Schoenen aan of uit in huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Hayat84, 19 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Omdat op visite toch totaal iets anders is dan thuis? Thuis loop ik s avonds in een joggingbroek rond maar zo ga ik niet op visite.
    Ik vind het juist vreemd om je visite iets te verplichten omdat je niet een keertje extra wil stofzuigen of dweilen.
     
    Manque en Hopsatee vinden dit leuk.
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik stofzuig al 3 keer per dag en dweil iedere dag, vind het een ontzettend goor idee dat mijn kinderen op de grond spelen waar iemand met zijn/haar schoenen loopt.
    Gelukkig vind mijn visite het een kleine moeite om de schoenen uit te doen (hoef het zelden te vragen) en hoef ik niet voor de 4e keer te stofzuigen.
    Het is ook nooit bij mij opgekomen dat mensen het vervelend zouden kunnen vinden om hun schoenen uit te doen, lijkt mij juist prettiger zitten.
     
    Hayat84 en Ysabella vinden dit leuk.
  3. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113
    Maar mogen jou kinderen dan ook nooit in de zandbak spelen , knielen op straat om te krijten of in een boom klimmen?
     
    smarlicia vindt dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Bacteriën zijn ook goed voor je, dat weet je?
     
  5. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Dit dus!

    En heb ook vaak genoeg gehad tijdens mijn werk dat ik mijn schoenen uit moest doen, maar dat ik mn sokken daarna te vies vond om weer in mijn frisse schoenen te gaan bleeeergh.

    Nu moet ik wel zeggen dat ik in de hulpverlening werk, dus misschien niet al te representatief :D

    In onze omgeving nergens vrienden en familie waar ik mn schoenen uit moet doen. Gelukkig maar, want ik zou het echt raar en vervelend vinden..
     
  6. Aries

    Aries Niet meer actief

    Hier dragen we wel schoenen in huis.

    Even off topic, omdat ik toch wel nieuwsgierig ben naar de mensen die meerdere keren per dag stofzuigen: Als ik stofzuig ben ik daar voor de woonkamer toch een flinke tijd mee bezig: goed onder de meubels, alle hoeken en kieren. En als ik het hele huis doe ben ik zeker een uur bezig. Doen jullie dit ook allemaal als je elke dag of meerdere keren per dag stofzuigt? Of doe je dan even snel het gedeelte waar het meest gelopen en gespeeld wordt en dan een paar keer per week uitgebreid ofzo?
     
  7. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik doe het 1 keer per dag grondig zoals jij beschrijft, de overige 2 keer ga ik niet onder de bank en stoelen stofzuigen en sla ik soms een hoekje over.

    Jahoor dat mogen ze best, wat heeft dit te maken met schoenen aan/uit binnen?
    Zandbak, klimmen en krijten doen ze buiten.
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Dat is viezer dan thuis over de vloer als er mensen met schoenen hebben gelopen. Denk dat dat het punt is.
     
  9. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113
    [QUOTE="Zonnebloem92,

    Jahoor dat mogen ze best, wat heeft dit te maken met schoenen aan/uit binnen?
    Zandbak, klimmen en krijten doen ze buiten.[/QUOTE]

    Ik vraag het omdat ik niet begrijp waarom jij vindt dat een binnen vloer die 3 keer gezogen en een keer gedweild per dag viezer is als daar af en toe een keer met schoenen over gelopen wordt dan een zandbak waarin gepoept wordt door katten en nog meer waar je niet teveel over moet denken.

    Ik heb dit soms bij geld of het winkelwagentje. Dan moet ik mezelf toespreken dat het onzin is anders zou ik altijd ziek zijn

    Ik ben echt benieuwd en niet om je af te branden of zo iets
     
  10. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Ik kom voor kijn werk ook bij verschillende clienten over de vloer.
    Ik ga echt mijn schoenen niet uittrekken, omdat ik mezelf daarbij zeer onprettig voel en omdat niet iedereen even fris is in huis. Daarom heb ik altijd van die blauwe plastic hoesjes voor om mijn schoenen in mijn tas.
    Misschien een tip voor jou? Mensen blij, want hun vloer blijft schoon en jij kunt lekker je schoenen aanhouden.
     
  11. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Wat een goede tip!! Plastic handschoentjes zitten al standaard in mijn tas, maar die blauwe hoesjes zijn perfect! Dank je!
     
