Schoenen aan of uit in huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Hayat84, 19 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Dit inderdaad!
     
  2. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Wij doen ze uit, maar visite mag ze lekker aanhouden hoor!
     
  3. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Je moet maar net een schoenfetisjist treffen... :roflmao:
     
    Phloxx vindt dit leuk.
  4. Floeperd

    Floeperd Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.020
    2.374
    113
    Vrouw
    Dit dus.

    Daarbij heb ik ongelofelijke zweetkakkers en dat doe ik andere mensen niet graag aan. Mits ze het niet erg vinden dat hun slijmvliezen geïrriteerd raken :p
     
  5. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Wel grappig om te lezen dat het merendeel thuis wel de schoenen uitdoet, maar dit bij anderen thuis juist vreselijk vindt :rolleyes:
     
    Noorie, Ysabella en Hayat84 vinden dit leuk.
  6. Hayat84

    Hayat84 Actief lid

    1 aug 2015
    257
    68
    28
    Ja precies, daarom was ik ook oprecht benieuwd wat er ongastvrij aan zou zijn om zonder schoenen bij iemand zijn huis binnen te stappen terwijl je het zelf thuis wel doet.
     
    Tinkerbell1987, MotherPrincess en Ysabella vinden dit leuk.
  7. laravelk

    laravelk Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik doe zowel op visite als thuis mijn schoenen uit, bij bepaalde vrienden neem ik standaard mijn pantoffels mee (zij hebben van die gastenpantoffels en dat vind ik minder fris ;) ) Gasten mogen bij mij kiezen, ik heb huissokken te leen, kinderen moeten hun schoenen uit (hoewel dat hier verdraaid weinig uitmaakt, de helft van de kids komt al op blote voeten binnen).
    Ik had toevallig van de week een discussie met buitenlandse vrienden over schoenen aan/uit en dat het in NL vaak als raar bestempeld wordt als men gasten vraagt de schoenen uit te trekken. We gaan binnenkort verhuizen en hebben dan een houten vloer, ik wil daar wel een beetje lief mee omgaan en overweeg dan ook om schoenen uit te "verplichten" en een mandje frisgewassen huissokken neer te zetten. We zien vanzelf wel of dat minder bezoek oplevert ;) ;)
     
  8. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Tsja, gevoelsmatig denk ik. Ik vind het ongastvrij om iets ongemakkelijks van je gasten te vragen, en mijn schoenen ergens anders uit moeten doen, op blote voeten ergens door huis schuifelen (of op gastslippers, brrrrr), en voor het weg gaan weer schoenen aan moeten doen, dat vind ik allemaal erg ongemakkelijk. Ik ga nergens met hele vieze schoenen naartoe en veeg ze goed, maar ik ga er ook vanuit dat mensen zelf gewoon regelmatig stofzuigen en dweilen, dat hoort er toch gewoon bij. Vind ik ;) En thuis doen we ze zelf uit, omdat ik het natuurlijk ook veel frisser vind, maar bij gasten dweil ik gewoon 's avonds een keertje extra.
     
  9. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Ik zou persoonlijk niet zo snel bij mensen op bezoek gaan waar ik mijn schoenen uit zou moeten doen.
    Ik heb zweetvoeten en schaam mij hier behoorlijk voor.
    Vind het zelfs al vervelend als Ik kleding moet passen en in het pashokje mijn schoenen uit moeten.
     
  10. smarlicia

    smarlicia Niet meer actief

    Mee eens

    En daarbij komt dat sommige mensen steun zolen hebben
     
  11. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Het is weer tijd voor wat meer interessante onderwerpen...
    :rolleyes:
     
  12. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Goede tip ga t proberen.
    Ja overdag draagt hij werkschoenen met van die stalen neuzen. Hij heeft lederen gehad en nu niet volgens mij maar t stinkt even erg.
    Als hij op zijn sokken boven komt ruik ik t een uur later nog. Zo smerig.
     
  13. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Echt vervelend. Zou echt die crème proberen. Zit oa eucalyptus olie in en lavendel volgens mij en nog wat. Verzorgt ook goed de voeten. Vind top spul
     
  14. Hayat84

    Hayat84 Actief lid

    1 aug 2015
    257
    68
    28
    Een heel forum vol ;)
     
    Mop81 vindt dit leuk.
  15. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Meestal doen mijn man en ik onze schoenen uit thuis. Maar als ik bijvoorbeeld maar even thuis ben en binnen een uurtje weer weg moet, laat ik ze wel aan als het droog weer is buiten. En als ik dan boven iets moet pakken, ren ik ook gerust met schoenen aan even naar boven, al zal ik bijvoorbeeld niet gauw met schoenen aan in de badkamer gaan staan.
    Bij slecht weer of als ik thuis ben en niet snel weg hoef, gaan ze uit.

    Als anderen graag willen dat ik bij hun thuis schoenen uit doe, vind ik dat prima. Maar dan wel graag vóóraf vertellen. Laatst was ik voor het eerst bij een collega thuis en moet ik mijn schoenen uit. Alleen had ik sneakers aan zonder sokken en zij had een tegelvloer... ik heb de hele avond koude voeten gehad. Dat vond ik vervelend. Als ik dat had geweten, had ik sokken aan kunnen doen.

    Overigens vind ik 'gastenslippers' bij de voordeur niet gastvrij, maar gewoon vies. Laat het even weten dan houd ik er zelf wel rekening mee.
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nou wat let je...
     
  17. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Hier net zo!
     
  18. mc87

    mc87 Actief lid

    11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Ik kom regelmatig op bezoek bij anderen die ook wel of geen kinderen hebben en het is vrij normaal wanneer de schoenen aan mogen blijven. Heb er nooit anders over gedacht ook. Ik vind het eerder vies en ongepast om bezoek de schoenen uit te laten doen. Maar ik snap het wel. In huis heb ik ze zelf uit en draag sokken en mijn twee peuters lopen op blote voeten Als bezoek bij ons komt dan trek ik juist mijn schoenen aan. Hygiënisch of beter , dat maakt iedereen zelf wel uit. Ik maak ook niet extra vaak schoon ofzo. En mijn kinderen zijn niet vaak(er) ziek hoor.Ik vind het iets te ver gaan... Maar wanneer het bij jullie altijd zo hoort of bij je levensstijl llijkt te passen, dan gewoon doen. Als ik ergens mijn schoenen uit moet dan is dat oké, alle begrip voor.
     
  19. Tinkerbell1987

    Tinkerbell1987 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Schoenen uit ook voor de visite,
    Ik doe ook altijd bij iemand anders de schoenen uit, behalve als hun zelf ook op schoenen binnen lopen want dan vind ik het vies om zonder mijn schoenen te lopen.
    Bij ons is het normaal om de schoenen uit te doen maar zou ook niet weten waarom je binnen met schoenen aan zou lopen, ik vind dat echt vies wie weet waar je allemaal doorheen bent gelopen al die bacteriën onder je schoenen en dan dat aanhouden binnen ik snap dat niet.
     
  20. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Haha
    Ben bezig om wat te bedenken :thumup:
     

Deel Deze Pagina