Meiden lijken me wat dat betreft inderdaad makkelijker. Haardingetjes, sieraden, vaak vinden meiden knutselspullen ook wel leuk.
Probleem is dat ik voor de jongste al wel genoeg schoencadeautjes in huis heb. En de één een cadeautje en de ander snoep, nah. Liever niet. Sowieso blijft snoep hier vaak heel lang liggen. Dus ik leg wel eens wat pepernoten bij de schoen of zo'n snoepkikker ofzo. Iets waarvan ik weet dat het dezelfde dag nog op gaat.
En het hem gewoon vragen? Maar dingen als een smart game of zo’n brain teaser puzzeltje of puzzelboekje of game of Donald Duck (pocket) of ander tijdschrift kunnen ook voor een jongen? Of de science setjes die in de Kruidvat folder stonden een tijde terug? Geen dingen als Pokemon kaartjes oid meer in?
Mijn 10 jarige speelt al heel lang niet meet, de DD leest hij ook niet. Hij is wel ijdel, dus ik zou het zoeken in douchegel van axe ipv het normale huismerk. Of in een nieuwe pot gel. Dat soort dingen zouden hier scoren.
En zo verschilt het natuurlijk per kind. Ik ken ook kinderen van 11/12 die nog met van alles uren kunnen spelen. Hier spelen ze beiden niet, maar de dingen die ik opnoemde daar kunnen ze zich wel even mee vermaken. En meer verwacht ik met schoencadeautjes eigenlijk niet.