  12. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Wij lopen zelf niet met schoenen in het huis en de schoenen gaan dat ook bij de voordeur mat aan en uit. Familie en goede vrienden weten dit en doen ook altijd hun schoenen op de mat uit. Sommigen nemen zelfs eigen pantoffels mee. Kinderen moeten altijd de schoenen uit. Vage kennissen of andere onbekenden over de vloer (zoals werklui, mensen die spullen komen leveren etc) mogen zelf beslissen maar als die dan weg zijn gelijk de stofzuiger en dweil er door. Zelf doe ik ook altijd de schoenen bij anderen uit.
     
  13. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier lopen we gerust met schoenen aan in huis. Ik stofzuig meestal 2 keer per dag, 's morgens en 's avonds. Dweilen doe ik meestal ook elke dag, maar we hebben 3 kinderen en een hond :D Schoenen met zand erin trekken ze uit zichzelf uit bij de voordeur, maar doen ze dat niet, dan veeg ik het even op en klaar. Ik ga er geen drama van maken eigenlijk. Ook als ik boven wat moet pakken, doe ik niet eerst mijn schoenen uit. Lijkt me een heel gedoe, zeker als ze twee keer naar school moeten op een dag.

    De kinderen doen wel de schoenen uit als ze naar boven gaan, maar dat is meer vanwege het lawaai tijdens het spelen. Gehorig huis, dus als het even kan spelen ze op hun sokken :D

    Maar voor de rest vind ik het wel prima eigenlijk. Stofzuigen en dweilen moet ik toch. Kleine moeite.
     
  14. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Serieus, als je dat werkelijk goor vind en 3x per dag stofzuigt dan zou ik persoonlijk hulp gaan zoeken...:oops:
    Mensen hebben bacterien NODIG om gezond te blijven. Wat is er in godsnaam nou goor aan om op een vloer te spelen waar met schoenen op gelopen is? :confused: zolang er niet door de stront gelopen is zie ik het probleem niet. Zeker niet bij 3x!!! Per dag stofzuigen en dagelijks dweilen...
    Maar ik ga er dan vanuit dat je met zo'n instelling je kinderen ook niet naar school laat gaan? Want als er iets goor is dan zijn het wel de vloeren/spullen enz van een school. En dan laat je je kinderen ook niet in de zandbak waar de katten poepen en piezen en zeker niet buiten op de tegels/straat/speeltuin zitten. Want als je het over goor hebt dan is dat het zeker;)
     
    Trirani, Mop81 en suus1983 vinden dit leuk.
  15. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Wij doen ze ook uit. En bij familie en de meeste vrienden ook, omdat ik me daar thuis voel.

    Echt 'op visite' gaan we dus ook nooit, waarbij je je echt een gast voelt. Ik kan prima zelf drinken regelen voor mezelf of de kinderen in andermans huis bijvoorbeeld. In zo'n situatie vind ik schoenen uittrekken niet gek. En dat gebeurt andersom hier dus ook.
     
  16. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Schoenen aan, ook boven.
    Visite moet het zelf weten.

    Nu komt dit wel omdat wij een hond en katten hebben en anders je hele sokken onder de haren zitten.
    De robot zuigt 1x goed en zelf zuig ik nog 1 of 2 keer even snel met de handstofzuiger.
    1 of 2 keer per week doe ik het hele huis goed zuigen met de normale stofzuiger.
     
  17. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.049
    2.429
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Gevalletje smetvrees inderdaad.
    Wauw ik weet niet eens waar ik de tijd vandaan zou kunnen halen om zo vaak te stofzuigen.
     
    smarlicia vindt dit leuk.
  18. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nee klopt, mijn kinderen mogen niet naar school, ze mogen niet buiten spelen en al helemaal niet in de zandbak, stel je voor zeg;)
    Ik ben een kut moeder die het belangrijk vind haar huis schoon te hebben zodat mijn kinderen op de grond kunnen spelen zonder onder het zand of haar te zitten ;)
     
  19. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113
    Hè bah.

    Ik heb spijt van mijn reactie. Waarom moet iemand zo in de zeik gezet worden met allerlei uitroeptekens en emoticons en wordt er geen ruimte gegeven om normaal antwoord te geven

    Mijn excuses Zonnebloem .
     
  20. Eefje00

    Eefje00 Fanatiek lid

    27 okt 2014
    1.504
    638
    113
    Hier gaan de schoenen bij binnenkomst uit. Is de gewoonte bij onze families en vrienden, dus iedereen doet het standaard.

    Zou er geen moeite mee hebben als iemand het niet zou willen doen.
     

Deel Deze Pagina