schoenen en lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tweeling, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hoe zit dat nou met schoenen dragen en net de eerste stapjes doen?

ze kunnen het beste op sokken of blote voeten lopen toch?
    een winkelier zei tegen mij dat ik gewoon de schoenen aan moest doen dan leren ze sneller steviger te lopen...klopt dit?

wat ik trouwens ook dacht is krijgen kinderen geen last van hun voeten als ze nieuwe schoenen hebben gekregen?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Je kunt het best schoenen die wat steviger zijn als ze 6 weken goed zelfstandig kunnen lopen. Een stevige schoen ondersteunt de babyvoet anders té goed, waardoor de pezen en de spieren weinig hoeven te doen en zich niet goed ontwikkelen.
    Tot die tijd gewoon van die leren slofjes/zachte schoentjes, blote voetjes of sokjes.

Misschien is het even vreemd met nieuwe schoenen om te wennen, maar als ze last krijgen van hun voetjes, passen ze niet goed. Ik geloof dat zelfs 70% van de kinderen geen goed passend schoeisel draagt. Niet altijd met opzet hoor, maar kinderen klagen minder snel over knellende voeten, omdat hun kraakbeen nog makkelijk vervormbaar is en minder pijn doet. En veel ouders vergeten dat je naast de juiste lengte ook de juiste breedte moet hebben. Ik ben pedicure geweest, dus vandaar al deze voetenpraat ;) .

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Ik heb mijn dochter vrij lang op sokken/slofjes laten lopen; nu heeft ze wel echte schoenen (ze loopt nu ruim 2 maanden) maar binnen doe ik die vaak toch snel weer uit. Niet omdat ze er last van heeft, maar omdat het me lekkerder lijkt (doe zelf ook snel mijn schoenen uit binnen)

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wij hebben vrij snel stevige schoentjes gekocht. Deze gebruiken we enkel buiten, want na twee paar zootjes in een maand te hebben versleten, vond ik het genoeg.
    Verder loopt hij overal lekker op blote voetjes. Ik merk ook dat hij op schoentjes een stuk slechter loopt.

5. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    hier loopt elise op stevige schoentjes buiten daar loopt ze prima op maar binnen doe ik ze meteen weer uit dan looptze op haar sokjes of blotte voetjes! ze loopt pas 3 weken echt goed!

6. Dushi

Dushi Niet meer actief

Vera loopt sinds ze 13 maanden is en thuis loopt ze op blote voeten.

Voor buiten heeft ze Bardossa schoenen met een flex zool.

Ze loopt nog niet veel buiten, maar zo af en toe een stukje los 8)

Bij de opvang doen ze ook snel haar schoentjes uit, maar vanaf morgen waarschijnlijk niet meer. Dan gaat ze naar de peutergroep.

.

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris heeft ook leren lopen met schoentjes. Wel hele flexibele schoentjes, maar hij had ze meestal altijd aan. Ik vond het zelf erg koud (was in januari begin dit jaar) op de vloer en slofjes paste hem gewoonweg niet of ze vielen zo uit. Dus toen schoentjes aangeschaft...

8. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Dat heb ik dus ook. Mijn dochtertje loopt alleen nog maar langs de tafel, maar toch heb ik laatst voor haar schoentjes gekocht (wel met hele flexibele zool). Ze staat buiten in de speeltuin zichzelf ook op te trekken aan vanalles en nog wat en ik vond de laatste weken die leren slofjes toch wel wat koud. Zeker nu het frisser wordt buiten wil ik dat ze een warm schoentje aan heeft, ook in de wandelwagen. Binnen laat ik ze nu uit, alleen als we weggaan doe ik ze aan.

Deel Deze Pagina