schoenen met flexibele zool

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door love 8, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. love 8

love 8 Bekend lid

16 jan 2009
    580
    0
    0
    is het echt nodig om schoenen te hebben met een flexibele zool als je kleintje buiten loopt?

is dat om goed te leren lopen?
    is het dan zo als ze op een hardere zool lopen ze niet goed leren lopen?

mijn meisje loopt op adidas schoentjes, met een zool die niet super flexibel is, maar wel iets buigzaam. en naar mijn idee loopt ze er goed op, maar overal lees ik dat je schoenen moet hebben met een flexibele zool.

mijn meisje loopt nu ruim een week

2. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is idd niet god voor de ontwikkeling van het voetje. Verder ehouden kindjes hun evenwicht nog met hun tenen. Wanneer ze een hardere zool hebben, kunnen de tenen geen contact krijgen met de grond.

3. love 8

love 8 Bekend lid

16 jan 2009
    580
    0
    0
    wat voor schoenen zijn dan aan te raden, want de schoenen die ik tegen kom in de winkels, zijn de zolen ook niet zo dun dat de tenen contact kunnen krijgen met de grond.

4. adi

adi Niet meer actief

eens.

Eerste drie maanden van het loslopen is het beste om schoentjes te nemen waarbij je de zool makkelijk dubbel kunt vouwen. (dus hak en tenen kunt samenvoegen).

Hier hebben ze ook nu van die sportschoentjes en die zou ik echt niet aantrekken in het begin periode. Ik zie dat mijn dochters nu nog daarin meer 'stampen' dan echt hun voet buigen met het lopen. Daarom trek ik die schoenen ook amper aan.

5. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

Dat klopt... Kindjes die harde zooltjes hebben maken idd een soort stamp bewegingen vaak.. dus voet op tillen en recht weer neerzetten. Terwijl ze juist moeten leren de hele voet af te rollen zeg maar. Goed buigen, eerst de hak en dan afrollen naar de teen. Ik zie bij mijn dochter ook duidelijk verschil in de manier van lopen als ze eens een keer sportschoentjes heeft. Ikzelf zweer bij Shoesme schoentjes, wel wat prijzig, maar oooh zo goed voor de voetjes.

6. misa

misa Niet meer actief

Kijk gewoon eens bij hema of prenatal na hele buigbare schoentjes/slofjes. En in huis zou ik zeggen: zoveel mogelijk (anti slip) sokken ofzo!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Hier gebruiken we ook de shoesme-schoentjes. En dan zelfs de babyproof, die officieel niet eens voor buiten zijn (maar met droog weer kunnen ze prima!). Op de volgende soort (ben de naam vergeten) liep ons meisje ook zo te stampen, daar had ze toch wat moeite mee.

8. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Wij hadden eerst Oxxy slofjes met leren zool en daarna voor buiten Oxxy slofjes met flexibele zool. Die zagen er uit als schoentjes, maar het waren slofjes.

9. adi

adi Niet meer actief

Hier hadden ze tot nu toe voor buiten alleen gattino-schoentjes. Die zijn echt helemaal zacht, net slofjes, maar wel met enigzins een zooltje.

Pas nu ze wat langer lopen durf ik daar enigzins vanaf te stappen.

Binnen lopen ze hier altijd op antislip-sokken. Straks met mooier weer alleen op blote voeten (dat is het beste!!!)

10. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Vanaf wanneer moet je die flexibelere schoentjes gebruiken ipv slofjes, bij echt los lopen, of ook al als ze langs de tafel lopen?

11. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    De flexibelere schoentjes alleen gebruiken voor buiten lopen. Binnen lekker op blote voetjes, sokjes, antislipsokjes of slofjes.
    Het is het beste zo min mogelijk aan te trekken binnen. Onze zoon krijgt zijn schoentjes alleen aan als we weggaan. Als we dan weer thuis zijn, komt hij zelf al bij me om zijn schoentjes uit te trekken. Hij zelf lijkt het ook prettiger te vinden zonder!

Wij hebben ook de Gattino. Onze zoon loopt nu een maand of 3 in huis en een paar weekjes echt op straat. Voorlopig gewoond e flexibele schoen. Zijn goede degelijke schoenen en het beste. Shoesme heeft de lijn: extreme flex.

Deel Deze Pagina