Hoihoi, Ik heb een paar vraagjes over knuffels bij je baby. Dochtertje is nu 9,5wk en tot nu toe heeft zij nog niets in haar bedje aan knuffels. Vond het altijd een beetje eng om iets in haar bedje te leggen dus mijn vraag, wanneer zijn jullie beginnen met een knuffel oid in het bedje te leggen? Hoe hebben jullie dat aangepakt. Bovenin bed? Naast baby? Hoe zit dit met verstikkingsgevaar? Dan nog een vraagje verder, welke knuffel of doekje gebruiken jullie? Vaak zie je dat ze zich jaren hechten aan zo'n knuffel dus wel handig als het zo praktisch is dat er miss meerdere van zijn ( afwisselen?) En dat ie wel wat kan hebben denk ik? Ik hoor graag jullie ervaringen/tips. Alvast bedankt!
Hier hebben we pas laat een knuffel in zijn bedje gelegd, ik denk met een maand of 4 op zijn vroegst. Maar hij vindt er niks aan , aan geen van zijn knuffels overigens (er ligt er maar 1 in zijn bedje). Ik heb deze knuffel overigens wel dubbel, voor het geval dat, maar dat is in ons geval eigenlijk niet nodig.
Ik heb van begin af aan al een knuffeltje in bed liggen. Altijd dezelfde gehad tot ze op een dag zelf een andere knuffel had gekozen. Hiervan hebben we flink wat reserve. Het is namelijk een witte
We hebben organic sigikid knuffeldoek beertjr voor oudste gelijk in wieg gedaan altijd etc. Ze was gelijk onafscheidelijk van. Het betreft oude collectie en 100x wassen en overaal meeslepen worden ze niet beter van. We hadden er 3 van toen 1 kwijt en die twee beginnen gaten te krijgen dus heb nog 2 nieuwe gekocht waar het kon nog.. Verder oudste heeft nog 2 favo knuffels in bed altijd. Jongste heeft konijn ook uit sigikid knuffeldoek. Nu 1 maar als ze net als oude verliefd op wordt dan krijgt ze extra
Ja gewoon in bed hoek. Als ze wat ouder worden dan kunnen ze zelf pakken doek/knuffel. Gevaar is er niet is dunne stofje opzich en vaak leggen babys dat zelf op gezicht vaak bedekken oren. Geen idee eigenlijk ik vertrouwde daar gewoon op want jezelf baby die kan pakken kan dat afhalen als het belemmert. En die niet kan pakken dan ligt het naast komt nooit op gezicht van zichtzelf. Is geen dekbed zeg maar waar baby kan stikken. Toen mijn oudse kon goed pakken gaf ik die altijd in handen zodat ze niet zo met handen zwaaide in slaap. Hier ook altijd speendoekje koeka/imps elfs in bed va geboorte is ook stofje zeg maar net als knuffdoekje. Ik leg het altijd op borst nu ze niet zo bewegelijk blijft het ook liggen en niet dan niet zo volledig dat ze niet kan ademen zal onwaarschijnlijk zijn. Gevaar is wel in grote knuffeld dat ze daarin blijven met mond/neus en door grotte kunnen ze dat niet afhalen bij nood. Is niet zo dat baby die weinig adem krijgt zal gewoon geen knik geven ze gaan huilen en proberen eruit komen etc. Met knuffeldoekje of speendoekje al beweging met hoofd voldoende om het uitschudden omdat er zit ook gewicht aan: speen of kop/knoop van knuffel waardoor het afglijd. Ik geloof dat het dus ook zo was bedacht dat het niet gewoon een doekje is zonder niets (zeg maar geen spuugdoekje).
Onze zoon heeft zijn knuffel vanaf twee maanden. Hij was een beetje ongeduldig in de ikea. Dus pakte ik een knuffel en gaf ik die aan hem (hondje, cm of 30). Bleek liefde op het eerste gezicht. Dus later terug gegaan voor een tweede. Tot een weekje terug had ik de andere ook in de box liggen. Voor de tweede ligt in hetzelfde formaat een panda klaar. De kleine moet iig goed instaat zijn om de knuffel te verplaatsen met weinig moeite. Liefst ogen die van stof zijn. En het labeltje eraf.
Toen onze dochter wat last kreeg van verlatingsangst, rond de 8 maanden hebben we haar knuffeltje echt in haar armpjes gelegd met instoppen. Maar eerlijk gezegd geeft ze er niks om, ze slaapt ook zonder en hij blijft ook altijd achter in haar bedje. We nemen hem nergens mee naar toe. Haar speen is echt haar tutje voor het slapen
bij de oudste stond er gewoon 1 in haar bedje in het hoekje bij het voeteneind. ze is er pas mee gaan spelen/knuffelen toen ze hem zelf kon pakken. baby heeft er ook 1 in het wiegje maar daar slaapt ze tot nu toe maar zelden in. als ze over gaat naar het ledikantje zetten we de knuffel daar ook in. het is idd erg handig om een reserve te hebben als ze eenmaal een favoriet hebben. hier gelukkig nog niet nodig gehad
Hier nog steeds geen knuffel. Dafne gaat het hele bed door, en ben dan toch bang dat ze er met haar gezicht in komt. Daarbij zijn het stofnesten en lijkt me niet gezond.
Wij geven haar pas sinds een week een tutdoekje mee naar bed. Ze is nu 4 maanden. Voorheen begon ze altijd te huilen als ie in de weg lag en nu kan ze hem zelf prima opzij duwen als ie in de weg ligt.
Er zijn knuffels waar ze doorheen kunnen ademen, speciaal voor baby's. Die lagen hier al vanaf geboorte in bed maar echt hechten aan een knuffel doen ze pas veel later.. Als ze het al doen.
Hier al een hele tijd een knuffel, een langwerpig zacht konijn leg hem naast haar neer in haar armen als ze gaat slapen. Ze heeft er ook wel eens vol met haar gezicht ingelegen maar een baby verstikt zichzelf heus niet zomaar
Mijn zoontje heeft geen knuffel, maar een koeka doekje aan zijn speentje hangen. Dit vanaf hij ongeveer 3 maanden is. Hierdoor kon hij heel snel zelf zijn speentje vinden in bed. En nu friemelt hij met het doekje voordat hij in slaap valt. Knuffeltje wat in het bed stond, heb ik er op een gegeven moment uitgehaald. Zl ging er mee liggen spelen ipv gaan slapen
Mijn leasekind heeft een tut van de Hema. Aangezien ze nogal vaak uit logeren gaat, ligt overal zo'n ding. Er zijn er wel 8 in omloop geloof ik. Wel handig, ze is nu 3 en ze zien er nu allemaal een beetje versleten uit. Ik heb zelf vanaf een week of 9 een plat doekje/knuffejte binnen grijpafstand gelegd. Nu bij opa en oma slapen, dus voor mijn eigen gemoedsrust dat ding meegegeven maar ik denk niet dat ie er wat aan heeft
Hier ligt een knuffeldoekje in de ene hoek, in de andere hoek een klein knuffeltje.. Beiden bovenin bed. Allebei van hetzelfde merk (Nattou --> Alizée). Op de crèche heeft ze datzelfde knuffeldoekje ook in haar bedje liggen. Ik ben daarmee begonnen toen ze 5 maand was denk ik Maar ze is nog 't meest gehecht aan haar tutdoekje van Koeka, daar friemelt ze altijd aan voor ze in slaap valt.. Hetzelfde als bij Flora hierboven dus En eigenlijk hecht ze nog totaal geen belang aan dat knuffel(doekje) dat in bed ligt.. Ben daar op aan 't wachten