6 maanden en nog geen vast slaapritme overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door An79, 26 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Onze dochter van 6 maanden gaat rond 20.00 uur naar bed en heeft 's nachts echt nog dorst. Meestal tussen 02.00 en 04.00 uur. Dit heeft ze ook nodig, aangezien ze erg slecht drinkt overdag. Na deze fles vaak pas om 11.00 uur 's ochtends weer trek. Qua drinken wel aardig ritme 11.00 - 15.00 - 19.00 uur en dan in de nacht.

Het slapen vind ik wel lastig. Best korte slaapjes en snel weer moe. Ook weinig ritme erin. Is dat wel normaal rond deze leeftijd. Ik had verwacht dat we nu wel 3 vaste slaapjes zouden hebben, maar dat lukt dus nog niet zo.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.173
    23.251
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik wil je niet ontmoedigen, maar hier was het onregelmatig tot ze over ging op 2 slaapjes, toen was ze ruim een jaar. De duur van de slaapjes variëren nog steeds, en nog steeds geen vaste tijd. Maar met 2 slaapjes kan je in elk geval het tweede slaapje rekken, zodat ik weer eens wat kan doen. ;)

3. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Bedankt Liekje.

Ik vind het op zich niet echt vervelend hoor, maar misschien eerder iets wat niet helemaal zo hoorde. Als het niet ongebruikelijk is, vind ik het ook verder gewoon prima. Gelukkig slaapt ze ook in de wagen, dus we kunnen best weleens de deur uit. Ik hoop dat dat met de wandelwagen net zo is straks.

4. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Hier ook nog niet echt een vast ritme met slapen hoor :) het kan een paar dagen hetzelfde zijn, maar dan ook zo ineens weer anders zijn, hartstikke normaal hoor! Drinken en hapjes hou ik zoveel mogelijk rond dezelfde tijd, maar dat lukt ook niet altijd. Komt vanzelf wel goed!

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.173
    23.251
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Fijn dat ze ook in de wagen slaapt! Dat heeft Dafne nooit gedaan, ook bijna nooit in de auto. Geeft je toch wat meer ruimte.
    Ik heb het ook nooit vervelend gevonden gelukkig. Kijk gewoon naar wat zij nodig heeft, dat is het belangrijkste denk ik altijd maar.
    De uitjes kwamen wel weer. En idd, afgelopen weekend heerlijk gezwommen en naar de kermis in Tilburg geweest. Zo leuk nu ze wat ouder is en we dit soort dingen kunnen doen! :)

6. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Mijn dochter had ook geen vast ritme. Niet met slapen, maar ook niet met eten. Heb er toen ook eens een topic over geopend, maar er zijn meer kinderen zonder ritme.
    Ik heb er nooit een probleem van gemaakt en ben gewoon meegegaan in haar 'ritme'. Dat werkte voor mij het beste. Volgens mij kwam er rond de 10 maanden wel een beetje ritme in en nu slaapt en eet ze gewoon op vaste tijden.

7. Oxelsnor

Oxelsnor Actief lid

29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Even controle of ik het nou begrijp hoor .. je kindje is 6 maanden en krijgt 3 flessen? Ze slaapt overdag slecht en snachts wil ze 1 extra fles?

Als dat het geval is zou ik het schema van de voedingen aanpassen & hapjes/pap gaan geven. Lijkt erop alsof ze niet verzadigd is waardoor ze dus wakker blijft of sneller wakker word. Probeer zeker de laatste avond fles een papfles te maken wie weet slaapt ze dan de nacht wel door.
    Ook is het slim om overdag een soort van slaapritme te creëren. Ze hoeft niet eens te slapen maar wen haar aan dat ze bijvoorbeeld om 1 uur even in bed ligt (laat haar maar even jengelen misschien valt ze uiteindelijk wel in slaap) en dat je dit rond 4 nog een x herhaalt.

Succes !

8. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Ook wij hebben nog niet echt een ritme met onze kleine man van +5 maanden. De ochtend is het meest voorspelbaar en slaapt hij z'n beste en langste tukkie van ongeveer 1,5 uur. De rest van de dag doet hij maar wat haha. Ik hou 2/2,5 uur als wakkere tijd aan en doe hem dan weer naar bed. Zo zitten we dus op ongeveer 4 a 5 slaapjes. Want tja ook die 30 min tukkies maken het zo een rommeltje. Het is niet wat ik met m'n oudste had, maar het komt vast vanzelf. Hij is gelukkig wel altijd gezellig. Het gekke is dat hij net als jou kleine ook de nacht niet super doet. Ook het slechte drinken is hier aan de orde en die ochtendfles is een drama! We hebben van alles geprobeerd; pap, andere tijden voeden, forte en wel of geen hapje en niet wakker maken. Niets maakt het verschil en hij komt gewoon elke dag tussen 3 en 5 uur nachts. Door het slechte drinken ben ik wel blij dat er iig een fles echt goed leeg gaat en dat us die in de nacht. Beetje zelfde verhaal dus, maar geen oplossing. Ik lees effe mee

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Zou je niet proberen haar flesjes ook wat te verschuiven?
    vb: 7uur, 12uur, 16uur, en een droomfles om een uur of 23?
    Voor jezelf mogelijk ook wat prettiger!

Verder, als je denkt een ritme te hebben, issie ie weer weg :D

10. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je een vaste ritme wilt dan zou ik beginnen met flessen te vervroegen en dan niet in een keer 3 uur, maar elke 2 dagen een half uur eerder geven. dus in plaats van 11:00 fles om 10:30 te geven en zo rest van de dag verschouven, en de nachtvoeing dus ook. Dat je in plaats van 2:00 moet opstaan een voeding van 23:00 inplant op gegeven moment.
    maar dan echt kleine stapjes elke keer.

11. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Het lastige met ons meisje is, dat ze heel lastig en weinig drinkt. Ik probeer er overdag 4 flessen in te krijgen, maar ze heeft gewoon heel weinig trek.
    We bieden het wel aan, maar ze duwt hem gewoon weer weg.
    Ivm gevoelige darmen, beginnen we wat later met de hapjes. Na de vakantie gaan we weer een poging wagen. Ik hoop dan dat we langzaam naar 3 flessen kunnen gaan, zodat ze deze misschien wel op gaat drinken en hopelijk ook meer verzadigd is.
    S nachts doe ik maar 2 schepjes poeder in de fles, zodat ze om 7 uur weer trek heeft, maar ook dan taalt mevrouwtje nergens naar.

12. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Komt ze wel goed aan?
    Misschien vindt ze melk gewoon niet lekker! Was bij een vriendin van mij ook, ze kwam met 5 a 6 maanden achter dat haar dochter geen melk lust. Heel lang borstontstekingen gehad, en bij overstap naar fles voeding was het nog een grotere gevecht. Ze ging echt pas eten toen ze haar fruit en groente begon te gaven.

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    En als je in de nacht alleen water geeft? Zou ze dat drinken?
    Nu zit alles op een beetje rare tijden lijkt me..

14. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wij hebben met 3 maanden een ritme gekregen door steeds na het wakker worden melk aan te bieden, te verschonen, te spelen tot de eerste slaapsignalen en weer naar bed te brengen. Het was geen ritme met vaste tijden, maar we merkten wel dat de tijd dat ons zoontje wakker kon zijn steeds gelijk was (rond 6 maanden was dat ongeveer 1,5 uur). Ook merkten we vanaf ongeveer 3 slaapjes dat de slaaptijd in een ritme kwam. Hier hebben we verder niets aan gedaan. Dit ging vanzelf. De voorspelbaarheid maakt een ritme makkelijk. De hoeveelheid voeding liet ik door mijn zoontje bepalen en als jouw meisje zo weinig drinkt overdag zou ik dat ook bij haar zo proberen. Het duurde bij ons ongeveer een week voordat we verschil zagen.

Over het afwijzen van de fles vroeg ik me af of jullie al eens een snellere of langzamere speen hebben geprobeerd.

Deel Deze Pagina