Hier gaan de schoenen uit, helemaal nu er een kleintje rondkruipt die werkelijk alles in haar mond stopt. Visite hoeft van ons niet perse de schoenen uit te doen, maar aangezien wij allemaal op sokken lopen en de schoenen bij de voordeur staan vragen mensen het automatisch of de schoenen uit moeten. Ik laat ze wel vrij in hun keuze, tenzij ze enorme blubber poten hebben.
Bij mij thuis vind ik het onprettig/vies als mensen hun schoenen uit doen (uitgezonderd de kinderen en ik). Die zweetsokken . Maar bij anderen zal ik respecteren dat zij er anders over denken. Al hoor ik dat wel graag van tevoren i.v.m. kledingkeuze.
Je moet ze kost geven due gewoon je huis doorstappen terwijl het buiten zeiknat is van de regen... Ik hoef die natte schoenafdrukken niet in Mn huis hoor 😱
Hier gewoon de schoenen aan. Ook als ik naar boven loop. Van buiten naar binnen. Ik trek mijn schoenen ook aan als ik kleding aan trek en kies welke schoenen bij mijn outfit passen. Dus boven. Ik vind het heel raar om je bezoek te vragen of ze sloffen aan willen doen of hun schoenen uit. Ik poets elke dag stofzuigen en dweilen. Stofzuigen soms zelfs 2x. Ik heb nergens een probleem mee dat het niet schoon zou zijn. Mijn dochter speelt ook gewokn op de grond krijgt er geen vieze kleding van of zo.
Altijd schoenen uit en meeste bezoek doet dat hier ook. Verjaardagen vinden we het geen probleem. In ons vorige huis woonden we op de 1e verdieping en vonden dat fijner als mensen ze uitdeden. Later ivm kruipende babys/kinderen. Ik zal van niemand eisen dat ze het doen, maar stel het wel op prijs.
Hier houden we de schoenen aan. Moet ik dus wat vaker de vloer schoonmaken. Tsja... bacterien....ik kan met er wel zorgen over maken maar die zijn echt overal! Zeker op plekken waar veel kinderen zijn. Denk maar eens aan de speeltuintjes, binnenspeeltuinen, de kleuterschool, het KDV, de peuterspeelzaal, de speelplekjes in de winkels en ga zo maar door. Niet dat ik wil zeggen dat je niet voorzichtig mag zijn...zeker niet. Maar ik denk dat je met het uitdoen van de schoenen binnenshuis niet de grootste risico's wegneemt mbt het contact met bacterien. Bovendien zijn schoenen, en dan vooral die van anderen, ook heeeeel erg leuk om mee te spelen............. Ik maak er btw echt nooit een probleem van als mij gevraagd wordt om de schoenen uit te doen.
Wij trekken onze schoenen uit, ik vind het helemaal niet fijn om die in huis aan te hebben. Bezoek mag hun schoenen aanhouden.
Wij doen onze schoenen uit. Aan bezoek vraag ik het niet. Mogen ze lekker zelf weten. In een vlaag van verstandsverbijstering hebben we onze oude houten vloer wit gelakt. Ontzettend goed plan met jonge kinderen en twee honden . Om onze vloer een beetje wit te houden, is schoenen uit wel een must. Anders blijf ik de dweil uitlaten...
Hier is het wisselend. De kinderen doen wel altijd hun schoenen uit en bij slecht weer doe ik het zelf ook. Bezoek hoeft de schoenen niet uit te doen. Als het gesneeuwd heeft moet ook bezoek de schoenen uit, die vieze troep hoef ik niet in mn woonkamer. Als ik bij een ander mn schoenen uit moet doen vind ik dat geen probleem. Zaterdag was ik voor het eerst bij mensen en die lopen in huis op binnenschoenen. Ik hoefde mn schoenen niet uit (en Door hun binnenschoenen kwam ik er later pas achter) maar de volgende keer doe ik ze wel uit bij deze mensen.
Hier wisselt het. Kinderen die komen te spelen en naar boven willen, moeten hun schoenen wel uit, mijn eigen kinderen ook. Verder maakt het me niet uit, zolang ze niet inlopen of ermee op de bank zitten. We hebben een hond en als die in de rui is zit de vloer 's middags alweer onder de haren als ik 's ochtends gestofzuigd heb. In zulke periodes valt er toch geen eer aan te behalen of ze nou wel of niet met schoenen rondlopen. Ik verwacht al helemaal niet dat visite de schoenen uit doet.
Zelf doen we ze uit of we moeten snel weer weg moeten. Visite mag ze aanhouden. Vind de vieze zweetsokken van een ander viezer als een paar schoen bacterieen
Wij hebben ook altijd onze schoenen uit thuis. Maar van bezoek verwacht ik het niet. Dat mogen ze zelf weten. Maar stofzuig dagelijks en dweil om de dag. En na visite oid dweil ik ook altijd een keer extra
Hier wel altijd schoenen uit. Bezoek doet het nu ook uit zichzelf omdat ze weten dat wij onze schoenen binnen uit doen.
Wij doen ze zelf uit maar bezoek mag het aanhouden. Afgelopen week hadden we wel net de vloer gedweild toen mijn ouders langs kwamen, toen heb ik het wel gevraagd of ze het erg zouden vinden om hun schoenen uit te doen, anders voelt dat zo zonde van de nét schone vloer.