Frustratie

Discussie in 'De lounge' gestart door tamtam78, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik zag meerdere topics over mannen irritaties, dus ik denk open er ook een.
    Mijn man heeft een vaste baan en ik heb alleen invalwerk, mijn WW uitkering is maanden geleden gestopt.
    Ik solliciteer waar ik op kan solliciteren, maar wordt steeds afgewezen behalve voor dat invalwerk dus.
    Ik hoop dat dat nog vaste uren worden.
    We hebben een zoontje van 3 en een dochter van 7,5 maand.
    Ik hou de financiën bij en we kunnen rond komen, maar er moeten dan wel dingen bezuinigd worden zoals op boodschappen, benzine etc.
    Manlief rookt best veel 3 pakjes in de week en ik vind dat hij daarop ook wel kan bezuinigen, dus hij heeft 50 euro voor een hele maand.
    Hij zegt dat hij minder rookt, maar hij redde het niet vorige maand met die 50 euro is uiteindelijk 70 euro geworden.
    Het frustreert mij best wel, omdat ik helemaal geen eigen geld heb.
    Ik ga alleen 1 keer in de 7 weken naar de kapper en dan knip ik alleen mijn haar, kleuren deed ik ook, maar daar bezuinig ik op.
    Als ik mijn haar wil kleuren dan haal ik een pakje uit de winkel, maar dat is nog niet gebeurd.
    Als ik iets voor mezelf wil halen moet ik eerst kijken of het kan.
    Ik wil niet voor alles het spaargeld aanbreken daar is het niet voor.
    Behalve dat het zonde van het geld is is het ook nog slecht voor hem.
    900 euro in het jaar rookt hij weg daar kunnen we van op vakantie bij wijze van spreken.
    Als ik hem er op aan spreek reageert hij niet echt.
    Ik snap best dat het moeilijk is voor hem, maar ik ben niet de enige die moet bezuinigen.
    Andere dingen bezuinigen we al op, dus roken is ook nog de enige optie.
    Ik spaar liever voor leuke dingen dan dat ik het zomaar uitgeef en dat hij dan elke maand zoveel geld uitgeeft aan iets wat zo slecht is snap ik dan niet.
    We doen weinig dingen samen buitenshuis en afgelopen weekend was de mogelijkheid, omdat we oppas hadden voor de kids zegt hij hebben we daar wel geld voor dan??
    Nou dan denk ik echt moet jij maar minder roken.
    Ik vind het belangrijk om ook is wat samen te doen en omdat ik elke dag thuis zit met de kids wil ik er ook wel is uit zonder de kids.
    Ben ik terecht of onterecht gefrustreerd?

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik zou ook kriegel worden als mijn gezin het krap zou hebben door de verslaving van mijn man...no go

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Maar ik besef wel dat ik makkelijk praten heb... geen idee wat het is om verslaafd te zijn...
    Het zal best heel moeilijk zijn voor je man om te stoppen.
    Heeft hij al eens eerder een poging gedaan?
    En al eens duidelijk gemaakt bij hem hoe frustrerend het is voor jou om dingen voor je zelf te schrappen terwijl hij het geld op blijft roken voor zichzelf?? ( euhm... zonder meteen aanvallend over te komen dan ;))

4. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Hij hoeft ook niet eens te stoppen als hij het maar probeert om te minderen en het red met die 50 euro.
    Hij is jaren geleden min of meer gestopt, maar hij rookte toen in het weekend wel joints, maar hij rookte niet meer(blowen doet hij nu niet meer)
    Ik geef het aan als hij nog maar weinig geld heeft zodat hij daar rekening mee kan houden, maar hij doet er(in mijn ogen weinig mee)
    Hij werkt buiten, dus hij rookt dan makkelijk wat weg.
    Als ik zeg hoeveel hij in een jaar weg rookt zegt hij alleen: Ja dat zal wel;)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hoeveel weet hij van de financien? Anders eens samen om tafel gaan zitten. Dat helpt misschien om alles in perspectief te zien..

