vind het wel een prettig systeem, hij lekt niet, zelfs niet als je 'm ondersteboven houdt. Volgens mij moet de baby iets druk uitoefenen op de tuit en tegelijkertijd zuigen en komt er dan pas iets uit.
Ik ben met denk ongeveer 7 maanden begonnen met een rietjesbeker. Ik ben niet zo'n tuitbeker-gek. Ook meteen begonnen met een open beker.
hier ook met 6 mnd begonnen, tuit, rietjes en normale oefnebeker... tuitbeker vind ik makkelijk voor onderweg, maar thuis drinkt ie gewoon uit een normale beker
Ik heb altijd al het drinken buiten de melk in een tuitbeker of gewone beker aangeboden. Gaf BV, dus dat was pas na 6 maanden een beetje oefenen. Eerst een gewone tuitbeker zonder anti-lek, omdat er dan meteen wat uit kwam. Toen ze dat snapte vrij snel een anti lek gekocht om mee te nemen. Gewone beker oefenden we vanaf een maand of 6/7 in bad, en kon ze zelf zo tegen haar verjaardag.
Faf, een rietjesbeker is toch ook handig voor onderweg? Mijn rietjesbeker neem ik alleen mee voor onderweg, thuis of bij opa/oma/familie/vrienden drinkt ze gewoon uit een normale beker, soms met een normaal rietje.
4 flessen is toch prima? Je kan er altijd nog een beetje extra water in doen als je denkt dat ie te weinig vocht krijgt. Mijn oudsten zaten na 3 maanden al op 4 flessen, en deden het er prima op.
jaa en hoor dit...hij kon het dus heel goed!!! en ineens niet meer!! ik probeer het nog regelmatig, maar hij doet het gewoon niet meer...hahaah maargoed hij dirntk nu wel heel vaak uit ene normale en soms direct uit ene flesje water...das ook wel handig! Maar zelf drinken zonde rte knoeien gebruik ik liever die tuit
ohja das misschien ook wel handig de antilek eruit halen dan loopt het gewoon door ipv ineens een hele stroom! Die nuby bekers zuigt ze een uur aan en dan is er nog niks uit, die liggen hier al in de kliko (gelukkig gekregen anders was het zonde van het geld)!
wij hebben van alles: tuitbeker, oefenbeker, rietjesbeker maar hij wil gewoon niet...duwt het allemaal weg! en sinds kort ook de fles daar gaat hij alleen maar op bijten nu...(hij heeft nog geen tandjes!!) ik wil Bv gaan afbouwen wanneer hij 1 jaar is maar hij wil zo weinig ander drinken...(thee wil hij ook al niet!!)...vind t best een probleem...
Ik ben net begonnen met een rietjesbeker. Gaat redelijk! Een tuit heb ik wel, mag ook wel, maar ik heb liever rietjesbeker of gewone beker als het eventueel kan. Lukt het niet, dan mag hij straks gerust uit een tuitbeker drinken. Als ik echt wil dat hij tussendoor wat drinkt en de rest lukt niet doe, dan geef ik hem een flesje. Maar veel meer als 1 of 20 cc hoeft hij van mij echt niet te drinken per keer.
Ah... oké... dus toch zo vanaf de 6 maanden ongeveer. Ik zal eens een rietjesbeker halen denk ik. Het gaat af en toe ook allemaal zó snel! Moeders kan het haast niet bijbenen Ik vergeet soms gewoon dat we af en toe een "stapje" verder moeten proberen/ondernemen. Maar straks met warm weer is het soms wel handig om een paar slokjes te laten drinken. Hij moet het toch ééns leren he?
Ooh herkenbaar! Hier ook zo iemand dat achteraf ineens door heeft dat we weer een stap verder zijn . Ik zou het gewoon regelmatig eens proberen. Ik heb in het begin gewoon warm kraanwater gebruikt, maar daar spuugde hij erg van. Dus nu ietsje warmer water. Dat gaat beter.