Wauw! Hier is het gewoon te zien! Echt gaaf! Dacht misschien bij jullie ook? Vlakbij Eindhoven! Woon wel beetje achteraf dus niet veel lichtvervuiling, maar wat gaaf!!! Heb gewoon de kinderen uit bed gehaald om te komen kijken!
Ja zeker! Ik kreeg de meldingen binnen dus ben eens op pad gegaan. Met het blote oog was de gloed zelfs wat te zien.
Heel gaaf! Zo magisch! Hier heb ik het noorderlicht helaas gemist. Ik heb wel meermaals gekeken i.v.m. meldingen van mijn app. Man was nog aan het werk, dus verder dan onze achtertuin kon ik niet gaan. Er was nu helaas veel meer lichtvervuiling in de omgeving dan de vorige keer. Toen is het me wel gelukt om het noordelicht te zien en vast te leggen.
Die eerste is gemaakt in de polder tussen Amstelveen en Amsterdam. Die tweede in mijn achtertuin midden in Amstelveen. Beide waren tussen 00.30 en 01.00 uur.
Ik gebruik de Aurora app, die had ik al voor onze Lapland vakantie. Ik heb van 21.30 uur tot 01.00 uur foto's gemaakt.
Ik heb de app aurora forecast, is een duidelijke app vind ik.. Ik ben rond 11 uur de deur uitgegaan. Duurde even voor ik een juiste plek hier in de omgeving had gevonden. De foto's heb ik gemaakt rond 00:30. Normaal kijk je richting het noorden, maar afgelopen nacht was het meer richting het westen en boven je haha
Heb je wel foto's gemaakt met je telefoon op nachtstand? Met het blote oog zie je de aurora zelden. Alleen vannacht om 00.30 zag ik hem met het blote oog, maar dat is vrij zeldzaam.
Wauw prachtig allemaal! Zie ook veel mooie foto's van hier uit de buurt voorbij komen op m'n insta. Ik was weer eens niet op de hoogte van het feestje natuurlijk wie weet vanavond nog een keertje.
Ik kreeg eergisteren deze mail van de Noorderlichtjagers: De zon is momenteel erg actief. De ene zonnevlam na de andere schiet de ruimte in. We raken de tel zo’n beetje kwijt. Er zullen dus wat zonnestormen naar de aarde onderweg zijn die vanaf vrijdag de aarde bereiken. Dit weekend is er dus een behoorlijke kans op noorderlicht. We hebben het dan over de nachten van vrijdag op zaterdag, zaterdag op zondag en wellicht ook zondag op maandag. Qua weer ziet het er redelijk uit komend weekeind, het is afwachten wat de bewolking gaat doen. Er is geen storend maanlicht. Samengevat in aantal sterren (5 sterren is meest gunstig): Potentie: * * * Weer: * * * Maan: * * * * * Dus er is zeker nog een kans!