Opzien tegen mama-dag: herkenbaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RoAn1981, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik schaam me er eigenlijk hartstikke voor maar: ik zie de laatste tijd echt enorm op tegen de dagen dat ik met onze dochter thuis ben (de ene week 1, de andere week 2 dagen). Het is helemaal niet veel, maar ze zit nu in zo'n fase dat ik haar zo moeilijk vind. Ze wil niets, jengelt voortdurend, slaapt veel korter en is gewoon bozig. Vooral naar mij toe, bij mijn man is ze veel rustiger. Bij mij is het schoppen en jengelen op het aankleedkussen, bij hem aanmerkelijk minder. Ze lacht ook veel meer naar hem. 's Nachts is ze weer enorm aan het spoken waardoor ik ook enorm moe ben. Gister dacht ik echt: ze vind mij gewoon niet leuk. En ik doe zo mijn best... En ik weet heus wel dat dat mijn ding is, dat ik haar daar niet mee mag opzadelen, maar man, wat vind ik het pittig momenteel. Ik denk nu al: wat gaan we in hemelsnaam morgen de hele dag doen? Heel veel is hier gesloten vanwege de carnaval, en bovendien doet ze nog 2 slaapjes, en krijgt ze nog 4 flessen waardoor ik toch een beetje tijdsgebonden ben.
    Herkennen andere mama's dit?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    ohh heeeelll herkenbaar! denk dat er stiekum heel veel ouders zijn die liever werken dan thuis zijn soms! hifi
    en zeker als je kindje ook karakter heeft is het moeilijk daarmee om te gaan!
    probeer lekker een stuk te gaan wandelen of juist lekker een pyjama dagje thuis te houden...

3. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Herkenbaar, zeker als hij in een moeilijkere periode zit of ik gewoon te moe ben. Mij helpt het altijd om iets te plannen voor de namiddag, al is het maar gewoon een wandelingetje, naar de bakker, naar de paardjes kijken, ...

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.262
    16.645
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hmmm herken het niet.
    Wel dat het soms wat moeizamer gaat en dat ze meer claimt.Ik ga dan lekker de deur uit en dat geeft voor ons allebei voldoende afleiding.
    Probeer de negatieve spiraal te doorbreken.Voor je het weet zijn ze groot en zou je willen dat je meer had genoten.

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Haha herkenbaar! Ik zit nog met mama-weken hhi.. ben blij als ik straks weer kan werken, ene week 2 dagen andere week 3 dagen, niet alleen maar mama en huisvrouw zijn :D Tuurlijk vindt ze jou hartstikke leuk!! Het wordt mooi weer dacht ik, lekker wandelen ofzo?? Anders knutselen ofzo haha.. daar kijk ik wel naar uit. Hier is het luier, fles, knuffelen, slapen en dat de hele dag door :p ik heb altijd al gezegd, doe mij direct maar een peuter, vind ik veel leuker..

6. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jammer dat je nu op het moment niet zo kunt genieten.

Als mijn mannetje zulke fases heeft dat niets eigenlijk goed genoeg is gaan we vaak:
    - even wandelen, hij in de wandelwagen en dan geniet hij wel. We gaan naar de bakker, of even naar de supermarkt, of even naar de hertjes, of een rondje door het bos. Zelf ben je er dan ook even lekker uit.

-Lekker lang in bad laten spelen is ook altijd erg leuk op zulke momenten.

-Gewoon een beetje door de tuin hopsen, even in de schommel, twee keer van de glijbaan, even met de bal gooien en dan weer naar binnen.

- Rondje op de fiets.

En het is een fase, dus het wordt weer beter!

Hopelijk kom je weer wat aan het genieten toe, want het is zo leuk.

7. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Ik ga deze week van 1 mama dag naar 2 mama dagen, nu mijn man weer fulltime gaat werken (hiervoor ieder 1 dag met ZL).

Ik vind mijn mamadagen een rijkdom en een zegen. Ik geniet van mijn zoon (doen ook veel leuke dingen samen zoals zwemles etc) en dat ik niet hoef te werken... maar om 17:00 ben ik echt helemaal afgedraaid en kijk ik steeds naar de deur om te kijken of mijn man al thuiskomt.

Omdat mijn zoon nog altijd niet doorslaapt, slaap ik meestal smiddags met hem mee waardoor ik geen 'me' time heb, of ff lekker kan poetsen. Ik kom daarmee vaak in de knel in mijn drang naar de perfecte huisvrouw, moeder en partner te zijn, maar je kan niet alles hebben.

Ik heb wel de deal met mijn man gemaakt dat wanneer ik 2 dagen voor ZL zorg, hij in het weekend meer met ZL onderneemt zodat ik eens ff rustig kan zitten... of de badkamer poetsen.

Ik vind het best pittig die meerdere rollen van mama, werknemer, partner en mezelf zijn.

