Schoenen aan in huis?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door YvonneC, 8 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YvonneC

YvonneC Lid

7 sep 2008
    12
    0
    0
    Ik vraag me even iets af.

Wij hebben in huis nooit schoenen aan,maar -bijna- alle vrienden en kennissen dragen wél schoenen in huis.

Nu Charissa begint te rollen en draaien enz,vind ik het eigenlijk wel tijd dat visite de schoenen uit doet hier.

Wat vinden jullie daarvan?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, zelf vind ik het nooit zo prettig, schoenen uit. Nooit gevonden ook. Maar als het bij een ander 'moet' zoals bij de vriend van m'n nichtje ook (tot ze gingen samenwonen) dan pas ik me gewoon aan. Wel is het prettig om het van te voren te weten denk ik, dus ik zou het wel aangeven voor ze komen of er niet te fel op zijn (dat was hij wel) . Verder vonden de wat oudere het helemaal niet zo prettig -hoewel na een tijdje toen ze het wisten dus de eigen slippers/pantoffels meegenomen werden.

Kwestie van gewenning dus en het ligt er maar net aan hoe 'streng' je er mee omgaat.

Dat ze in 'vuil' gaat liggen rollen en spelen zul je straks toch ook niet of moeilijk tegen kunnen houden (buiten)en als mensen hun voeten gewoon goed vegen en je zelf iedere dag stofzuigt en regelmatig dweilt, dan wordt het ook niet echt vies lijkt mij.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.476
    113
    Tja, vind het persoonlijk niet nodig om hygiënische redenen. Snap niet zo goed waarom je dat zou willen eigenlijk.

4. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Volgens mij als ze hun schoenen netjes vegen voor ze binnenstappen valt het best mee.
    Zweetsokken lijken me ook niet bepaald schoon ;)

5. Jyll

Jyll Actief lid

6 okt 2007
    103
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    eindhoven
    vat het aub niet persoonlijk op wat ik nu ga zeggen,

maar als ik ergens kom en er wordt mij gevraagt mijn schoenen uit te doen kijk ik daar wel erg raar van op.
    als je ze vraagt hun voeten goed te vegen is een ander verhaal, maar schoenen uit!
    nee, dat vind ik persoonlijk raar....

voor de hygiëne zou ik het persoonlijk ook niet doen,
    je mag je kindje best ergens voor behoeden, maar ze moeten ook wel ergens tegen gaan kunnen. wordt de weerstand niet slechter door in ieder geval....
    straks inderdaad buiten, of als ze naar een dagverblijf gaan spelen is het ook niet altijd zand of stofvrij........

dus mijn persoonlijke mening, doe elke dag even stofzuigen en op zijn tijd dweilen, is het ook schoon en kunnen de mensen gewoon de schoenen aanhouden...

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik vind het ook nooit zo fijn als je bij andere mensen je schoenen moet uitdoen.
    Inderdaad, gewoon vaak stofzuigen en regelmatig dweilen en dan zit het qua hygiene wel goed hoor. Kinderen moeten natuurlijk ook wel iets van weerstand opbouwen.

7. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Ik vind schoenen aan in huis juist erg raar. Al dat straatvuil dat je dan door je huis verspreid. Tuurlijk zijn voeten en sokken ook niet per definitie erg fris, maar zelf vind ik dat een stuk frisser dan schoenen.

Ik weet nog op de lagere school, dat ik vriendinnetjes had die gewoon met schoenen aan voeten op de bank, tafel en zelfs op hun bed hadden, voor mij echt not-done.

Ik heb van huis uit altijd een schoenen-uit policy gehad en hanteer dat zelf ook. De meeste vrienden van mij vinden dat heel normaal, nu ik in Ierland woon, moeten mensen even wennen blijkbaar.

Als iemand echt niet wil dan laat ik het gaan, maar schoenen uit is wel de norm.

