Mijn dochtertje van net drie maanden gaat sinds vandaag zelf zitten. Ze was al een tijdje aan het proberen. Ik wilde eigenlijk bij mijn volgende bezoek aan het CB checken of dit kwaad kan, maar nu in het weekend maar even kijken of hier mensen zijn die weten hoe het zit. Ze is altijd erg sterk geweest, maar doordat ze zo'n last heeft van de reflux is ze, denk ik, nog sterker geworden en erg gericht op het rechtop zijn. Toch lijkt het me wat vroeg en ben ik bang dat het niet goed voor haar is. Weet iemand hier meer van?
Tja als ze het zelf doet kan je er weinig aan doen.. Wel erg snel, ze kan gewoon los op de grond blijven zitten?
Ik heb niet uitgeprobeerd waar ze allemaal kan zitten, maar trof haar twee keer zittend in bed aan vandaag. Los van de zijkant.
Wauw dat is wel bijzonder vroeg! Lijkt me bizar om je kind dan zo aan te treffen zeg! Misschien eens informeren bij een kinderfysio? Ik zou zelf zeggen, als ze het zelf kan zal het wel goed zijn, maar ik ben geen expert op dat gebied.
Ja, het is raar, maar vooral zielig omdat ze heel erg vanuit pijn dingen doet. Ik had gehoopt dat er misschien een fysio hier over het forum zwerft, maar ga sowieso volgende week informatie inwinnen. Haar spieren zijn misschien sterk genoeg, maar vraag me af of de rest er al aan toe is.
Meestal niet natuurlijk. Ik zou het niet stimuleren, maar je kunt er moeilijk echt iets aan doen... Voor de rug is zitten erg belastend, dus ik zou proberen te voorkomen dat ze lang zit. Mss even opletten en kijken hoe ze het voor elkaar krijgt, dan kun je het voorkomen. Mss trekt ze zich aan de spijltjes op?
Wow dan kijk je ook raar op als je haar zittend aantreft. Ik weet wel dat ons meisje door de reflux altijd erg omhoog kwam met haar hoofd/schouders. Door de pijn. En ook erg sterk was/is daardoor. Als ze het zelf doet kun je er weinig aan doen.
Mijn dochter deed dit met 3 maanden ook. Kon met 4 maanden rechtop staan op de bank en leunde alleen tegen de leuning een beetje aan. Zij had ook erg last van reflux. Kreeg veel commentaar omdat ze altijd zat of stond. Heb dit toen voor gelegd aan de kinderarts en deze gaf aan zolang het vanuit het kind zelf komt is het geen probleem. Je moet het alleen niet zelf stimuleren.
Ik hoor het vaker van kindjes met reflux dat ze zo snel zijn lichamelijk gezien. Misschien een reactie van het lichaam zelf. Als ze het zelf doet, dan laten gaan, je kunt haar moeilijk vastbinden.