schoenen aan of uit in huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ysabella, 17 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

schoenen aan of uit in huis?

1. schoenen aan

54 stem(men)
    24,0%
  2. schoenen uit

171 stem(men)
    76,0%
  1. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Oh en dan met die gladde blauwe dingen een wasmachine naar boven laten brengen? Ik vind dat je hiermee iemand wel met een risico opzadelt om uit te glijden! Zo'n bezorger is dat immers niet gewend om daarmee te lopen.
    Prima dat de voeten even goed geveegd moeten worden en gecheckt of er geen poep of zo aan de schoenen zit, maar vind dit wel ver gaan eigenlijk...

lies276 vindt dit leuk.
  2. louan

louan Niet meer actief

Hier ook opzich geen regel. Lopen regelmatig door om even snel wat te pakken in de woonkamer of door te lopen naar de tuin.

Maar als we echt gewoon binnen zijn schoenen uit, en sokken vaak ook. Totaal geen zweetpootjes hier. Daarbij mijn ervaring dat de mensen die hun schoenen steevast aanhouden gigantische zweetvoeten hebben. Krijg juist het idee dat je die dus krijgt als je juist continu je schoenen aan hebt. Je voeten lijken mij dan niet te kunnen 'luchten' gaat dan zo lekker smeulen:p.

Vind het niets met gastvrijheid te maken hebben als je vraagt iemand zn schoenen uit te laten trekken. Als ik op visite ga neem ik ondanks ik geen zweetvoeten heb extra paar sokken mee voor het geval dat.

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  3. mamavan2moppies

mamavan2moppies Actief lid

15 feb 2016
    193
    80
    28
    haarlem
    Ik heb boven tapijt dus daarom. Overigens lees ik dat veel mensen die thuis schoenen aan of uit hebben afhankelijk van het moment. Als die mensen dan op bezoek komen en hun schoenen uit moeten doen en vervolgens op sokken lopen waarmee ze thuis ook op een vloer hebben gelopen waar ook met schoenen op wordt gelopen is het ook vies. Als je zo door gaat denken word je helemaal gek. Dan moet je met handschoenen aan naar buiten, kan je nergens meer uit eten.

Ik doe mijn sleutels bijvoorbeeld in mijn tas. Maar mijn sleutels pak ik ook weleens vast als ik iemand een hand heb gegeven of een deurknop heb aangeraakt. Dat komt dan ook allemaal in je tas.

Bloem2310 vindt dit leuk.
  4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik heb het ook niet over de visite..

5. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Om heel eerlijk te zijn is hier zelden iemand op bezoek met zweetvoeten. En als het wel een keer zo is, is het bij ons normaal om je voeten te wassen. Iedereen die bij mij thuis komt voelt zich thuis. Vage kennissen en vrienden komen sowieso nooit bij ons thuis.
    Je gaat sowieso niet met stinkende voeten naast iemand zitten toch? Die geur is niet te harden.

6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Nee met feestjes zie ik het door de vingers. En dit keer hadden we de hele vloer afgeplakt met stucloper omdat anders de vuurwerkbende van buiten naar binnen gelopen zou worden.

Ysabella en Lisa2 vinden dit leuk.
  7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Tja en ik zou balen als er vlekken op mijn dure vloerbedekking komen en schoenen uit mogen ze niet ivm veiligheidsvoorschriften van hun werkgever.
    Al ons personeel heeft trouwens blauwe zakjes voor over de schoenen bij zich voor als ze bij klanten binnen moeten werken. Je wilt niet weten hoeveel mensen klaagden hiervoor over vlekken op de vloer en dat dan wilde verhalen. Dat zijn we op deze manier voor.

Ysabella en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik ook niet?

9. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Hier doen we de schoenen uit. Van gasten vraag ik het nooit. Ik dweil daarna altijd.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Mee eens. Ze hebben natuurlijk niet voor niks van die speciale werkschoenen aan. Hier trouwens vaak werkmannen over de vloer en 9 v/d 10 zijn heel netjes. Vragen of ze de schoenen uit moeten doen etc. Maar dat hoeft niet. Stofzuig daarna wel hoor.
    Kan me voorstellen met lichte vloerbedekking dat je voorzichtig bent, maar de rest is gewoon schoon te maken toch?

lies276 vindt dit leuk.
  11. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.960
    3.840
    113
    Vrouw
    Ik doe de schoenen altijd uit en loop altijd op sokken. Gewoon omdat dat lekkerder loopt. Zoontje idem en vriend ook meestal.
    Laatst m'n teen gebroken en toen liep ik beter met schoenen aan maar kreeg ik pijn aan m'n rug bij het afwassen en koken want ik stond niet lekker bij het aanrecht . Die cm hoger was ik niet gewend. :roflmao:

