Oh en als er iemand komt die ze niet uit wil doen mag dat ook. Boven móeten ze wel echt uit, beneden vind ik het niet zo erg.
Ik mis de knop beide! Het wordt hier namelijk beide gedaan. Als ik soms weg ben geweest en later weer weg moet hou ik ze aan. Maar meestal loop ik op blote voeten. Kinderen en man ook. Enige regel is boven schoenen uit.
Precies. En kindjes mogen inderdaad natuurlijk wel (al denk ik daar wel eens anders over als ik 5 prepuber over de vloer heb die net een wedstrijdje hebben gevoetbald. Je ziet die heerlijke natte voetafdrukken Blegh).
Wij hebben ze altijd uit maar alleen omdat het beter loopt. Bij andere heb ik ze aan maar ik heb dan ook niemand in de familie vrienden kring die de schoenen uit doet. Ja 1 collega maar daar ben ik nog nooit thuis geweest
Voor onszelf: uit (al weet ik dat mijn man dat graag ‘vergeet’ als ik er niet ben). Bezoek doet maar wat het wil... gelukkig doen de meeste speel vriendjes hun schoenen uit We hebben n prachtige licht houten vloer en ik ben lichtelijk panisch vwb beschadigingen en daarnaast vind ik de hondenharen en mijn eigen haaruitval genoeg viezigheid op de vloer om aan te moeten zien (ik stofzuig elke dag, mag m niet te vaak dweilen)
Maakt niet uit. Loop zelf liever op sokken en zoontje ook. Mijn man moet toch wel zijn vieze baggerwerkschoenen uit doen,met als gevolg: sokken vol zaagsel soms en van die natte zweetkakken Zijn slippers aan doen vergeet hij elke keer..zucht.....
Ligt er een beetje aan. Schoenen heb ik wel het liefst uit, gewoon omdat ik het nut er niet van in zie om ze binnen te dragen. Zelf heb ik meestal slippers aan want ik loop het liefst op blote voeten. Visite vragen hun schoenen uit te doen zijn wij jaren geleden al mee gestopt, ze hadden er toch lak aan ondanks dat er een bordje hing die ze echt niet konden missen. Ik doe daarom m'n schoenen bij deze personen ook niet uit al zouden ze het vragen. Schoenen aan naar boven gebeurd hier niet, ik parkeer zelf mijn slippers onderaan de trap. Er zijn eigenlijk maar 2 personen waarbij ik wel mijn schoenen in de gang uit doe. Bij de ene ligt overal tapijt dus helemaal snel vies en amper schoon te maken en bij de ander is het gewoonte vanwege haar culturele achtergrond.
Dit, meestal schoenen uit maar soms hou ik ze aan. De kinderen vraag ik meestal wel schoenen uit te doen in de gang omdat ze ze anders in de kamer op een gegeven moment uit doen en er dan een kilo zand uit de zandbak van school mee komt.
Wij zelf hebben ze uit. Ik en zoon hebben sloffen aan. Man gewoon op zn sokken. Ik dwing visite niet om de schoenen uit te doen. Dat boeit me niet. Ik doe ze zelf ook overal uit.
Zweetvoeten zijn vaak het gevolg van te lang 'gesloten' houden van voeten in schoenen. Vooral sneakers zonder (katoenen). Ot: wij dragen geen schoenen in huis. Vriendjes ook. Bezoek mag het zelf weten.
Uit gewoon omdat ik dat veel lekkerder vind zitten Man en kinderen doen dit ook. Visite etc mag het zelf weten aan of uit.
Schoenen uit in huis. Je loopt al die rotzooi anders t hele huis door. Visite houdt de schoenen helaas aan. Durf t ook niet echt te eisen omdat het bij ons niet gebruikelijk is. Dan maar een keer extra schoonmaken.
Dit dus.. ik heb liever dat mensen hun schoenen aanhouden dan stinkvoeten of die zweetplekken op me vloer Wij hebben een schoenenrek met een bankje.. das wel makkelijk met aan en uittrekken.
Mijn vader werkte ook op werkschoenen. Het eerste wat ie deed als ie thuis kwam is schoenen (buiten) uit, voeten wassen en schone sokken aan. Op werkschoenen of in vieze of zweetsokken blijven lopen vind ik echt vies.
Schoenen uit. Bezoek ook. Voor de ‘vaste bezoekers’ hebben we allemaal een paar sloffen staan (opa oma etc). Staan in de schoenenkast langs de deur. Mensen wat minder vaak langs komen, of wat niet weten dat we geen schoenen in huis willen. Vragen we gewoon netjes hun schoenen uit te doen. Overigings word er wel iedere dag gedweild, maar vind het gewoon zó vies schoenen in huis. Juk.
Hier schoenen uit! En ze moeten ze ook nog eens netjes wegzetten in de gangkast! Dit ben ik gaan doen nadat we een nieuwe vloer kregen. Daarvoor lagen de schoenen overal naar mijn idee. Ook hangen mijn kinderen het liefst op de bank met hun voeten onder hun kont of languit dus dan ook geen schoenen aan! (Maar ik vermoed dat ik nu weer een andere discussie open hiermee, voeten op de bank ja of nee )
Dit dus. Ik vind het persoonlijk ook vreemd dat je van visite verwacht dat ze hun schoenen uit doen. Ik stofzuig iedere dag en dweil om de dag.