Schoenen drama!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Diesel82, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Hoi Dames,

Vandaag de eerste paar echte schoentjes voor onze dochter gekocht, maar wat een drama. Zowel het passen als het nu aantrekken. Ze begint hard te krijsen en houdt niet op totdat de schoenen uit zijn. Herkent iemand dit en wat kan ik hier het beste aan doen om ze wel haar schoentjes te laten dragen?

Bedankt!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

vraag 1: zijn ze goed opgemeten, je hebt namelijk ook breedtematen en niet alleen lengtematen?

Aan schoenen moeten kinderen ook gigantisch wennen het is toch een heel ander gevoel dan blote voeten of zachte slofjes. Mijn dochter werd er in eerste instantie ook niet heel blij van en het duurde even voordat ze het prima vond. Vabaf toen heeft ze ook niet meer gehuild dat ze ze aan moest.

3. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Nee, niet herkenbaar... Maar voordat wij schoentjes kochten, kreeg ze altijd leren slofjes aan (ook binnen), want wij hebben laminaatvloer, en die slofjes zijn anti-slip, ze was het dus al gewend.

Als je al schoentjes hebt gekocht, misschien spelenderwijs mee omgaan. Dus laten zien, mee laten spelen, aandoen bij een knuffelbeer etc. Dan eens proberen om bij haar aan te doen, en wilt ze dat niet... Dan niet dwingen. Dat werkt averechts (iig bij onze dochter), dus de volgende dag weer opnieuw een spelletje ervan maken. En, altijd voor het naar buiten gaan de schoentjes aandoen, zodat het echt een gewenning wordt.

Succes ermee.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    off topic met excuses
    yolanthe: breed maten? waar koop je dan brede schoentjes?

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik weet er ook niet alles van, maar had bij een schoenenwinkel Gattino schoenen gekocht. Elke keer als mijn dochter ze aan moest van mij werd ze boos, ik ging ervan uit dat ze ze niet mooi vond en niet zo moest zeuren. Toen ik er een paar wilde hebben in een andere schoenenwinkel vertelde ze dat Gattino smalle schoenen zijn en mijn dochter bredere voetjes en ze dus echt niet lekker zaten (voelde me toen heel schuldig naar dochter toe dat ik haar een zeur had gevonden). In de 1ste winkel kom ik dus nooit meer, was een gewone schoenenwinkel hier in het dorp.

Ze heeft nu 2x hush puppies gehad en die zitten wel lekker. Haar eerste schoenen waren van Van Haren (Elephanten) en die zaten haar ook goed behalve dat ze er even aan moest wennen (in de winkel en thuis ook nog een paar keer).

6. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ze moeten wennen aan het aantrekken van schoenen. De voet wordt er in eerste instantie niet goed ingedaan door de kleine zelf omdat ze nog niet weten dat dat moet. Je moet er even doorheen.

De bardossa schoentjes met vetertjes (& flexzool) zijn makkelijk om te oefenen bijvoorbeeld. Die kun je namelijk heel wijd maken zodat je kan helpen met de voet goed in de schoen te krijgen.

Geduld hebben tot ze het snappen dus is mijn ervaring!

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hush pup ja! ik heb in dolci's gezien leken mij ook breed inderdaad.bedankt!

Deel Deze Pagina