Boys boys boys!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door roever, 28 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

roever Niet meer actief

Hoi!

hier trotse moeder van 3 boys!
    4, 2,5 en 1

op zoek naar andere boys moms :)

men, hoe jullie de dagen door komen?

momenteel word ik echt mega flauw van alle beuk en duw en stoeispelletjes...
    Maar wil het ze ook niet perse ontnemen... gezien ze gewoon het “nodig” hebben lijkt me.

dus, kom maar op met jullie leuke verhalen en activiteiten etc!
    :D
    En gewoon lekker kletsen

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.238
    28.235
    113
    Hier 2 boys maar heel anders dan jouw boys denk ik? :D

Mijn peuter (net 3) is een nerd , die zit het liefst de hele dag met zijn neus in de boeken.
    En mijn baby (ruim 4 mnd) is een baby .. die is vooral druk bezig om een speeltje in zijn mond te krijgen, rollen en zitten :o:

roever vindt dit leuk.
  3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik was nog van plan om een zand en watertafel in elkaar te knutselen van wat pallets. Zand en water doen het goed. Net als naar een eettentje in het bos met een zandbak en evt diertjes. De leukere (licht) betaalde speeltuinen zijn ook een hit. Of gewoon door het bos struinen met een bal.

Ik ben het ook regelmatig helemaal zat

roever vindt dit leuk.
  4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    2 jongens, 7 en 2 jaar. Schiet stoei en vecht spelletjes zijn dagelijkse kost... mn 2 jarige krijgt er ook al wat meer van mee dan mn oudste toen hij destijds 2 jaar was.

roever vindt dit leuk.
  5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Haha hier 2 jongens van 5 en 6.
    En een meisje van 12, dus heel stuk ouder.
    Die bemoeit zich niet zoveel met hun.

We zijn vaak buiten:D

roever vindt dit leuk.
  6. roever

roever Niet meer actief

hahaha
    Pfff die momenten zijn hier heeeel sporadische hihi
    Hebben een neefje die is ook echt heel rustig/terughoudend etc..
    Lijkt me soms ook wel een super fijn. Ha maarja het is zoals het is... over paar jaar baal ik waarschijnlijk van het feit day deze momenten voorbij zijn hihi

7. roever

roever Niet meer actief

Afgelopen jaar was alleen maar zand en water ivm verhuizing en tuin aanleggen etc...
    Gaan ook veel buiten en naar bos, maar oudste 2 zitten elkaar soms evht continue op de lip en met elkaar bemoeien enz..

valt me op dat ik de laatste tijd ook erg vaak uit mn slof schiet en de een na de andere sneer geef.... :(
    HelemAl niet wat ik wil eigenlijk... maar t gebeurt me... :/

8. roever

roever Niet meer actief

Ook met jou? Of vooral met vriendjes etc?

ja gaat hard he met een tweede/volgende kindje.,,!

9. roever

roever Niet meer actief

oeh iets ouder dan hier... :)
    Proberen ook veel buiten maar lukt niet altijd nog.. vd week bijv in bos heb ik dubbele kinderwagen mee voor jongste en evt middelste.. maar halverwege was oudste t ook zat.. wilde niet fietsen Wn niet lopen... ja en dan.. hahah stukje heb in de wagen gepropt maar liep niet echt comfortabel haha

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Haha nee ze weten wel dat mama zich niet leent voor zulke spelletjes.
    Wij gaan wel zeker 1 keer per dag weg van huis. Rondje speeltuinen, ergens spelen, stuk fietsen. De hele dag thuis word ik helemaal gek en de oudste wil dan alleen maar op een scherm, wat ik uiteraard niet goed vind.
    En ik wissel veel af met speelgoed zodat het leuk blijft (en ze niet alles tegelijk overhoop trekken)

11. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    #11 pippa26, 30 jul 2020
    Laatst bewerkt: 30 jul 2020
    Oh man die jongens.. ik heb er twee van 5 en 2 (en die van 2 praat als een 4-jarige en is net zo groot ook al). Ze vechten de hele tijd.. de hele tijd krijsen schreeuwen en gedoe. En 3x per dag uitlaten, s ochtends en dan na het rusten (doen we altijd van 12 tot 2 want anders is de dag helemaal een drama) weer en dan na het avondeten weer. Stokken zoeken hier en dan elkaar slaan. Als een soldaat hier door het gebouw rennen. Andere mensen “PIEMEL!!!!” achterna roepen. Kleine kinderen (of alle kinderen die niet zo ad rem zijn) van de glijbaan duwen en opzij gooien. Met een waterpistool elkaar slaan ipv gezellig spelen. Pfff

Mag ik alsjeblieft eens proberen hoe het is met een meisje dat kraaltjes rijgt? :roflmao:
    Ik wil gewoon eens weten hoe het is om als moeder niet ook fysiek uitgeput te raken omdat je met die kinderen de hele dag de hort op moet. Volgens mij is dat wel echt een verschil met meisjes (tenzij je bijv een grote tuin hebt waar je zoontje zichzelf wel kan vermaken).

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Pfoe alle vooroordelen (die ik heb) over jongens kloppen dus..

