Wij hebben thuis onze schoenen uit. Trekken ze in de gang uit zodra we thuis komen. Maar vraag dit niet aan bezoek. Al doet sommige familie ook de schoenen uit omdat ze dit gewend zijn, schoonouders nemen zelfs hun pantoffels mee.
Wij doen zelf onze schoenen uit in huis. Dat vinden wij fijner. Bezoek hoeft de schoenen niet uit te doen. Als het nat is buiten leg ik wel altijd even een handdoek in de gang. Kinderen doen hier eigenlijk altijd hun schoenen uit.
Wij doen schoenen uit, vind het helemaal niet lekker met schoenen binnen lopen. Net of ik met mijn jas, shawl en handschoenen binnen loop haha, zo voelt dat. Visite hoeft hun schoenen niet uit te trekken maar vind het wel fijn als ze het uit zichzelf doen.
Als ik snel weer weg moet, laat ik ze aan. Anders uit. Maar ik loop wel vaak heen en weer naar de schuur op crocs waarmee ik dan ook regelmatig door het huis loop. Van visite verwacht ik zeker niet dat ze schoenen uittrekken. Komt misschien doordat ik bij mijn ouders en m'n man bij zijn ouders ben opgevoed dat we ook gewoon met schoenen boven mochten komen.
Maar nu zeg je '' Meld het dan dan neem ik het mee '' het ging er net om dat iemand dan niet meer zou komen omdat die gene dan zijn schoenen uit zou moeten trekken. Ik snap niet wat er zo vreemd aan is als iemand dat aan je vraagt. En als je het na de 1e keer weet kan je toch automatische slippers mee nemen als je daar heen gaat? Als je dan geen slippers aan wilt van de gastvrouw dan doe je toch zoiets? Ik vind het inderdaad erg respectloos om dan maar gewoon helemaal niet meer te komen. Jij vind het toch ook fijn als mensen zich aan jouw huisregels zouden houden als ze bij je op visite zijn?
Wij doen onze schoenen uit in de hal, maar trekken ze vaak wel aan in de woonkamer. Bezoek houdt ook hun schoenen aan. Ik denk wel dat als we geen hond meer hebben, dat ik geen schoenen meer wil in de woonkamer. Het is zeker schoner. (Maar met hond vind ik dit niet uitmaken)
Wisselend. Voorheen hadden we ze altijd aan maar de laatste paar maand hebben we ze bijna altijd uit.
Meteen bij de voordeur uit. Voor visite hebben wij slippers die ze aan kunnen trekken. Van huis uit aangeleerd. Zit meer in onze cultuur. Iedereen doet bij ons gelukkig de schoenen uit 😊 Wij lopen overigens altijd op sloffen/slippers. Vind sokken nou ook niet echt hygiënisch....
Altijd uit. Bezoek hoeft niet perse maar liever wel. Sowieso is het in de Turkse cultuur altijd en overal standaard uit, daar hoef je niet om te vragen. Maar een monteur met werkschoenen ofzo, die vraag ik het niet. Alhoewel ik moet zeggen dat ze het tegenwoordig steeds vaker uit zichzelf doen, vind ik wel heel beleefd! En ja ik heb het gewoon graag schoon in huis. Het scheelt zoveel viezigheid en troep.
Hier doen we ze ook uit, maar meer omdat we schoenen zien als iets wat je 'moet' dragen buiten. Maar zo comfortabel vind ik het nou niet voor binnen. Plus dat we graag met de voeten op tafel of op de bank liggen. Dus dan doe je ze sowieso uit. Bezoek doet het vaak uit, vaak omdat een boel mensen dat thuis ook doen(boerderij) en als ze ze aan houden vind ik dat ook goed. Zolang je geen modder schoenen heb ben ik niet zo moeilijk.
Je bent je ervan bewust dat dat tegen de arbo regels is en die monteur daar wel degelijk een probleem mee kan krijgen als er wat gebeurd. Die schoenen zijn niet voor de sier. Met een beetje pech kijken ze jou dan nog aan voor een schade bedrag. Dus toch liever even stofzuigen en dweilen daarna.
Wij lopen ook absoluut niet met schoenen in huis omdat wij dat vies vinden (heb echt een hekel aan zand en dus zandkorreltjes op de vloer, en hoe klein ze ook zijn ik voel ze echt altijd!), Wij trekken dan ook onze schoenen in de gang (op de mat) aan als we weggaan en als we thuis komen trekken we ze gelijk op de mat weer uit. Vaste visite (familie en vrienden die vaak langskomen) weten dit en trekken altijd de schoenen uit. Mijn schoonfamilie neemt vaak standaard al hun eigen sloffen mee Werklui laat ik de schoenen niet uittrekken ivm arbo wetgeving maar als het erg vies weer is heb ik altijd overschoentjes klaarliggen. Zelf vraag ik ook altijd als ik bij iemand kom of de schoenen uit moeten. Ik snap dat iedereen er anders over denkt maar heb wel altijd de gedachte "mijn huis mijn regels".
Dit wilde ik ook zeggen. Hoewel het denk ik wel afhankelijk is van de klus. Maar mijn man zou zijn werkschoenen niet snel uit doen. Ik loop thuis altijd op sloffen, de kinderen op blote voeten. Schoen uit doen vind ik geen probleem. Maar op blote voeten/sokken moeten lopen wel. Eventjes is niet zo erg, maar ik wordt helemaal naar van koude voeten..
Wij doen ze altijd uit. Heb ook veel slippers en sloffen in huis.. Ik verlang niet van mijn bezoek dat ze hun schoenen uit doen, vraag het ook niet al heb ik het stiekem liever wel.. Moet zeggen dat bijna iedereen die hier komt dat ook standaard doet.
Uit. maar bezoek mag de schoenen aanhouden. Al ga ik daarna wel meteen stofzuigen en dweilen want ik vind het dus ook vies