En makkelijk gezegd hoor, elke dag even stofzuigen. Ik weet niet hoeveel vrije tijd jullie hebben, maar als ik over 3 weken weer ga werken, dan heb ik daar echt geen tijd voor.
    Nu met een baby

8. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    daar ben ik het mee eens,bij ons moeten schoenen ook uit.
    en heb er nog nooit een negatieve reactie op
    gekregen.
    misschien vinden sommige mensen het raar,maar ik vind het gewoon een vies idee dat je ermee op straat loopt en dan weer in je huis.

en met de weerstand opbouwen zit het wel goed.
    mn zoontje is op 2 verkoudheidjes na nog nooit ziek geweest

9. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hier in Zweden doet iedereen ook zijn schoenen uit. In de zomer is dat soms wat overbodig misschien maar in de winter ben ik er superblij mee. Scheelt een heleboel rotzooi. Ik vind niet raar meer dat iedereen dat hier doet, ik ben eraan gewend en zeker nu Elian straks gaat kruipen vind ik het wel fijn. Mensen hebben hier ook weleens wat extra pantoffeltjes voor bezoek. In het jongerencentrum waar ik werk trekken al die tieners ook netjes hun schoenen uit voor ze binnenkomen en in ruimtes waar kindjes kruipen zoals bij het CB is het echt not-done om met schoenen binnen te komen...

Staat er helemaal van los maar binnenshuis roken is hier trouwens ook geen gewoonte:)

Edit: zweetvoeten krijg je juist meer last van als je constant je schoenen aan hebt. ;)

10. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    wil ook niemand beledigen hoor,
    maar ik vindt t zelf een beetje aso als je je schoenen automatisch aanhoud bij andere zonder ff te vragen....
    veel mensen hebben hun schoenen toch uit binnen....
    schoenen zijn voor buiten en voor binnen heb je pantoffels/sloffen
    wij dus ook.
    en ik vraag toch echt iedereen of ze hun schoenen uit willen doen.niet alleen voor die kleine maar ik heb heel licht (wit eike) laminaat en wil geen strepen op me mooie vloer...
    maar zoiezo vindt ik t raar schoenen binnen.
    ik heb ook 2 jackies maar die wassen hun poten zo grondg (lijkt haast smetvrees)dat die altijd schoon zijn.
    en ik vindt..t is jouw huis en mensen moeten respecteren dat jij graag geen schoenen in je huis hebt.

11. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Vind het een moeilijk verhaal....

Wij thuis heben geen schoenen aan maar bezoek wel... kan hun het niet vragen om schoenen uit te doen.
    Dan erbij zou ik het bij andere het ook gek vinden me schoenen uit te moeten doen...

Denk dat bezoek ze beter aan kunnen houden en desnoods dan als ze weg zijn ff zuigen..

Je zou maar iemand hebben met giga zweetvoeten.. hiiihih

12. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Hier het zelfde!

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Bij mijn zus doen we ook altijd de schoenen uit (nou ja wanneer we 1 x in de zoveel jaar naar haar toe gaan want ze woont in California), dit omdat ze hele lichte vloerbedekking heeft.
    Maar ja daar is het altijd mooi weer dus ben je blij dat je je schoenen uit kunt doen.

Voor de rest is er mij nog nooit gevraagd mijn schoenen uit te doen. Op zich zou ik het geen probleem vinden als ik het van te voren maar weet.
    Ik loop door de MS namelijk niet geheel stabiel en op sokken lopen is dus voor mij echt gevaarlijk.
    Als ik het dan van te voren weet kan ik mijn eigen pantoffels met harde zool meenemen.