Maar jouw post geeft me hoop :D

KleineLai vindt dit leuk.
  13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.679
    18.753
    113
    Vrouw
    3 jongens.

De 2 oudste zijn heel fysiek.
    Altijd geweest en nu ze 10 en 11 worden nog altijd.
    Ze kunnen elkaar niet voorbij stappen zonder een trek of duw.

De 3de komt wat jaren achter en die zit er niet zo vaak tussen.

14. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Nou ik kan je vertellen dat meiden niet veel anders zijn. Tenminste hier niet:p
    2 meiden van 6 en 2.5 maar die slaan er ook graag op los. De oudste Moedert over de jongste. Als ze niet doet wat zij zegt dan krijgt de jongste een klap.
    Rennen door de kamer, gillen schreeuwen.
    De meiden hier worden ook meerdere malen per dag uit gelaten om het gezellig te houden zeg maar. :p
    Vanmiddag werd door de jongste een kruiwagen door de tuin gesmeten. :|
    (Ik hoop dat mijn zoontje wat rustiger is ) :o::roflmao:

pippa26 vindt dit leuk.
  15. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.003
    3.665
    113
    Hier ook een trotse moeder van 2 mooie jongens van 4jr en van bijna 1jr.

De oudste begint nu iets rustiger te worden.
    Echt die stond overdag 150% aan maar sliep snachts wel altijd goed en slaapt ook uit. Hij is echt een lieverd gevoeligerd. Maar ook van het fysieke dat hij soort van uitgelaten moet worden en hij houd van stoeien met z'n neefje. Jammer genoeg zijn vele van z'n leeftijd een stuk kleiner dus ben wel blij dat z'n neef van 9 hem afentoe aanpakt:roflmao::roflmao:
    Hij kan ook ineens vragen, oma, papa, mama of wie dat ook van gaat het goed met je. En een geheugen als een ......:D echt hij onthoud heel veel.

De jongste begint nu los te gaan haha lopen langs de randjes van de bank tafel enz. Lekker moeilijk doen als hij naar bed moet (alles is een fase) hij zit bijna letterlijk aan de navelstreng vast ook wel weer lief hoor.
    De nachten gaan ietsie pietsje beter maar elke nacht minstens 1x raak en soms nog wel meer. Zo anders dan de eerste want deze jongste kan weer heerlijk spelen op zichzelf overdag en als je z'n fijne motoriek ziet zo leuk. En ook wel weer een gevoeligerd. Vandaag zei nog een vreemde van hij kijkt zooo wijs.

Beide kids zijn echt groot voor hun leeftijd maar hebben vriend en ik beide ervaring mee. Maar blijft soms lastig omdat er best een hoop verwacht word.

Jongens samen houden ook echt van elkaar. Haha al ben ik benieuwd als de kleinste ook gaat lopen en achter de oudste aangaat:roflmao:

Succes alle jongensmama's!

BTW ik heb oa een zus en m'n ma dacht altijd ohhh zo leuk 2 meiden dicht op elkaar haha denk dat wij ook best erg waren samen hoor sloegen nog net niet elkaars hersens in. Maar ook dat is goed gekomen in de puberteit/net daarvoor

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.094
    113
    Hier in het gezin niet herkenbaar, maar het is gemengd hier natuurlijk. Wel herkenbaar in combi met neefjes of vriendjes. Dan liggen ze ook de hele tijd op elkaar en stoten van die oerkreten uit. Heel grappig om te zien bij de jongste, die ook uren rustig kan spelen met het poppenhuis van zijn zus. :p

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik denk dat je een erg geromantiseerd beeld hebt van meisjes dan :D
    Die van mij zijn ook super fysiek en actief, zodanig dat mijn jongste zondag hard is gevallen met parkourtje spelen en haar arm heeft gebroken.

suus1983 en pippa26 vinden dit leuk.
  18. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ahhh sterkte voor haar!

19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb overigens recent ontdekt dat ze me graag helpen in de tuin. Met gietertjes water geven, sproeien, takken knippen en met de sproeier. De grote afgeknipte takken zijn ook erg interessant

20. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Ik heb ook twee jongens, heerlijke ventjes maar wel erg druk. Maar mijn man en ik waren vroeger als peuters ook druk, dus ze hebben het van geen vreemde :rolleyes:.

De jongste is wel een stuk rustiger dan zijn broer. De jongste houdt van boekjes 'lezen', met blokken, bal of auto's bezig zijn. En sleept de hele dag met zijn knuffels. Maar hij houdt wel van gevaarlijke dingen zoals op zijn loopauto gaan staan, proberen op de bal te staan etc.
    De oudste rent en klimt en springt de hele dag door. Als baby hield hij al van wilde spelletje (op en neer hopsen ed). Voor hem (en stiekem ook voor ons :roflmao:) hebben we een grote trampoline in de tuin, hierop kan hij lekker zijn energie kwijt. Als hij moe wordt dan wordt hij alleen maar actiever, terwijl de jongste gewoon ergens gaat liggen als hij moe ik (laatst nog midden op straat).

Deel Deze Pagina