Mijn zoon maakt altijd de lakentje en dekentje los en kruipt naar boven. beddengoed ligt dan bij de voetjes!!hij wil niets op zich en lig altijd op zijn buik! Is dit onveilig?? Hij kruipt er nooit onder dit doet hij al vanaf de geboorte en is nu 15 maanden. Hij ligt in slaapzak maar alleen is dat te koud in ons koude huissie. hoe strak ik het instop helpt echt niet hebben meerdere dat en hoe doen jullie dat?
Een dikkere slaapzak. Dikke warme pyama in de slaapzak. Zo deed ik het tenminste. Hier ook een buikslaper die het hele bed doorging.
maar lakentje/dekentje dus zo niet onveilig? want hij heeft 4 seizoen slaapzak maar heeft echt dekentje!
een goede dikke slaapzak en ze blijven wel warm hoor. hier is het 13 graden in het kamertje en ze voelt lekker warm aan. hoe weet je dat hij het koud heeft?? koude handjes zegt bijv. helemaal niets he. in het nekje voelen. als dat warm is dan heeft hij het ook lekker warm. is het klam dan is het te warm. is het koud dan heeft hij het ook koud. maar als ze het echt koud hebben dan laten ze dat wel merken. dan worden ze wel wakker of gaan huilen.
Ja maar als hij het dekentje aftrapt, heeft ie hem misschien niet nodig? Losse dekens weet ik niet of dat veilig is. gevoel zegt van niet eigenlijk...
Losse dekentjes worden zeer afgeraden. hier ook buikslaper en kroop met 6 weken al onder dekentje uit. Vanaf die tijd in de slaapzak. afhankelijk van de temp dik of dun. heeft het altijd warm zat als je hem in zijn nekje voelt. Wel altijd koude handjes. echter sinds een 3 maanden geleden stopt hij zijn handjes onder zich in dus nu zijn ze niet meer koud