Hallo, Sinds 1 jaar ongeveer neemt onze zoon medicatie voor zijn adhd, methylfenidaat. Hij wordt nauwkeurig in de gaten gehouden qua groei en gewicht en we zijn gewezen op de mogelijkheid dat zijn groei beinvloed zou worden. Nu is dat moment misschien aangebroken. Hij is op een half jaar tijd maar 1 cm gegroeid. Wij moeten dus binnen 3 maanden weer terug voor controle en mocht hij niet meer gegroeid zijn zullen we moeten stoppen met de medicatie. Ik vraag me alleen af hoe dan verder? Hij heeft het voor school echt wel nodig en thuis merk je het zelfs heel goed als hij een keer een tabletje vergeet. Vraag me af wat er dan voor oplossing gevonden word. Heb dit nl nog niet besproken met zijn psychiater. Zijn er mama's met ervaringen misschien?
Wat vervelend. Ik heb er al moeder geen ervaring mee, wel vanuit mijn werk, maar is het geen optie dat hij dan andere medicatie gaat slikken (bv. atomoxetine of dexamfetamine)? Of heeft hij dit al een keer geprobeerd?
Ach wat stom hij slikt nu dexamfetamine, geen methylfenidaat dat had hij eerst... even titel laten aanpassen als dat kan. Haal die 2 steeds door elkaar
Hier ervaring met verminderde groei, maar niet gestopt. De nadelen van het stoppen wogen zwaarder als de verminderde groei. Daarna bleek mijn zoon toch weer meer gegroeid te zijn. Hij is nu iets kleiner als zijn leeftijdsgenoten. Ik denk dat ik hem meer verdriet had gedaan als ik gestopt was als dat hij nu iets minder hard groeit.
Bedankt voor je verhaal. Ja dat is ook een beetje het probleem hier, dat stoppen misschien grotere problemen veroorzaakt dan de verminderde groei... maar zoon heeft altijd voorgelegen met de groei en nu wordt het dus flink afgeremd. Maar kan evengoed zijn dat het zonder medicatie nu ook even wat langzamer was gegaan...