Toch eens even vragen of iemand hier objectieve info over heeft. Soms hoor ik van mensen dat het goed is om het babyhoofdje kaal te scheren, zodat er dikker (mooier) haar voor terugkomt. Wie weet hier meer van, is het een fabel of niet? groetjes, Natasja
Aah, das toch ook zielig Lune heeft niet veel haar meer maar dat wat ze nog heeft zou ik doodzonde vinden om af te scheren hihi..
nee het kan niet wel kun je het vanaf het begin aan bijhouden met knippen het flas er zeg maar afhalen dan kan het op tenduur mooi vol aangroeien heb ik bij romeè ook gedaan en tis een mooie volle bos aan het worden tja benniet voor niets kapster he! kuzzz
Bij mijn zusje hebben ze dit vroeger ook gedaan, die had echt van dat cavia haar zeg maar... Die kreeg echt een prachtige kop haar terug.
ja de kapper adviseerde mijn het ok om alicia der kop kaal te scheren om een mooiere bos terug te krijgen ja dag. liever een kop met ongelijk haar dan geen haar haha. een vriendin van me uit tailand die zij ook al tegen mijn dat ze dit daar in hun land doen bij babys van ongeveer 1 maand oud en in turkijen blijkt het ook normaal te zijn
fabel! Haar groeid vanuit het haarzakje, dus of je nu het babyhaar laat zitten of afscheert, het hangt van het nieuwe haar af wat voor haar je terug krijgt! Het is niet zo dat door het scheren het haarzakje inene dikker haar gaat produceren ofzo! Wel kan je het pluizige wat bijknippen steeds: maar dat was al gezegt, kus miek
Ja ik hoor dat ook altijd.... denk dan ook van tja.... er komen dan niet ineens meer haarzakjes tevoorschijn ofzo (lijkt mij) Maar er zijn zo veel mensen die zeggen dat het echt werkt (ook wel weer raar)
Bedankt voor jullie antwoorden, heel helder! Ik heb gelukkig zijn haar niet afgeschoren. Maar ik begon te twijfelen, omdat hij nu ook een helmpje draagt, waardoor zijn haar nat wordt van het zweet. Maar eigenlijk vind ik het ook zonde van zijn haar en nu ik weet dat het voor de haargroei niet uitmaakt, is de keuze makkelijk gemaakt! groetjes, Natasja2
Moeder van de jongste dochter van mn vriend (zijn ex dus) heeft het bij haar dochter ook gedaan. Ze is half Turks dus misschien daarom. Enige 'probleem' is dat ze het gedaan heeft toen het arme kind 3 jaar oud was. Dochterlief heeft nog een hekel aan de kapper!
Mannetje vertelde laatst dat hij Luca zijn hoofdje kaal wilde scheren (net als papa ) Nou als hij dat had gedaan dan had hij toch kunnen vluchten hoor Dan had hij het eerste jaar beter niet thuis kunnen komen Nee liever een koppie met dunne haartjes dan helemaal geen haartjes. Het wordt vanzelf wel een keer dikker
dat haren niet anders terugkomen is niet waar hoor. kijk maar bij je benen. zodra je gaat scheren, komt er dikker en stugger haar voor terug. dus snap de logica wel! maarja Dano is nog nagenoeg kaal dus scheren nee niet nodig hier
bij mij komt dat niet dikker en stugger terug op mijn benen hoor alleen wat sneller maar dit is doordat je door het scheren de kliertjes rond het haarzakje stimuleert en het daardoor sneller gaat groeien net zoals je haar sneller groeit door het volledig af te scheren. na een koppel dagen zie je dan al de eerste haartjes verschijnen en na enkele weken zijn ze al een heel stuk langer terwijl haar gemiddelt 1cm groeit per maand
Na het scheren komt er geen nieuw haar terug maar groeit je oude haar door. En haar is nu eenmaal in het middag wat dikker dan aan de punt. Met scheren haal je de dunnen punten weg en is het haar wat dan uit je been (of waar dan ook) doorgroeit meteen dik. Zonder dun puntje.
Ik weet nog wel dat ikhet bij mijn paarden heb gedaan, en die hebben allebei een mooie dikke bos ervoor terug gekregen! Mja, da's een paard he?