Als je door een verslaving op andere dingen moet bezuigingen zou ik ook wel gefrustreerd worden. Maar besef ook wel dat het niet makkelijk is. Misschien dat hij ziet hoeveel er maandelijks naar zijn roken gaat, en hoeveel er naar andere dingen gaat. Dat hij ziet dat het uit verhouding is.
    Als hij die 50-70 euro wil gebruiken, misschien kan hij dan kijken of hij het op iets van hem kan besparen. Minder kleren kopen, fietsen ipv autorijden, hobby etc?). Dan is het zijn keuze wat hij wil..

6. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Oh nee ik snap je frustraties helemaal. Mijn man heeft 8 mnd zonder werk gezeten waarbij hij maar 3 mnd recht had op een uitkering dus leefden we van mijn inkomen. Mijn inkomen was niet eens hoog genoeg voor alle vaste lasten dus sprong mijn vader bij. Ondertussen bleef meneer roken. De eerste paar maanden had ik zoiets van nou ja.. hij heeft stress maar op een bepaald moment werd ik echt wel boos hoor. Het is gewoon geld wat je weg laat vliegen in de lucht. Hij probeerde wel te minderen en ging over op vieze goedkope stinksigaartjes (waarmee hij me nog kwaaier maakte want toen ging hij nog stinken ook). Ik vind dat dat soort dingen de eerste dingen zijn waarop je moet bezuinigen.
    Succes hiermee!

7. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is het een optie dat je man zelfgedraaide sigaretten gaat roken? Dat is een stuk goedkoper en vaak rook je dan ook iets minder, omdat je er wat meer voor moet doen.
    Dan snijdt het mes aan twee kanten.

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    mijn vraag is eigenlijk wat doet jou man buiten het roken om voor "extra's " ik zie dat hij werkt en tja hij rookt nu eenmaal het is ontzettend moeilijk om te minderen met roken als juist daarop gehamert word lijkt wel of je dan meer gaat roken i.p.v minder als roken het enige is wat je man doet zou ik denk ik proberen los te laten op deze manier heb je frustratie maar je man ook dat uit zich vaak in nog meer roken, probeer tussentijds ergens anders op te bezuinigen en de optie van sigaretten zelf maken is ook genoemt scheelt ook enorm in de kosten

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik ga binnenkort de ww in door een reorganisatie en dan krijgen we het krap mede doordat hij alimentatie moet betalen aan zijn oudste kids. Wij roken allebei maar zullen flink moeten bezuinigen om rond te komen. Gisteren om de tafel gezeten en na enige disxussie (ik verdien veel meer dan jou dus mag blijven roken...ehh schat trek je alimentatie van je inkomen af en we spelen quite) zijn we nu beide bezig met ons laatste pakje sigaretten. Dat bespaard voldoende om het enigzins te moeten kunnen redden al blijft het heel krap. Mijns inziens moet jouw man dit ook kunnen opbrengen voor het welzijn van jullie gezin. Ga idd eens om de tafel zitten met een duidelijk overzicht van inkomen en uitgaven, geef aan wat jij allemaal al bezuinigd en hoe hij nu zijn steentje kan en moet bijdragen om goed rond te komen. Heeft hier gewerkt!

10. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ik vertel hem hoe we er voorstaan met de financiën, dus dat weet hij.
    Kleding koopt hij alleen als het nodig is, autorijden bezuinigen we al flink op hij heeft een bus van de zaak daar hoeft hij niks aan te betalen. Hij mag er niet prive mee rijden. De auto gebruiken we alleen voor langere afstanden en voor boodschappen.
    Hobby's heeft hij niet echt alleen zijn computer en daar geeft hij momenteel niks aan uit. Hij kan verder nergens op bezuinigen, omdat hij dat allemaal al doet en verder niet zo veel heeft waar hij geld aan uitgeeft. Wat dat betreft gaat het prima het is alleen het roken.
    We geven per week 75 euro uit aan boodschappen en dat rookt hij dus ook bijna op in de maand, dat weet hij en ik zeg het ook dat hij een week boodschappen weg rookt.

11. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Hij rookt shag dus hij maakt ze al zelf.
    Ergens anders op bezuinigen kan dus niet we hebben alle vaste lasten, verzekeringen en boodschappen al omlaag gezet.

12. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Het is dat je er het geld niet voor hebt, maar anders zou ik eens een paar maanden achter elkaar lekker gaan shoppen voor mezelf en uit eten gaan met vriendinnen. Dan zou hij er uiteindelijk ook vast wel wat van gaan zeggen en inzien dat wat hij doet ook niet kan.
    En het zal vast niet makkelijk zijn om te stoppen, maar iedereen wordt er alleen maar beter van. Jullie hebben wat geld over. Hij wordt gezonder, hij stinkt minder, het is een beter voorbeeld voor de kinderen.....

13. MLkids

MLkids Niet meer actief

Je man kan ook van die tonnen met shag halen en daar shag van draaien of sigaretten van trekken.

Ik weet niet of er in Nederland van die grote tonnen verkocht worden maar hier in BE wel. Mijn schoonmoeder betaalt 34.95 en ze doet er meer als een maand mee (verstokte rookster).

En anders bij de supermarkt van die potten halen van 12 euro, kan hij zeker ook wel meer als een week mee doen!

14. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Je hebt gelijk, maar hier roken wij beide, wij zijn sinds kort overgestapt op zelf sigaretten maken ;)
    Het kost tijd daardoor rook je minder, en het is stukken goedkoper.
    Wij roken met zijn 2en voor 50 per maand!
    Terwijl wij voorheen intensieve rokers waren en gerust met zijn 2en 10 pakjes per week wegrookte dus gerust 60 euro in de week!!!!!
    Dus als hij echt niet wilt stoppen, smeer hem dat voor zijn neus en anders rookt hij maar niet ;)

15. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik had niet alles gelezen, maar zie dat hij shag rookt.
    Dan is 3 pakjes in de week ook wel veel hoor!
    Is gewoon een pakje sigaretten per dag.

16. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Moeilijk hoor,maar jouw man moet helaas in zien dat hij gewoon minder moet roken en zich aan die 50 euro moet houden anders heeft hij gewoon pech vind ik. Mijn verloofde heeft dan andere hobby en dat is zijn auto, daar gaan honderde euros per maand naar uit, prima we kunnen het betalen,maar nu heb ik ook de kraan dicht moeten draaien. Wij krijgen de kleine meid over paar maanden en ik wil nu flink sparen, dat begrijpt hij gelukkig wel. Ik zou er goede gesprek mee aan gaan met duidelijke feiten op tafel, ook zeggen dat jij niet eens jouw haren kan kleuren bij de kapper maar dat hij daar geen rekening mee houd. Hij mag wel eens wat meer aan zijn vrouwtje denken vind ik! succes

17. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    moet trouwens wel zeggen dat nu ik lees dat je man al shag rook ik ook vind dat hij wel heel veel rookt dan ik dacht dat het om sigaretten ging die zijn over het algemeen duurder maar dit is wel heel veel :$

18. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Het is ook veel.
    Hij haalt meestal om de dag een nieuw pakje.
    In het weekend doet hij er een dag langer mee.
    Doordat hij onder werk tijd kan roken rookt hij zoveel.
    Als hij een kantoorbaan had gehad dan was het anders geweest, want thuis valt het wel mee al vind ik alles teveel;)

19. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Mijn verloofde rookt ook. Ik beheer thuis het geld omdat ik daar net iets handiger in ben. Ik werk parttime en mijn verloofde fulltime. We hebben een gezamenlijke betaalrrekening en een gezamenlijke spaarrekening. Wij bezuinigen ook waar we op kunnen bezuinigen.

Mijn verloofde rookte eerst heel veel, nu nog steeds als het aan mij ligt. Hij mag van mij nu 1 pakje per week roken. Daar krijgt hij ook geld voor. En als het op is is het op. En dat gaat tot nu toe goed.

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Je frustraties zijn terecht meid. Je geeft al aan dat ir bijna aan t einde van zn 50 euro zit dus heeft hij daar rekening mee te houden aangezien jullie aan het bezuinigen zijn en jij niet eens iets voor jezelf over houdt.
    Op is op zou ik dan zeggen. Je hebt het optijd aangegeven hij moet daar dan rekening mee houdrn dat hij minder moet roken om de
    Periode tot de volgende 50 euro komt.

Sorry voor de typfoutrn( zit op mn tel)

Deel Deze Pagina