verlengen tijd van het wakker worden..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door juffie roos, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Mijn kleine man van 2,5 wordt steeds eerder wakker in de ochtend.
    Het was altijd kwart voor 7, maar nu dus al kwart over 6.
    Bij zijn vader (co-ouderschap) wordt hij half 8 (soms zelfs 9 uur) wakker. (heeft wel een rolluik dus is donkerder)
    Wat ik nu doe als hij zo vroeg wakker wordt: om de 10 minuten heen gaan en zeggen dat het nog geen ochtend is en dat hij moet gaan slapen. Dit werkt slecht :(
    Nu zat ik te denken aan zo'n slaaptrainer (aapje wiens ogen open gaan om een bepaalde tijd)

Wat doen jullie om je kleine wat langer te laten slapen in de ochtend?

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Slaapt ie nog tussen de middag? Zoja dan zou ik hem korter laten slapen tussen de middag.

Hier was zoontje ook een tijdje erg vroeg wakker en heb hem gewoon in bed gelaten toen sliep hij nog in zijn ledikant, ben er niet heen gegaan, duurde een paar dagen en toen sliep hij weer wat langer omdat hij wist dat ik zo vroeg niet kwam. En idd anders een slaaptrainer proberen.

3. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Heb ook geprobeerd niet te reageren... maar hij gaat zo roepen...mama, goeiemorgen :D bijna niet te negeren...
    Nu slaaptrainer besteld...ben benieuwd..

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wij hebben hier de slaaptrainer, maar als meneer wakker is is ie wakker ;). Maar wij komen gewoon niet eerder dan dat het aapje wakker is. Het leverde 2 dagen strijd, en nu snapt ie het. Slaapt het aapje nog, mag ie even blijven spelen in zijn bed. Wij gaan dan ook niet naar hem toe.

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Wij hebben een Nijntje slaaptrainer. Als ze eerder wakker wordt dan Nijntje zegt ze "Nijntje slaapt!", maar wil ze alsnog bij ons in bed ;) Ik hoop dat ze het een keer gaat snappen, maar ze heeft momenteel een fase dat ze ook midden in de nacht wakker wordt en niet meer in d'r eigen bed verder wil slapen...

In jouw geval zou ik eerst donkerder gordijnen proberen, aangezien dat bij zijn vader ook helpt.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    verduisterende gordijnen maken?

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben een kidsleep wekker en ze weet dat ze voordat die op dag springt, niet haar kamer af mag. Ze zit wel liedjes te zingen ofzoiets, meestal is ze om zes uur wakker..

8. adi

adi Niet meer actief

Ik hoor het zoveel om me heen de laatste dagen.. Mijn kinderen zijn echte uitslapers, als ze om 8 uur wakker worden is over het algemeen bijzonder vroeg.
    Maar zelfs mijn dochtertje loopt sinds 1,5 week rond 6/ 6.30uur rond door het huis. We weten niet wat ons overkomt hahaha..

En toen las ik ergens.. zomertijd komt eraan. Dus de tijdstip dat je kind wakker wordt (en het dus licht is), is straks met zomertijd gewoon een uur later :)

9. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Wij hebben zonsverduisterende rolgordijnen en sinds gister dek ik de kiertjes af met een handdoek en prompt vanmorgen moest ik haar wakker maken, toeval?;):D

10. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier t zelfde. Hebben n nachtlampje op tijd op.dr kamer, en gezegd dat ze pas uit mag als t lampje aan is. (kan ook andersom, dus pas als hij uit is). Sinds dien komt ze mooi om 7u pas dr bedje uit.

11. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Denk dat wij een langslaper hebben. Ons meneertje lag vandaag tot ruim 9.00 uur, diep onder de wol gekropen.
    Hoor ook bij vrienden tijden van 6.00 uur maar dat komt bij ons gelukkig niet zo heel vaak voor. Eerder dat ie tussen ons in kruipt en verder slaapt.
    Merk bij beide kids van ons dat ze erg van de warmte houden. warme pyjama of slaapzak kan ook nog weleens net een uurtje schelen smorgens.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een kidsleep en dat werkt prima. De eerste keer 's avonds even verteld wat de bedoeling was. (In bed blijven als het konijntje slaapt, als het konijntje wakker is mag je naar het bed van papa en mama.) Dat ging meteen goed. In de eerste week heb ik hem 1x teruggestuurd. En hij is nog een keer geweest om mijn een kus te geven en "mama is lief" te zeggen en vervolgens zonder dat ik iets had gezegd, terug naar bed te gaan. Zo schattig. Maar hij komt nooit meer eerder.
    Hij heeft even een periode (paar ochtenden) gehad dat hij vanuit bed ging roepen. Toen hebben we een paar avonden met het naar bed brengen gezegd, dat als het konijntje nog slaapt dat hij zich dan moet omdraaien en z'n ogen weer dicht moet doen. Na een paar ochtend hoorde ik hem een keer toen hij te vroeg wakker werd: "Konijntje slaap. Ik draai mij om en doe mijn oogjes dicht."

Volgens mij vind onze zoon het zelf ook wel prettig zo. Als we 's avonds een keer vergeten hem aan te zetten, ligt hij ons door de babyfoon te roepen dat het konijn nog aan moet. Het geeft hem ook duidelijkheid. De ene keer kwam hij z'n bed uit en kreeg hij te horen dat hij terug naar bed moest. De andere keer mocht hij er wel uitblijven. "Te vroeg" zegt een kind dat nog niet kan klokkijken natuurlijk nog niet zo veel. Nu weet hij ook precies wanneer wel en wanneer niet.

13. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hier de babyzoo trainer. (De olifant versie :p)
    Hier word hij wel wakker voor de wekker, maar hij blijft op zijn kamer tot de olifant zijn ogen open heeft.
    Maar 7.15 is altijd wel het geval... Jammer genoeg...

14. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier gewoon een lichtje op tijdschakelaar. Is het lichtje niet aan, dan moet ze stil blijven en proberen nog te slapen. Is het lichtje aan mag ze mama roepen

15. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat de kamer donkerder maken het beste helpt. Dat lijkt me immers de oorzaak van het probleem. Het is nu eerder licht en bij je ex slaapt ie wel langer. Dus nogal voor de hand liggend.

Mijn dochter heeft precies hetzelfde trouwens. Eind van de maand krijgen wij ook rolluiken als het goed is. :)

16. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Mijn ex heeft een rolluik en dat kan ik niet betalen.
    Ik heb wel verduisterende gordijnen maar die kiertjes he.
    Misschien extra rolgordijn...
    Krijg vandaag of morgen die kidssleep..hoop dat dat wat is.
    Hij slaapt nog in ledikant dus kan er niet zelf uit. Maar binnenkort toch aan juniorbed.
    Verder denk ik dat de aankomende zomertijd ook een rol speelt...maar t is al zo snel...:(
    Nou, ben benieuwd...

Deel Deze Pagina