Bezoek schoenen aan aub aangezien ik voeten van anderen echt smerig vind. :oops:

suus1983 vindt dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Als wij gewoon thuis zijn de hele dag heeft er ook niemand schoenen aan. Maar het is niet zo dat we gelijk direct de schoenen uit doen bij binnenkomst en nooit in de woonkamer lopen met schoenen.
    En zweetvoeten, tja sommigen hebben er wel last van, anderen niet. Mijn zusje en zoontje altijd, ik en man nooit. We dragen toch even vaak schoenen denk ik.

Ik zit er alleen niet op te wachten dat andere mensen hier op sokken gaan lopen en ik vind het ook niet prettig om dat bij anderen te doen. Maar ik ken dan ook nagenoeg niemand bij wie dat wordt gevraagd.

13. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Beneden mogen ze aan blijven.
    Boven echt uit!
    Ik kan echt helemaal door het lint gaan bij zand op de vloer :)
    Dus als bonusdochter uit school komt moet ze wel altijd vab mij eerst haar schoenen uit doen bij de voordeur en sokken en uitkloppen en schone sokken aan. Anders heb ik een halve zandbak van het schoolplein in huis liggen.

Boven vindt ik het gewoon vies, en heb dan ook de tik dat ik altijd voor ik me bed in ga me voeten schoon moet hebben.

14. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Schoenen uit, visite ook
    Alleen artsen bijv mogen ze aanhouden
    Maar verder geen schoenen aan bij ons thuis, uit hygienisch oogpunt en cultuur.
    Als ik bij mensen thuis kom doe ik ze ook automatisch uit, tenzij ik weet dat het niet hoeft of als ze zelf zeggen hou maar aan, maar dan alsnog altijd goed voeten vegen

15. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Nou wil ik niemand voor het hoofd stoten maar het lijkt wel of iedereen smetvrees heeft.
    Schoenen controleren en vegen en als het regent/sneeuwt uittrekken scheelt veel troep en vindt ik ook heel normaal.
    In de zomer loop ik al gauw op blote voeten naar buiten en man en zoontje ook. We banjeren ook weer net zo hard naar binnen :D
    Ik maak normaal schoon maar er mag toch ook geleefd worden? Straks zeggen ze op je begrafenis ( als het je tijd is over heeel veeel jaar) dat ze altijd zo netjes was en graag poetste...... o_O

Iertje81, Wenda, sleutelbloem en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. beccie

beccie Niet meer actief

Wij houden ook de schoenen aan. ken ook niemand waar de schoenen uit moeten.
    als we langere tijd thuis blijven doe ik ze wel uit en doe ik lekker de pantoffels aan.
    maar das dus niet omdat ik bang ben dat het anders vies word.

17. MariMari

MariMari Actief lid

8 jun 2018
    204
    331
    63
    Vrouw
    Thuis
    Zoiets wilde ik ook net gaan tikken, vind sommige echt ver gaan hierin...en herken het ook helemaal niet uit m'n omgeving. Zelfs gelijk stofzuigen/dweilen als de visite weg is doe ik niet, kan de volgende dag ook wel.

Ik zelf heb overigens liever m'n schoenen uit, omdat ik dat gewoon lekkerder vind zitten.

Theezeefje vindt dit leuk.
  18. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Het maakt voor mij thuis niet uit. Schoenen aan of uit, wat ieder zelf prettig vind.
    Mijn kinderen trekken wel meteen de schoenen uit als ze binnen komen en vriendjes ook.
    We gingen laatst naar caravans/vouwwagens kijken en toen stonden er telkens voor elke caravan 2 paar schoenen. De jongens trokken ze overal netjes uit :p

19. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Plot twist: ik loop ook gewoon buiten op sokken of blote voeten dus dan loop ik alles ook weer naar binnen, al heb ik dan binnen mijn schoenen uit. Maar ik vind zand eigenlijk niet vies.

Theezeefje vindt dit leuk.
  20. Manque

Manque Niet meer actief

Voor de mensen die schoenen in huis onhygiënisch vinden: is dat omdat jullie kleine kinderen hebben die nog kruipen/op de grond spelen of zitten jullie zelf vaak op de grond? Hoe vaak kom je in contact met de vloer dat daar niks van zand of iets dergelijks te vinden mag zijn?

Deel Deze Pagina