kleuter moet neusdouche gaan gebruiken HELP!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamzie, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi allemaal,

Owen ( 5 jaar, autisme, verstandelijke beperking ) is gisteren bij de KNO arts geweest.
    We moeten nu elke dag zijn neus gaan spoelen met een neusdouche. En dit moet dan 1 maand lang.

Maar geen idee of dit gaat lukken. Hij heeft autisme en begrijpt niet alles. Mentaal is ie ongeveer 2,5 jaar.
    Graag tips hoe jullie bij een peuter van 2,5 jaar een neusdouche zou gaan gebruiken en hoe dat uit te leggen.

alvast bedankt!

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    he? dat is zelfs voor een volwassenen moeilijk. ik zou aan de huisarts vragen. misschien kan het met een spray? ik heb geen tips. het spijt me.

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ja hij moet ook een spray gaan gebruiken tegen allergieen.

Ze hopen zo dat hij beter gaat ademhalen. Hij heeft namelijk slaap apneu. Eerste keuze is dan om neus en keel amandelen te verwijderen in de hoop het zo beter te laten worden. Maar doordat hij een syndroom heeft en daarbij alles slap is enzo is een operatie best riskant. Laatste keer dat ie onder narcose was stopte hij totaal met ademhalen en moest toen aan de beademing. Daarom wil de kno arts eerst dit proberen en als dat niet werkt dan toch operatie.

Dit ook omdat ie veel last van allergieen heeft en astma. Zijn amandelen zijn dan weer erg vergroot en een week erop zijn ze weer normaal en dan paar dagen later zijn ze weer enorm vergroot enz enz. En dat kan dus ook zorgen voor slaap apneu

4. tuc

tuc Niet meer actief

Oei...hier een peuter van 2,5...ben bang dat het drama zou zijn. Maar ligt compleet aan het kind want mijn oudste liet op die leeftijd alles toe.

Ik zou het eerst leuk proberen...bij een favo knuffel voor doen...dan iets als beloning in het vooruitzicht stellen en als niks werkt...dan maar even flink doorpakken met zn tweeën:(

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    zou dit geen goede optie zijn ?
    dit gebruiken wij al vanaf 1 jaar oud bij onze kleinehttp://www.kidspharma.be/verstopte-neus-baby/967-physiomer-sinus-neusspray-135ml.html

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik hoop het lukt. kan ook heel makkelijk gaan. je moet het een keertje proberen en kijken hoe het gaat. en ja eerst met de knuffel enzo. heel veel succes!

7. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    voorbereiden eerst op een knuffel of zo. En dan net als bij tandenpoetsen elke dag op de zelfde wijze. ondertussen bv tot 10 ellen ogf een liedje zingen zodat hij weet hoelang het duurt.

Mijn zoontje heeft ook slaapapneu tgv grote ontstoken amandelen. Deze kunnen niet verwiijderd worden ivm verkort gehemelte. Hij heeft 2 jaar onderhoudsdosering antibiotica gehad en zijn net sinds 3 weken gestopt. Hielp hier super en was ook geen belasting voor ons zoontje. Medicatie slikken gaat prima

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Sprayen gaat hier eigenlijk wel goed, maar hoe zo'n douche zou gaan.... Toch maar proberen, het ligt er waarschijnlijk aan hoe het bij hem voelt of het succesvol is de volgende keer. Op een knuffel voordoen, zou hier in ieder geval niets uithalen, als kinderen zelf geen fantasiespel hebben, leggen ze die link ook niet als je het voordoet. Maar misschien werkt dat bij Owen wel? Wat hier soms wel helpt bij dit soort dingen, is om overdreven enthousiast te doen na afloop, want dat vindt onze knul leuk, maar dat werkt dus alleen als hij het niet supervervelend vindt, anders overheerst die vervelende associatie.

9. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    #9 Suzzert, 29 mei 2015
    Laatst bewerkt: 29 mei 2015
    Heb je pictos in huis? Doormiddel van pictos het helemaal uitleggen stap voor stap en daarna over gaan naar het doen met behulp van de pictos?

Dus, picto 1 van een neus, hem laten zien en dan zijn neus ff benoemen en aanwijzen. Picto 2 de neus douche enzovoort

Edit: zat net te denken dat dit misschien nog te lastig is voor hem.

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Bedankt voor het meedenken allemaal!!

Ik ga het iig eerst even bij mezelf proberen. Dan weet ik hoe het voelt en hoe het gaat.

Owen begrijpt wel picto's. Maar het rottige is is dat hij niet aangeraakt wil worden. Alle aanrakingen doen hem pijn. Haren knippen hebben we 4 man nodig om dat voor elkaar te krijgen.
    Daarintegen vind ie het wel weer goed als de dokter naar zijn longen luistert en in zijn keel kijkt.

Ik heb er echt een hard hoofd in maar goed, we gaan het toch maar eens proberen dit weekend :)

11. penseel

penseel Niet meer actief

En laten stomen met die vic.s in de douche bijvoorbeeld ?
    Zo als jij het opschrijft lijkt het een ware worsteling te gaan worden elke dag.

En met stomen komen je holtes ook vrij.

12. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja, kunnen we ook doen. Maar ik denk dat de KNO arts een neusdouche wilde zodat elke dag alle pillen ed wat allergie veroorzaken uit zijn neus wordt verwijdert. En dan een anti allergie neusspray er achteraan.
    Ik weet niet of met stomen hetzelfde resultaat wordt bereikt als met een douche........

13. penseel

penseel Niet meer actief

Ik ook niet maar je moet toch wat. Als het echt niet lukt de kno arts bellen?

Deel Deze Pagina