Schoenen aan in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Tranquila, 30 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline88

Eline88 Niet meer actief

In mijn eerste bericht geef ik aan dat de opties bij ons thuis zijn schoenen uit of overschoentjes. Al moet ik wel zeggen dat ik bijna nooit de overschoentjes aan hoef te bieden.

2. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Wij doen ze altijd uit om we dat veel hygiënischer vinden en scheelt een hoop troep.
    Maar als we visite hebben mogen ze ze wel aanhouden.
    Maar ik merk wel hoe weinig mensen en kinderen hun schoenen vegen.

3. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Die blauwe hoesjes, hoe schoon is dat eigenlijk. Ze worden vies. Je trekt ze uit. Vervolgens zie je niet meer wat binnen of buiten is. En de volgende keer trek je ze aan, misschien wel binnenstebuiten.

4. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    ik heb ze nu aan, maar meestal draag ik in huis sloffen. de kinderen doen bij binnenkomst hun schoenen uit, man ook. Maar dat is meer ivm comfort, en omdat ik het vindt doorklinken bij de buren. bovendien blijven de schoenen dan langer mooi!

visite maakt mij echt niet uit wat ze doen met hun schoenen.

5. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    mee eens!

6. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Of: je gooit ze na gebruik weg, zet een stip aan de buitenkant, let er op hoe je ze opruimt. Oplossingsgericht denken ;)

7. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Hier lopen we meestal binnen zonder schoenen, maar ook regelmatig met schoenen. Kindjes die komen spelen moeten alleen schoenen uit als ze boven gaan spelen, maar dat doen ze vaak zelf al. Visite houdt gewoon schoenen aan, ik vind zelf andermans zweetvoeten op de vloer vele malen erger dan een beetje zand aan de schoenen... Ik ben ook niet zo bang voor bacterien, maar ik denk dat mijn hygiene standaard een stuk lager ligt dan ik hier bij de meesten lees. En we zijn helemaal niet vaak ziek. Als het ergens anders aan me gevraagd wordt vind ik dat voor mezelf niet prettig, maar uiteraard respecteer ik dat.

8. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    bij sommige zwembaden heb je die dingen in bruikleen dus vandaar

9. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Oja dan is het anders. Ik dacht dat het om in huis ging.

10. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    in huis is jouw oplossing de oplossing inderdaad :D

11. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Wij hebben geen vaste afspraken hierover.
    Schoenen mogen aanblijven maar meestal worden ze uitgetrokken als we verder nergens meer naar toe gaan.
    Ik merk dat kinderen die komen spelen eigenlijk altijd hun schoenen uittrekken.
    In onze familie/vriendenkring is het nergens zo dat we verplicht onze schoenen uit moeten doen.
    Zou dat wel zo zijn dan zou ik rekening mee houden en zelf slofjes ofzo meenemen.

Voor de mensen die geen schoenen in huis willen.
    Hoe doen jullie dat met kortdurend bezoek bijvoorbeeld de buurvrouw die iets komt lenen of ouders die hun kind ophalen na een speelafspraak?
    Blijven die in de gang staan of trekken die eerst overslofjes aan?

12. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik trek standaard bij de voordeur m'n schoenen uit
    Zoon ook maar mijn man heeft last van zijn voeten en speciale schoenen dus die houdt ze beneden aan
    Visite vraag ik niet het uit te trekken
    Als ik ergens anders kom ligt het een beetje aan hoe schoon het is en hoe lang ik van plan ben te blijven of ik ze wel of niet uittrek

13. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Bij ons gaan ook de schoenen uit, ook van het bezoek.
    We hebben vloerverwarming en het is altijd mooi schoon, ik zie elk kruimeltje meteen liggen en ruim het gelijk op, kan dus niet zo goed tegen schoenen aan in huis.
    Zou hetzelfde zijn als zonder slippers op zo een vies zwembadtoilet gaan...:$

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar als je van te voren weet dat je bij die mensen je schoenen uit moet doen dan kan je daar toch ook je outfit voor de volgende keer er op aanpassen? Vind je het niet een beetje rigoureus om dan maar meteen helemaal niet meer te komen?

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb al eerder aangegeven dat het gaat om een ongemakkelijk gevoel...een halve outfit is daar een voorbeeld van. En nee ik ga niet in een spijkerbroek naar een verjaardag zodat ik niet op mn panty hoeft te lopen.

Jij snapt het niet en dat is prima...maar dan moet je ook respect hebben voor de beslissing om die situaties niet meer op te zoeken. Ik vind schoenen uit doen een huiselijk ding. Ik doe dat alleen waar ik 100% op mn gemak bent...waar ik mij dus niet als visite voel.
    Bij beide ouders, 2 vriendinnen en zus loop ik altijd op mn sokken.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Daarbij weet je dat dus niet altijd van te voren...en ik vind het vreselijk ongastvrij en genant om te horen: "uhh wil je even je schoenen uitdoen" als je ergens voor de eerste keer binnenkomt..

17. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Maar dat is toch helemaal niet gastvrij? Dan stofzuig/dweil je toch een keertje extra als het bezoek weer weg is.

18. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Wij doen het ook precies zo.

19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik blijf het vreemd vinden en vind het niet netjes van je dat je om zo'n lullige reden ergens niet meer zou komen. Ik zou het als gastvrouw respecteren hoor maar zou het wel erg jammer vinden als je om die reden niet meer bij mij thuis zou komen. Je verwacht dan eigenlijk van die gene dat zij haar eigen huisregels aan gaat passen aan jou terwijl ze in haar eigen huis woont.

Stel je hebt een leuke vriendengroep waar jullie veel mee zouden ondernemen en 1 stel zou het fijn vinden als je daar je schoenen uit trekt als je bij hun op visite komt, dan zeg je toch ook niet '' Ow sorry maar dan kom ik niet, ik ga echt niet mijn schoenen uit trekken hoor '' ?

Ik snap het inderdaad niet, vind het maar vreemd dat je je daar niet overheen kan zetten dat iemand dat wilt. Ik vind het respectloos als je niet iemand zijn huisregels naleeft.

Gelukkig heb ik niet van zulke moeilijke mensen om mij heen :)

20. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Die is nog grappiger, ik moet extra schoonmaken omdat de visite niet hun schoenen uit willen doen in mijn huis ;)

Ja Ja, hij is leuk.

Voor de duidelijkheid, bij mij thuis mag iedereen doen wat ze willen hoor qua schoen aan of uit alleen kan ik het feit niet begrijpen dat mensen gewoon niet naar elkaar toe gaan omdat ze daar hun schoenen niet mogen aanhouden en dus hun outfit er niet op kunnen aanpassen. ;)

Trek je toch sokken aan of neem je je pantoffels mee?

Wat een moeilijk gedoe zeg.

Deel Deze Pagina