Groetjes Anita

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Oh, maar laat ik het anders zeggen, als iemand mij vraagt of ik in z'n huis mijn schoenen uit wil doen....tuurlijk doe ik het dan. Ik zou me er wat ongemakkelijk bij voelen, omdat ik nooit op mijn sokken loop. (vervelend gevoel vind ik dat). Maar verder geen probleem. Maar ik ken in mijn hele familie/kennissenkring maar 1 stel die dit doet. Dus om nou te stellen dat het raar is als iemand zijn schoenen bij een ander aanhoudt... dat vind ik weer het andere uiterste.

15. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    No way dat ik van mijn visite ga eisen dat ze schoenen uit doen, dan komen ze met een hele dierentuin aan honden en kattenhaar onder hun sokken terug. (en ja ik stofzuig iedere dag, maar haar hou je niet tegen)

16. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Als iemand het vraagt doe ik ze uit maar ik vind het wel onprettig. ik heb behoorlijke zweetvoeten (ze stinken niet eens maar zijn gewoon nat) dus ik laat voetstappen achter en dat vind ik niet leuk.

Ik ken maar een stel waar altijd de schoenen uit moeten (zij is Fins) en dan neem ik pantoffels mee, no problem!

Wij doen thuis wel vaak de schoenen uit maar hebben ze ook wel eens aan op de bank hoor :)

17. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier geen schoenen aan in huis, loop het liefst op blote voeten. visite moet het vooral zelf weten, tenzij het buiten gesneeuwd heeft bijvoorbeeld, dan heb je die pekeldrek op je parket.

ik vind het wat overdreven om te zeggen dat het aso is om je schoenen aan te houden bij anderen. ik denk dat het ook heel raar kan lijken als je bij mensen op visite gaat die zelf altijd hun schoenen aanhouden en jij daar met je natte zweetkakkies plekken maakt op de plavuizen?!

als mensen mij vragen mijn schoenen uit te doen wil ik dat best doen, mits het huis dat ook schoon is. het werd me ooit eens gevraagd in een huis waar je zelfs met schoenen eigenlijk niet rond wilde lopen en daar heb ik dus ook geweigerd.

schoenen op de bank of bed vind ik not done! daar zit ik op, zit mijn kleine op, en dat dweil ik niet even schoon.

18. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik heb n vriendin die idd last heeft van zweetvoeten,maar die weet t gewoon en die neemt ook pantoffels mee.
    andere vrienden van me die vraag ik t hier wel maar die doen t thuis ook niet maar daar hou ik ze ook aan want die heeft honden met lange plak haren en die zuigt niet zo veel soms.
    maar ik hou mijn vloer erg schoon omdat de kleine erg veel op die vloer ligt,dus vindt ik t wel fijn.
    maar ik ben ook zo opgevoed thuis dat we onze schoenen uit moesten,dus weet ook niet beter.
    maar goed...mijn mening dus...
    misschien maar net hoe je woont misschien ook...

19. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    bij ons is het de normaalste zaak dat mensen de schoenen uit doen als ze binnen komen, maar we geven dan wel ook altijd pantoffels in de plaats dat moet je wel doen dan vind ik.

20. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    bij ons in de cultuur (ik ben turks) doet iedereen automatisch de schoenen uit. nou ben ik met een nederlander getrouwd en die hebben dat gewoon minder. Iedereen komt met schoenen naar binnen, in het begin kon ik daar erg boos om worden en ze klaagden ook altijd, ja maar ik heb zooltjes en ik kan niet zonder zooltjes lopen en ik heb het in me rug kan me niet bukken om mijn schoenen weer aan te trekken.

Nu komt het bezoek na veel geruzie en frustratie maar met de schoenen binnen, ik had voorheen mooie turkse tapijten in huis, lag dan op het parket onder de tafels, maar heb die weggedaan omdat die vies werd, kan ik niet zo goed tegen.

Wij zelf doen wel de schoenen uit en naar boven met schoenen is al helemaal uit den boze. Ik vind dat waar je met je schoenen loopt je niet in je woning moet lopen. Allemaal die rotzooi van de straat en hondenpies enz enz brrrrrr

Deel Deze Pagina