Mijn mannetje is zo driftig, en het lijkt alleen maar erger te worden. Hij wil alles wat hij niet mag, en als je het afpakt wordt hij toch een partijtje driftig! Ook een alternatief geven helpt niet, hij wil DAT en DAT alleen. Het meeste hebben we al opgeruimd. Hij gooit zich achterover in de stoel, krijst gilt en helemaal overstuur. Negeren doe ik wel, maar ik vind het steeds moeilijker om rustig te blijven. Hoe pak je dit gedrag het snelst aan?
Zoals je nu doet, hoe moeilijk dat ook is. Volhouden! Hij zal moeten leren dat 'nee' echt 'nee' betekent. Het ene kind heeft daar meer tijd (en herrie ) voor nodig dan de ander, dus ik kan je niet zeggen hoe lang dit duurt. Maar ook jouw kind kan dit gewoon leren hoor! Kun je hem even in de gang zetten ofzo, als je zijn gegil echt even beu bent? In ieder geval een plek waar hij niks kan uithalen en duidelijk voelt dan hij even apart wordt gezet als hij zich zo gedraagt.
idd, mijn zoontje heeft dit ook wel heel even gehad, maar hierbij is het juist het aller aller belangrijkst dat je NOOIT toegeeft. dan hebben ze je door en weten ze, als ik door blijf drammen krijg ik mama op de kast. Vooral niet laten merken dat het je wat doet als hij zo schreeuwt... ze zijn zoveel slimmer dan je denkt! ga gewoon iets anders doen, zodat hij ziet dat hij echt geen kans maakt. Opruimen, stofzuigen, was doen... hem even in zn sop gaar laten koken Is heel normaal deze fase, ze gaan gewoon testen hoe ver ze kunnen gaan en als jij toe gaat geven heeft hij jou straks onder de duim ipv andersom tis lastig he, ik vind het ook moeilijk hoor als sam soms zo schreeuwt, maar je merkt echt als je even doorzet dat ze ineens stoppen en denken, oh, ik krijg echt mn zin niet. Veel succes liefs Muis
Hier ook de 11 maandensprong. Ze is niet zo driftig als je jouw zoontje beschrijft maar oei oei wat kan ze dreinen. Ik ga nu als ik haar iets verbiedt naast haar zitten gezicht op gelijke hoogte dan zeg ik "kijk eens naar mama" en dan op strenge toon "dat mag niet" en daar reageert ze best wel rustig op moet ik zeggen. En voor de rest negeren hoe moeilijk dat is en verder proberen zo consequent maar rechtvaardig mogelijk te zijn. Wij hebben hier het motto "wat vandaag niet mag, mag morgen en overmorgen ook niet". Ze zijn best heel slim op deze leeftijd. Niet dat wij onze dochter drillen maar ze is gebaat bij duidelijkheid merk ik
onze kleine man begint er nu ook een beetje mee... Maar inderdaad gewoon iets anders aan bieden, en negatief gedrag negeren. En vooral dan met je eigen bezigheden verder gaan! Als hij weer normaal kan doen eventueel eventjes samen spelen, en dan kan hij daarna daar mee door gaan. Ik zou persoonlijk niet alles opruimen waar hij niet aan mag zitten. Hij moet maar leren dan nee ook nee is. Anders moet alles straks opgeruimd worden... Succes!
Grappig ik vertelde net tegen mijn man dat onze kleine man echt een driftkikkertje wordt als ik hem weghaal bij de spullen waar hij niet aan mag zitten. Maar zo te zien is het echt de leeftijd en 'hoort' het bij de 11 maanden sprong. Ik lees mee met de tips! groet, marykay
hahaha ,dat blijven ze nog wel aanhouden hoor... je praat al erover , nu hij 10 maand is , wacht maar tot ze 1.5 jaar zijn !!!