Als we straks verhuisd zijn dan hebben we een quooker cube, er komt dan behalve kokend water, ook gekoeld water en bruisend water uit de kraan. Nu halen we vaak voor mijn schoonmoeder een fles Spa Touch, zelf vind ik dat ook wel lekker afentoe. Nu zoek ik dus eigenlijk een manier om dat zelf te kunnen maken, iemand tips? Ik zoek dus niet een siroop met zoetstoffen, zelf kan ik daar niet goed tegen en mijn schoonmoeder heeft liever zonder zoete smaak en gebruikt al voldoende zoetstoffen (ze eet koolhydraatbeperkt zodat ze geen medicatie hoeft te gebruiken voor haar diabetes type 2). Elke keer als ik denk wat te hebben gevonden, zit er toch stevia in ofzo. Alleen van sodsastream heb ik wel wat gevonden volgens mij, maar dat zijn beperkte smaken, maar ik ben dus wel nieuwsgierig of iemand daar ervaring mee heeft? Misschien kun je ook wel gewoon smaakstoffen gebruiken die je door eten/baksels kunt doen, maar aangezien ik daar ook niet echt ervaring mee heb, kan ik dus wel tips gebruiken .
Ik gooi in mn water vaak een paar druppels citroensap uit zo’n geel flesje. Pept het net een beetje op. En daar zit verder niks in, behalve citroen of limoen.
Je zoekt dus wel smaakstoffen in een flesje zonder stevia en suiker. Ik denk dat ik zou kijken naar recepten met vers fruit. Citroen, limoen, framboos, aardbeien. Misschien kan munt ook wel
Op Facebook krijg ik vaak reclame voor waterdrops. Daar zit sucralose in volgens de site(geen suiker of stevia) Heb ze zelf nog nooit geprobeerd
Die vond ik ook, maar ik heb van 1 de ingredienten bekeken en daar zat wel stevia in. Maar sucralose is ook een zoetstof natuurlijk, dus valt dan alsnog af.
Daar zit suiker in. Dat heb ik wel voor mezelf, van die lekkere siropen van mr fitzpatrick, maar dat mag mijn schoonmoeder niet, ik zoek vooral iets voor haar.
Dat is een goede tip. Hoewel ik inmiddels heb gelezen dat die lipton vooral een marketing truc is, je kunt ook gewoon normale kruidenthee en zelfs gewone thee (die moet wel lang trekken in koud water) gebruiken blijkbaar. Ga ik zeker proberen, heet “cold brew” thee. Bij kruiden/fruit infusies is 5 minuten trekken blijkbaar genoeg.
Ik vind die Lipton cols infuse erg goed werken. Ik laat het geen vijf minuten trekken (veel te sterk) en je kunt er ook prima meer dan een halve liter smaak mee geven.
Citroen limoen en munt Watermeloen met munt Appel met een kaneelstokje Aardbeien met basilicum Komkommer Framboos en blauwe bes en zo kun je natuurlijk enorm veel smaakjes maken. Ik pak meestal een grote kan en die vul ik gewoon bij met water. Het fruit en de kruiden blijven behoorlijk lang hun smaak afgeven.
Ik wilde zeggen, ook niet handig, want dan moet ik altijd verse dingen in huis hebben, maar zoiets kan vast ook prima met diepvriesfruit, dus zeker handig met een goede voorbereiding