Dat je kindje na het hebben van koorts, zichzelf niet is. Dat je kindje okal is er geen koorts meer, nog steeds een zieke indruk op je maakt. Mijn dochtertje van 4 maanden is duidelijk niet lekker. Ze is normaal gesproken een dametje die veel kletst, lacht en weinig tot niet huilt. Nu was ze in de nacht van zaterdag op zondag ineens ontroostbaar. Elke keer als we haar neer wilde leggen werd ze echt overstuur, dus heeft ze in mijn armen geslapen. Ze werd wel steeds overstuur wakker en huilde soms zelfs heel zachtjes in haar slaap(klonk wel heel schattig moet ik zeggen). Zondag haar temperatuur gemeten en die was tegen de 38 aan, 2 uur later 38 en weer 2 uur later 38.3. Heb haar toen op advies van mijn vader(arts) een zetpil gegeven. Zodra die begint te werken is ze weer helemaal haar vrolijk zelf. Maar goed ik vond haar toen ineens best koud, was haar temperatuur 36.1. Dus ik heb haar wat meer aangekleed(ze lag alleen in romper en dunne legging, heb haar een dikkere legging en sokjes aan gedaan). Ze begon langzaam weer huilerig te worden, en ja hoor tegen de avond had ze weer koorts. Maandag weer koorts die na een zetpil afnam en een huilerige dame die het liefts de heletijd bij je is. Drinken doet ze sinds maandag slecht, alleen de helft van haar fles en dan slaapt ze 3 uur. Plasluiers zijn minder vol en minder vaak. Dinsdag weer koorts in de ochtend en op verzoek van de ha ass. weer een zetpil gegeven. Drinken is nog steeds slecht en ze lijkt steeds minder zichzelf. De koorts komt na die zetpil niet meer terug. Wat mij in de war maakt, want ze is niet zichzelf, maar nu is dat niet meer aan haar temperatuur te zien. s'avonds is ze weer vrolijk tot we naar bed gaan. Ze valt eerst rustig is slaap en begint dan weer ineen overstuur te huilen. Na een tijdje van wiegen in mijn armen valt ze in slaap. Ik leg haar tussen ons in en ze slaap zo'n 15 min. en dan is het weer raak. Ze heeft geen koorts. Deze ochtend weer precies het zelfde........snap er niks van! Heb echt geen idee wat er met haar aan de hand is. Ze drinkt nog steeds niet goed en huilt veel, maar heeft geen koort meer. Heb haar lichaam bekeken(de dagen hiervoor ook) en daar is niets afwijkends aan te zien. Behalve dat ik het idee heb, dat ze wat is afgevallen. We moeten strx naar de ha, maar ben benieuwd wat en of hij iets gaat doen. Helemaal aangezien ze geen koorts meer heeft sinds gistermiddag. Ik maak me zorgen over haar, niet door de koorts, maar door het feit dat ze zichzelf totaal niet is!
heyhey... ik denk dat ze een griepje te pakken heeft ofzo. herken het wel van toen Max ziek was...zielig he! zou persoonlijk zolang de koorts niet boven de 40 komt geen zetpil geven. het lichaam verhoogd de temperatuur om het virus/bacterie te bestrijden en door de koorts kunstmatig weer omlaag te halen werk je dit proces dus tegen. lekker uit laten zieken, goed in de gaten houden en veel mamaliefde komt wel goed.