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik zag er tot een tijdje terug ook steeds zo tegenop. Maar heb besloten om er gewoon vaak op uit te gaan met mijn dochter. Ik ga nu vaak 2x op een dag naar buiten, vaak ook niet heel lang hoor maar net genoeg voor wat afleiding.
    Wij waren vanmorgen om 09.00u uit bed. Na het ontbijt, aankleden etc. zijn we rond 10.30u even naar buiten gegaan. Boodschappen gehaald en klein extra rondje gelopen (voor de verandering wilde madam in de wandelwagen dus kon lekker stukje doorstappen voor mezelf). Bij thuiskomst heeft ze even boekje gelezen op de bank en wat gespeeld terwijl ik wat in huis deed en hebben we nog even samengespeeld. Om 12.30u zijn we gaan lunchen en daarna heb ik haar op bed gelegd.
    Ik verwacht dat ze rond 15u wakker wordt. Dan weer aankleden, wat drinken en wat fruit en dan fiets ik rond 15.30/15,45u weer met haar naar de bibliotheek waar we zo'n half uur tot een uur blijven hangen. En als we thuiskomen is het dan alweer tijd om eten te koken.
    Vliegt voorbij zo een dag en dan hebben we niet eens iets bijzonders gedaan!

9. Lien81

Lien81 Actief lid

5 jul 2006
    250
    0
    0
    Dit soort periodes blijf je houden denk ik. Soms vliegen de weken voorbij en dan heb ik er ook weken tussen zitten waarbij ik de uren van de klok kijk. Veel naar buiten gaan (ook met slecht weer) is dan een geode oplossing. Dochter vindt het daarnaast ook wel leuk als ik in huis bezig ben. Ben ik aan het soppen, dan geef ik haar een droog doekje om mee te helpen. Als ik aan het stofzuigen ben heeft zij een eigen stofzuigermondje om mee rond te stappen. Jouw dochter is daar nu waarschijnlijk nog een beetje te klein voor.

En daarnaast: af en toe even laten huilen of razen hoort er ook bij hoor! Ik ben zelf ook niet de hele dag door even blij, dus mijn kind hoeft dat ook niet te zijn.

10. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    We hebben geen bad, geen tuin, en ze kan nog niet zelfstandig zitten dus op de fiets wordt niets. Snap je dat ik af en toe met mijn handen in het haar zit :D

11. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Bedankt voor alle reacties! Ik realiseer me ook dat ik moet genieten, want deze tijd komt niet meer terug, maarja, genieten kun je niet afdwingen..En daarbij komt dat ze nu net in zo'n fase zit van net niet: te groot om lekker de hele dag bij je te knuffelen en te tukken, maar nog te klein om op de fiets mee te kunnen of te knutselen ofzo.

12. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Als je geen bad hebt: Onder de douche in een flexibele wasmand en daarin een badring (omdat ze nog niet zelfstandig kan zitten).. Zo doen wij het ook, ook al hebben we een bad! Ukkie vindt het geweldig! Paar badeendjes en we horen haar niet meer..

Verder veel naar buiten ja.. Rondje wandelen of even om boodschapje.

Misschien langs familie/ vrienden..

Babyzwemmen..
    Maar vooral proberen te blijven genieten!

13. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    #13 IngridE, 3 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2014
    Op mijn mama dag hadden we altijd een les/clubje:
    - met 5 weken: baby massage
    - met 3 maanden: baby zwemmen
    - met 1 jaar (maar kan hier al vanaf 6 maanden: muziek op schoot.

Kost wel allemaal geld, maar ik vond het erop uit zijn, lotgenoten contact (ik bedoel andere mama's :D) het allemaal wel waard.

Verder wandelen wij hier zeker 2x per dag ergens heen, de ene keer naar de glasbak (half uur heen, half uur terug), dan een lekkere lunch halen bij de super (20 mins heen, 20 mins terug).

Ook probeer ik afspraken te maken met mede mama's (van ZP), ging Stijn voor het eerst (gratis) naar de binnenspeeltuin toen ie kon kruipen met 6 maanden én heb ik de afspraak met mijn man dat als ik Stijn 'heb', ik de auto ook heb, zodat ik weg kan waarheen dan ook.

Nogmaals, herkenning alom ;).

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.262
    16.645
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Misschien is baby zwemmen een idee?
    Zijn ze lekker moe en dan zal ze zeker slapen.

15. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    tja op zich soms wel herkenbaar hier, maar meer omdat mr nog geen nacht heeft doorgeslapen en we er tig keer uit kunnen waardoor ik overdag al helemaal op ben.
    als dochter van bijna 3 dan ook nog in een neeee bui is dan zie je ieder uur vooruit kruipen.

wellicht is er bij je in de buurt muziek op schoot, gaven er al meer aan en dat is echt leuk om te doen, heb t met dochter gedaan en doe het nu met zoon ook , niet meer op les , weet al de liedjes etc nog uit mn hoofd.

ga een rondje lopen, langs bokkentuin/eendjes etc.
    even boodschappen doen, bij familie/vrienden op de koffie

en als de kleine straks kan zitten dan lekker mee op de fiets.

16. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk 4 dagen en mijn man werkt op zaterdag, dus ik heb 2 mama-dagen en ik vind ze echt heerlijk. Ik herken wel wat je zegt dat je nog niet veel kunt doen met ze (mijn zoontje is bijna 6 maand).

Wat ik meestal doe:
    - mamma café
    - even naar de stad
    - wandelen met de hond (zoon in de draagzak), dan een flinke wandeling, gedeeltelijk in het bos.
    - langs een vriendin/moeder/zus/nicht
    - nu ook opgegeven voor muziek op schoot, dat begint in april.
    Man heeft de auto mee naar werk, dus gaat overal lopend heen. altijd met zoon in de draagzak, vind ik ook erg gezellig, onderweg vertel ik wat ik allemaal zie en zing liedjes.

Deel Deze Pagina